Το υπουργείο παιδείας με έγγραφο του ενημερώνει σχετικά με την Αξιολόγηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) και των μαθητευόμενων του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας
Σε συνέχεια των σχετικών εισηγήσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξεις 35/06-09-2017, 38/28-09-2017 και 45/02-11-2017 του Δ.Σ. ΙΕΠ) και της υπ΄ αριθμ. πρωτ. Φ4/227407/Δ4/22.12.2017 εγκυκλίου ενημέρωσης σχετικά με την έκδοση νέου π.δ. με το οποίο ρυθμίζονται θέματα αξιολόγησης:
(α) των μαθητών/-τριών των ΕΠΑ.Λ. του ν.4386/2016,
(β) των μαθητών/-τριών των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας του ν.4473/2017 για τη Γ΄ τάξη Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. του ν.4186/2013 σχ. έτους 2017-18,
(γ) των μαθητών/-τριών της Δ΄ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν.4186/2013 και
(δ) των μαθητευόμενων του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας σας αποστέλλουμε νέα ενημερωτική εγκύκλιο βάσει του συνόλου των διατάξεων του προωθούμενου π.δ..
Επισημαίνεται ότι μεταξύ των διατάξεων του προαναφερθέντος π.δ. περιλαμβάνονται και διατάξεις, οι οποίες ρυθμίζουν θέματα αξιολόγησης με διαφορετικό τρόπο από τις αντίστοιχες διατάξεις του π.δ. 56/2016 (Α΄ 93), όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 42/2017 (Α΄ 68).
1. Σκοπός, Πλαίσιο και Τρόπος Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.), ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, επικεντρώνεται στον προσδιορισμό του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών
αποτελεσμάτων που προβλέπονται από τα αντίστοιχα Προγράμματα Σπουδών (Π.Σ.). Μέσω της αξιολόγησης στο ΕΠΑ.Λ. παρέχεται ανατροφοδότηση χρήσιμων πληροφοριών τόσο στους/στις μαθητές/-τριες ως προς την πρόοδο και τις επιδόσεις τους όσο και στους/στις εκπαιδευτικούς, ως εργαλείο αναστοχασμού σε σχέση με τη διδακτική πράξη και την κατάλληλη προσαρμογή αυτής στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/-τριών. Η κριτική, αναλυτική και συνθετική σκέψη, η αυτοαξιολόγηση, η αξιοποίηση δεδομένων για την παραγωγή τεκμηριωμένων επιχειρημάτων, η επινοητικότητα και η πρωτοτυπία κατά την επίλυση προβλημάτων αποτελούν κοινούς άξονες αναφοράς μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση. Τέλος, η αξιολόγηση θα πρέπει να αποτελεί μία πολυδιάστατη και διαρκή διαδικασία.
Δείτε όλη την εγκύκλιο ΕΔΩ