Εγκύκλιο με τις βασικές κατευθύνσεις για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού 2009 εξέδωσε ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Νίκος Λέγκας.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, «με τον προϋπολογισμό του έτους 2009 επιδιώκεται η συνέχιση της δημοσιονομικής πειθαρχίας με τη μείωση του ελλείμματος και την ταχύτερη αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους, σύμφωνα και με τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της χώρας στο πλαίσιο του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Η προσπάθεια αυτή θα στηριχθεί στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, στη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, καθώς και στη συγκράτηση των δαπανών του Δημοσίου».
Ο κ. Ν. Λέγκας τονίζει ιδιαίτερα, ότι η επίτευξη των στόχων του προϋπολογισμού και το 2009, θα βασισθεί στην αποτελεσματικότητα όλων των φορέων του Δημοσίου και κατά συνέπεια κάθε ενέργεια που δημιουργεί δαπάνη θα πρέπει να κινείται αυστηρά στα όρια του προϋπολογισμού».
Επισημάνσεις για ειδικές κατηγορίες δαπανών
α) Αποδοχές προσωπικού:
Για τις αποδοχές του προσωπικού των υπηρεσιών του Δημοσίου που καταβάλλονται με μισθοδοτικές καταστάσεις, εφιστάται η προσοχή τόσο των εκκαθαριστών όσο και των Δ.Ο.Υ., για την αυστηρή εφαρμογή των σχετικών διατάξεων και εγκυκλίων, για το σωστό καταλογισμό τους στους επιμέρους ειδικούς φορείς και ΚΑΕ των πιστώσεων μισθοδοσίας, προκειμένου να περιορισθεί το φαινόμενο των λανθασμένων καταλογισμών.
Επισημαίνεται ιδιαιτέρως ότι, στην πρώτη μισθοδοτική κατάσταση των διοριζομένων, κατατασσομένων ή μετατασσομένων υπαλλήλων πρέπει να βεβαιώνεται η ύπαρξη πρόβλεψης στον προϋπολογισμό και να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της σχετικής βεβαίωσης των ΥΔΕ στις αντίστοιχες πράξεις.
Για τους υπαλλήλους που οι πληρωμές των αποδοχών τους γίνεται από το διατραπεζικό σύστημα "ΔΙΑΣ", η ευθύνη προσκόμισης των βεβαιώσεων των ΥΔΕ για ύπαρξη πρόβλεψης θέσης και σχετικών πιστώσεων, ανήκει στους αρμόδιους εκκαθαριστές αποδοχών.
β) Αναδρομικά ασφαλιστικών εισφορών
Στις περιπτώσεις που από διάφορες ρυθμίσεις ασφαλιστικού περιεχομένου προκύπτουν αναδρομικές ασφαλιστικές εισφορές που αναφέρονται σε αποδοχές που έχουν ήδη καταβληθεί, επισημαίνουμε ότι το Δημόσιο, ως εργοδότης, βαρύνεται με την καταβολή στο ΙΚΑ και στους λοιπούς ασφαλιστικούς φορείς των αναδρομικών των εργοδοτικών εισφορών μόνο. Η απόδοση των εργοδοτικών αυτών εισφορών όλων των κατηγοριών των εργαζομένων ιδιωτικού δικαίου (αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, λοιπό προσωπικό ιδιωτικού δικαίου) θα γίνει με τον ίδιο τίτλο πληρωμής και με την ίδια διαδικασία που καταβλήθηκε και η κύρια δαπάνη και θα βαρύνει τον ίδιο προϋπολογισμό και τον ίδιο ΚΑΕ που βάρυνε επίσης η κύρια δαπάνη.
