Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα

Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 

Αρχική » Ειδήσεις » Συμβαίνουν RSS Κατηγορίας

5ος διαγωνισμός ιστορικού ντοκιμαντέρ για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Diorismos.gr
5ος διαγωνισμός ιστορικού ντοκιμαντέρ για μαθητές και εκπαιδευτικούς
5ος διαγωνισμός ιστορικού ντοκιμαντέρ για μαθητές και εκπαιδευτικούς

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο (ΠΜΣ Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες), o Δήμος της Ηρωικής Νήσου Ψαρών και η Επιστημονική Ένωση Νέα Παιδεία διοργανώνουν σε συνεργασία με τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση, τον 5ο Πανελλήνιο Επετειακό Διαγωνισμό Ιστορικού Ντοκιμαντέρ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με θέμα ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΜΕ ΚΡΙΤΙΚΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΩΣ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ.

Ενδεικτικές θεματικές:

τα πρόσωπα και τα ιστορικά γεγονότα κατά την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης,
οι κοινωνικές ομάδες που συμμετέχουν στην Επανάσταση,
οι ιδέες και οι αξίες που εμπνέουν τους φορείς της Επανάστασης,
οι θεσμοί που συγκροτούνται κατά τη διάρκεια της Επανάστασης
η διεθνής διάσταση της Επανάστασης και ο ρόλος των Μ. Δυνάμεων,
η σημασία της επανάστασης για το τότε, το σήμερα και το μέλλον,
η διδασκαλία της επανάστασης στο ελληνικό σχολείο κτλ.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται :

Στους μαθητές (ατομική ή ομαδική συμμετοχή) της ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων, των τριών τάξεων των Γυμνασίων, των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικών - Εσπερινών -Επαγγελματικών Λυκείων, καθώς και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στην Ελλάδα, την Κύπρο και στα σχολεία της Ομογένειας.
Στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων (ατομική ή ομαδική συμμετοχή).
Η συμμετοχή των μαθητών/-τριών είναι προαιρετική και απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων τους.

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες του Ιονίου Πανεπιστημίου αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία υλοποίησης του διαγωνισμού και, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (ΦΕΚ 25/Α/04-03-1993], θα διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα και τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών.

ΠΛΑΙΣΙΟ - ΣΤΟΧΟΙ

Στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, είναι σημαντικό να δοθεί η ευκαιρία σε μαθητές-τριες και εκπαιδευτικούς να μελετήσουν αυτό το κορυφαίο ιστορικό γεγονός με συνεργατικό και διερευνητικό τρόπο, μέσα από τη δημιουργία ενός ιστορικού ντοκιμαντέρ, η οποία θα τους/τις βοηθήσει να προσεγγίσουν κριτικά την Ελληνική Επανάσταση, τη σημασία και τον ρόλο της, αναστοχαζόμενοι/-ες σχετικά με τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας στην εκπαίδευση.

Με την αξιοποίηση γραπτών τεκμηρίων και αρχείων οπτικοακουστικού υλικού από όπου θα αντλήσουν το υλικό της δημιουργίας τους, οι μαθητές/-τριες και οι εκπαιδευτικοί θα εξοικειωθούν με την έρευνα στα ποικίλα ιστορικά αρχεία, θα κατανοήσουν και θα ερμηνεύσουν τις ποικίλες ιδιαιτερότητες των ιστορικών συνθηκών και της συμπεριφοράς των προσώπων πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την Επανάσταση αλλά και θα τις συνδέσουν με το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο της περιόδου, με τις βασικές πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές αλλά και ατομικές-ανθρώπινες παραμέτρους του. Τελικός στόχος, να κατανοηθεί ότι η Ελληνική Επανάσταση ήταν ένα κορυφαίο, πολυσύνθετο ιστορικό γεγονός ευρωπαϊκών και παγκόσμιων διαστάσεων.