Οι αντίστοιχες αναδρομικές εισφορές των εργαζομένων βαρύνουν τους ίδιους και πρέπει να αναζητηθούν απ’ αυτούς ή να παρακρατηθούν από τις τρέχουσες αποδοχές τους. Η καταβολή από το Δημόσιο και των εισφορών των εργαζομένων δεν είναι επιτρεπτή σε καμία περίπτωση και για κανένα λόγο. Αυτό διότι το Δημόσιο υποβλήθηκε ήδη στη δαπάνη αυτή, καταβάλλοντας, ως όφειλε, τα εν λόγω ποσά στον εργαζόμενο, πριν την κοινοποίηση των διατάξεων που προβλέπουν τη σχετική αναδρομικότητα. Εξόφληση για δεύτερη φορά της ίδιας δαπάνης δεν πραγματοποιείται νόμιμα και καταλογίζεται στα όργανα που ευθύνονται γι΄ αυτό.
γ) Προσλήψεις προσωπικού
Τα αιτήματα για την εγγραφή προβλέψεων θέσεων προσωπικού στον προϋπολογισμό, για διορισμό υπαλλήλων (μέσω ΑΣΕΠ, ΟΑΕΔ, κ.λπ.) θα συνοδεύονται απαραίτητα με συμπληρωμένο το έντυπο Π7.
δ) Μετατάξεις υπαλλήλων
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί από όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων και περιφερειών στην προώθηση για υπογραφή αποφάσεων μετάταξης υπαλλήλων μόνο στις περιπτώσεις που έχουν εξασφαλισθεί οι απαιτούμενες για τη μισθοδοσία τους πιστώσεις. Σύμφωνα με το άρθρο 7 του Π.Δ. 138/98, δεν γίνεται προκήρυξη πλήρωσης θέσεων προσωπικού εάν προηγουμένως δεν παρασχεθεί βεβαίωση της Δ/νσης Προϋπολογισμού για την ύπαρξη σχετικής πρόβλεψης στον προϋπολογισμό.
Συγκεκριμένα, για τις μετατάξεις υπαλλήλων που πραγματοποιούνται σύμφωνα με το άρθρο 71 του ν. 3528/2007 είναι απαραίτητη, πριν τη δημοσίευση της σχετικής προκήρυξης, η υποβολή αιτήματος στην υπηρεσία μας για την εξασφάλιση των απαιτούμενων πιστώσεων για την κάλυψη της μισθοδοσίας των υπό μετάταξη υπαλλήλων. Το εν λόγω αίτημα θα πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένο και να συνοδεύεται από το έντυπο Π8. Διευκρινίζεται ότι θα πρέπει να αναφέρεται ο αριθμός όλου του προσωπικού και όχι μόνο των κλάδων-ειδικοτήτων για τις οποίες ζητείται η κάλυψη κενών θέσεων με μετατάξεις προσωπικού.
Για μετατάξεις υπαλλήλων με άλλες διατάξεις προερχόμενων από επιχορηγούμενα από τον κρατικό προϋπολογισμό νομικά πρόσωπα, θα προτείνεται ανάλογη μείωση των πιστώσεων του φορέα από τον οποίο μετατάσσεται ο υπάλληλος.
Εάν οι υπό μετάταξη υπάλληλοι προέρχονται από μη επιχορηγούμενους φορείς και οι μετατάξεις είναι υποχρεωτικές για τη διοίκηση (εξυγίανση ΔΕΚΟ, παραμεθόριες περιοχές κ.λπ.), θα υποβάλλεται αίτημα στην υπηρεσία μας για την εξεύρεση των απαιτούμενων κονδυλίων. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις (μετατάξεις από ΟΤΑ α’ βαθμού, μη επιχορηγούμενα νομικά πρόσωπα κ.λπ.) τα αιτήματα μετατάξεων δεν θα ικανοποιούνται, καθόσον στον προϋπολογισμό του 2009 δεν έχουν προβλεφθεί πιστώσεις για δαπάνες αυτής της μορφής.
ε) Αποσπάσεις
Για τη μισθοδοσία των αποσπασμένων υπαλλήλων σε δημόσιες υπηρεσίες και ν.π.δ.δ. ισχύουν όσα προβλέπονται από το άρθρο 68 του ν. 3528/07 και από τις κατά περίπτωση ειδικές διατάξεις, με την προϋπόθεση ότι έχει εξασφαλισθεί η έγκριση της υπηρεσίας μας και οι απαραίτητες πιστώσεις για την καταβολή των αποδοχών των αποσπασμένων υπαλλήλων.
Αιτήματα που θα υποβληθούν στο τελευταίο τρίμηνο για έγκριση πιστώσεων προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία απόσπασης, εφόσον ικανοποιούνται θα καλύπτουν μόνο το διάστημα που απομένει μέχρι την λήξη του έτους. Για την αντιμετώπιση της δαπάνης του επόμενου οικονομικού έτους, ο φορέας υποδοχής θα πρέπει να αναλαμβάνει συγκεκριμένη δέσμευση, ότι θα προτείνει τροποποίηση του προϋπολογισμού του, με την έναρξη του νέου οικονομικού έτους.
στ) Πρόσθετες αμοιβές
Δαπάνες για υπερωριακή εργασία
i) Οι αποφάσεις καθορισμού υπερωριακής εργασίας δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση να προβλέπουν δαπάνες που υπερβαίνουν τις πιστώσεις που έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό.
ii) Η αποζημίωση για υπερωριακή εργασία των υπαλλήλων που διατίθενται ή αποσπώνται σε γραφεία βουλευτών, πολιτικών κομμάτων κ.λπ. θα καταβάλλεται:
- από τις υπηρεσίες στις οποίες ανήκουν οργανικά σε βάρος των προϋπολογισμών τους, για αυτούς που προέρχονται από υπουργεία, περιφέρειες, νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και νομικά πρόσωπα,
- από τις υπηρεσίες από τις οποίες μισθοδοτούνται για τους υπαλλήλους των ΟΤΑ α’ βαθμού (δήμοι-κοινότητες).
Για την κάλυψη των δαπανών που θα καταβληθούν από τα υπουργεία, τις περιφέρειες και τις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις έχουν εγγραφεί πιστώσεις στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Η μεταφορά των πιστώσεων στους αρμόδιους για την πληρωμή των παραπάνω δαπανών φορείς θα γίνεται ανά τρίμηνο μετά την υποβολή συγκεκριμένου συγκεντρωτικού αιτήματος, από την αρμόδια υπηρεσία, στο οποίο θα περιγράφονται αναλυτικά ο αριθμός των δικαιούχων, οι ώρες υπερωριακής απασχόλησης και η αναγκαία πίστωση για το επόμενο τρίμηνο.
Επισημαίνεται ότι δαπάνες αποζημίωσης υπερωριακής και νυκτερινής εργασίας και εργασίας κατά τις Κυριακές ή εξαιρέσιμες ημέρες που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο δίμηνο του 2008, αλλά δεν κατέστη δυνατή η πληρωμή τους, μπορούν να πληρωθούν σε βάρος των αντίστοιχων πιστώσεων του προϋπολογισμού του 2009 με την προϋπόθεση ότι είχαν προβλεφθεί οι σχετικές πιστώσεις στον προϋπολογισμό του 2008.
Εφημερίες γιατρών ΕΣΥ
Με τις διατάξεις του ν.2606/98 ορίζεται ότι στο πρόγραμμα εφημεριών των νοσοκομείων συμμετέχουν όλοι οι γιατροί που με οποιαδήποτε σχέση εργασίας προσφέρουν υπηρεσία στα νοσοκομεία. Κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζεται το ανώτατο κατά νοσοκομείο ύψος εφημεριών το οποίο αφορά το σύνολο των υπηρετούντων ιατρών. Κατά συνέπεια δεν νοείται υπέρβαση αυτού του ορίου ανεξάρτητα του τρόπου πληρωμής των εφημεριών από πιστώσεις του ΚΑΕ 0562 του ειδ. φορέα 064 ή του προϋπολογισμού του νοσοκομείου.
Προβλέψεις θέσεων προσωπικού
Για το ομοιόμορφο άνοιγμα και την τήρηση του βιβλίου μητρώου του προσωπικού των υπουργείων, των περιφερειών, των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, των ΑΕΙ, των ΤΕΙ και των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
α) Οι αριθμητικές προβλέψεις των θέσεων του υπηρετούντος προσωπικού κατά την 31/12/2008 θα μεταφερθούν αυτούσιες στο μητρώο του 2009. Οι προβλέψεις αυτές θα προσαυξάνονται με τις προβλέψεις που εγκρίθηκαν με πράξεις μας το 2008, αλλά δεν κατέστη δυνατό να ολοκληρωθούν εντός του έτους αυτού οι διαδικασίες πλήρωσης των αντίστοιχων θέσεων.