Κατά τη διάρκεια της τελικής φάσης της δημιουργίας, οι μαθητές/-τριες και οι εκπαιδευτικοί θα έλθουν σε επαφή μέσω επιμόρφωσης από το ΠΜΣ Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες και την Επιστημονική Ένωση Νέα Παιδεία με την τέχνη του κινηματογράφου (σενάριο, ντεκουπάζ, πλάνα, μουσική επένδυση, αφήγηση, μοντάζ) και θα προβληματιστούν για τη σχέση της κινηματογραφικής τέχνης και της Ιστορίας, καθώς και τον ρόλο της κινηματογραφικής γραφής στη ανανέωση της διδασκαλίας της Ιστορίας στην εκπαίδευση.


ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

Το μαθητικό και το εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ θα έχουν θέμα προσδιορισμένο με σαφήνεια και ενταγμένο σε χρονικό πλαίσιο.
Θα είναι πρωτότυπη δημιουργία ειδικά για το διαγωνισμό και δεν θα έχει προβληθεί ή παρουσιαστεί όλο ή μέρος του πριν τον διαγωνισμό.
Θα έχουν διάρκεια α) έως 10’ τα μαθητικά ντοκιμαντέρ (συμπεριλαμβανομένων των τίτλων) γ) έως 15’ τα ντοκιμαντέρ των εκπαιδευτικών (συμπεριλαμβανομένων των τίτλων) και θα συνοδεύονται από πρόταση διδακτικής αξιοποίησης στο πλαίσιο της σχολικής διδασκαλίας (σχέδιο μαθήματος σε μορφή word).
Θα αναρτηθούν στην ειδική πλατφόρμα του διαγωνισμού σε μορφή αρχείου avi ή mp4.
Στους τίτλους τέλους πρέπει να αναγράφονται όλοι οι συντελεστές, καθώς και οι πηγές από τις οποίες αντλήθηκε το υλικό.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι διοργανωτές του διαγωνισμού δηλώνουν ότι:

Θα παράσχουν επιστημονική βοήθεια με ειδική βιβλιογραφία και βασικές πηγές άντλησης κινηματογραφικού υλικού. Η σχετική ανακοίνωση θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του περιοδικού www.neapaideia-glossa.gr και θα ανανεώνεται συνεχώς.
Θα προσφέρουν ειδική επιμόρφωση σε θέματα δημιουργίας ιστορικού ντοκιμαντέρ από το ΠΜΣ Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες και την Επιστημονική Ένωση ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ
Δε θα παράσχουν τεχνική βοήθεια. Για το μοντάζ μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να χρησιμοποιήσουν προγράμματα με δωρεάν πρόσβαση από το διαδίκτυο ή επαγγελματικά προγράμματα. Το μοντάζ, όπως και οι λήψεις, δεν θα πρέπει να γίνουν από επαγγελματία αλλά από τους δημιουργούς των ντοκιμαντέρ.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Οι συμμετέχοντες θα αποστείλουν τη φόρμα συμμετοχής στην ηλεκτρονική διεύθυνση neapaideia.journal@gmail.com έως τις 23 Δεκεμβρίου 2020 (τηλ. 210-3636007 ή 6944165949)
Τα υποψήφια ντοκιμαντέρ θα πρέπει να αναρτηθούν σε ειδική πλατφόρμα της διοργάνωσης το αργότερο ως τις 23 Απριλίου 2021.


» Σχόλια Αναγνωστών


Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter




Αρχική » Ειδήσεις » Συμβαίνουν
Διαγωνισμός «Γράφοντας ή απεικονίζοντας την επόμενη ημέρα από την Covid-19»
Online εκδήλωση για παιδιά: Παρέα με την Πριγκίπισσα Αθηνά και τον Παρρότο
10ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων
34ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Χημείας και Ολυμπιάδα Χημείας 2021
Το ΕΚΤ εγκαινιάζει τον ψηφιακό τόπο Περί Βιβλιοθηκών aboutlibraries.gr
Εξ αποστάσεως εκμάθηση ξένων γλωσσών και πιστοποίηση αναγνωρισμένη από το ΑΣΕΠ
Connect Day(s) 2021, με επίκεντρο την καινοτομία και τις αναδυόμενες τεχνολογίες