β) Οι προβλέψεις θέσεων του προσωπικού που αποχωρεί από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης, παραίτησης, μετάταξης κ.λπ. θα διαγράφονται αμέσως από τα σχετικά βιβλία-μητρώα.
Του μέτρου αυτού εξαιρούνται:
i) Οι αριθμητικές προβλέψεις θέσεων τακτικού εκπαιδευτικού προσωπικού (μόνιμων εκπαιδευτικών) της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, καθώς και οι προβλέψεις θέσεων των αρχιερέων. Αντίθετα, οι προβλέψεις θέσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών διαγράφονται αμέσως με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο αποχώρησή τους.
ii) Οι προβλέψεις θέσεων των ειδικευόμενων στα νοσηλευτικά ιδρύματα του ν.δ. 2592/53 ιατρών, καθώς και οι θέσεις των ιατρών υπηρεσίας υπαίθρου.
iii) Οι προβλέψεις θέσεων του προσωπικού των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ν.δ. 2592/53 που αποχωρεί και οι θέσεις αυτές επαναπροκηρύσσονται με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 3106/03 και για τις οποίες δεν απαιτείται έγκριση της τριμελούς επιτροπής της ΠΥΣ 33/06, εφόσον η κάλυψη της θέσης πραγματοποιηθεί εντός του ιδίου έτους που κενώθηκε. Σε περίπτωση που η ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης νέου υπαλλήλου πραγματοποιείται τα επόμενα από την κένωση της θέσης έτη, απαιτείται η εγγραφή νέας πρόβλεψης θέσης.
iv) Oι αριθμητικές προβλέψεις θέσεων προσωπικού των πολιτικών γραφείων των μελών της Κυβέρνησης, των υφυπουργών και των γενικών γραμματέων (άρθρο 55 π.δ. 63/2005).
v) Οι θέσεις δημοσιογράφων για τη στελέχωση των γραφείων τύπου και δημοσίων σχέσεων υπουργείων (παρ. 2 άρθρο 67 ν. 1943/91).
vi) Οι αριθμητικές προβλέψεις θέσεων προσωπικού του Πολιτικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, του Πολιτικού Γραφείου του Υπουργού Επικρατείας και της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης, με εξαίρεση την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και την Εθνική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
γ) Οι πιστώσεις για την πληρωμή του προσωπικού που υπηρετεί στις περιφέρειες έχουν εγγραφεί και για το έτος 2009 στον προϋπολογισμό του νομού της έδρας κάθε περιφέρειας και ως εκ τούτου το βιβλίο μητρώου του προσωπικού θα εξακολουθεί να τηρείται από τις ΥΔΕ της έδρας των περιφερειών για το σύνολο των υπαλλήλων των υπηρεσιών που ανήκουν σ’ αυτή (ειδ. φορείς 061 έως και 066).
δ) Παρέχουμε την έγκρισή μας για τις απευθείας από τις αρμόδιες ΥΔΕ μεταβολές στις αριθμητικές προβλέψεις θέσεων λόγω μετάταξης ή ένταξης προσωπικού από κατηγορία σε κατηγορία, από κλάδο σε κλάδο και από φορέα σε φορέα στο ίδιο υπουργείο ή στην ίδια περιφέρεια, ή μετάταξης προσωπικού από νοσηλευτικό ίδρυμα σε νοσηλευτικό ίδρυμα, από νομαρχιακή αυτοδιοίκηση σε νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και από ΑΕΙ και ΤΕΙ σε άλλα αντίστοιχα ιδρύματα.
Το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (www.mof-glk.gr).



Ακολούθησε το Diorismos στο Google News! Με την υπογραφή του www.diorismos.gr