Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα

Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 

Αρχική » Ειδήσεις » Δημόσια διοίκηση RSS Κατηγορίας

ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Παραδείγματα της δοκιμασίας δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας

Diorismos.gr
ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Παραδείγματα της δοκιμασίας δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας
ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Παραδείγματα της δοκιμασίας δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Στο πλαίσιο της προκήρυξης ΑΣΕΠ 2Γ/2022 και προς διευκόλυνση των υποψηφίων, αναρτήθηκαν στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ παραδείγματα της δοκιμασίας δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας. Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένα παραδείγματα από το είδος των ερωτήσεων που θα περιλαμβάνονται στη δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας.

Ερωτήσεις Αριθμητικού Συλλογισμού

Ο αριθμητικός συλλογισμός αξιολογεί την ικανότητα των υποψηφίων να προβαίνουν σε λογικούς συλλογισμούς δίνοντας έμφαση στην κατανόηση της σχέσης μεταξύ αριθμών. Συγκεκριμένα, σε κάθε ερώτηση οι υποψήφιοι καλούνται, αρχικά, να εντοπίσουν αυτή τη σχέση, κάνοντας απλές μαθηματικές πράξεις, ώστε, στη συνέχεια, να συμπληρώσουν τον αριθμό που αντιστοιχεί στο κενό και συμβολίζεται ως (?), με μια από τις επιλογές (A,B,C,D) του πίνακα με το γκρι φόντο.

Ακολουθεί ένα παράδειγμα ώστε να καταστεί κατανοητή η λογική των ερωτήσεων που οι υποψήφιοι θα κληθούν να απαντήσουν:

Παράδειγμα 1

5

4

7

14

6

1

3

6

6

?

60

70

130

200

80

Α: 2

Β: 3

C: 4

D: 5

Απάντηση: Στο παράδειγμα αυτό η σωστή απάντηση είναι το Α:2

Ερωτήσεις Λεκτικού Συλλογισμού

Ο λεκτικός συλλογισμός αξιολογεί την ικανότητα να προβαίνει κανείς σε λογικούς συλλογισμούς κατανοώντας τη σχέση μεταξύ λέξεων και εννοιών. Σε κάθε ερώτηση οι υποψήφιοι καλούνται, αρχικά, να εντοπίσουν την εννοιολογική σχέση μεταξύ των δυο λέξεων που εμφανίζονται στην πρώτη γραμμή του πίνακα, προκειμένου, στη συνέχεια, να συμπληρώσουν τη λέξη ή το ζεύγος λέξεων που αντιστοιχεί στο κενό/ά που συμβολίζεται/ονται ως (;), με μια από τις επιλογές (A,B,C,D), που εμφανίζονται στις δυο τελευταίες γραμμές του πίνακα.

Ακολουθεί ένα παράδειγμα ώστε να καταστεί κατανοητή η λογική των ερωτήσεων που οι υποψήφιοι θα κληθούν να απαντήσουν:

Παράδειγμα 1

Καμινάδα

Καπνός

;

;

Α. Όπλο - Σφαίρα

C. Πηλός - Κεραμικό

Β. Σπίτι - Στέγη

D. Τσάι - Βραστήρας

Απάντηση: Στο παράδειγμα αυτό, η σωστή απάντηση είναι η Α (Όπλο-Σφαίρα).

Ερωτήσεις Αξιολόγησης Υποθετικών Καταστάσεων

Παρακάτω ακολουθεί το σενάριο μίας υποθετικής κατάστασης που θα μπορούσε να αποτελεί μέρος της εργασιακής καθημερινότητας ενός υπαλλήλου σε δημόσια υπηρεσία. Το σενάριο έχει σκοπό να αξιολογήσει τον τρόπο σκέψης που θα ακολουθήσουν οι υποψήφιοι για να λάβουν μια απόφαση, ώστε το ερώτημα του σεναρίου να αντιμετωπιστεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά και σφαιρικά. Ενδέχεται να υπάρχουν περισσότερες από μία ενδεδειγμένες προσεγγίσεις σε κάθε σενάριο. Ωστόσο, μία από αυτές αντιμετωπίζει το ερώτημα του σεναρίου πιο αποτελεσματικά και σφαιρικά σε σχέση με τις υπόλοιπες.

Συνεπώς, οι υποψήφιοι θα κληθούν να επιλέξουν μία από τις τέσσερις εναλλακτικές απαντήσεις (1,2,3,4).

Παράδειγμα:

Εργάζεσαι σε υπηρεσία που είναι αρμόδια για την επεξεργασία αιτήσεων χορήγησης ενός κοινωνικού επιδόματος. Κατά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, η οποία γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν είναι διαθέσιμη λόγω υπερφόρτωσης του συστήματος. Ορισμένοι πολίτες φοβούμενοι την εκπνοή της προθεσμίας έρχονται δια ζώσης στην υπηρεσία και απαιτούν να υποβάλουν χειρόγραφα τις αιτήσεις τους. Πώς θα διαχειριστείς την όλη κατάσταση;

  1. Δέχεσαι την κατάθεση των αιτήσεων, υπό την προϋπόθεση ότι, εάν υπάρξει παράταση, έχουν την υποχρέωση να καταθέσουν και ηλεκτρονικά την αίτηση.
  2. Κρατάς τα στοιχεία επικοινωνίας των πολιτών ώστε να τους ενημερώσεις πότε η ηλεκτρονική υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη.
  3. Ενημερώνεις τους πολίτες ότι δεν είναι εφικτή η παραλαβή και η υποβολή χειρόγραφων αιτήσεων και τους ζητάς να αποχωρήσουν.
  4. Τους διαβεβαιώνεις ότι η υπηρεσία έχει γνώση του προβλήματος, ότι σε τέτοιες περιπτώσεις δίνεται παράταση για την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων, και γι' αυτό, δεν είναι εφικτή η παραλαβή χειρόγραφων.

Απάντηση: Σε αυτό το σενάριο, η απάντηση που αντιμετωπίζει πιο αποτελεσματικά και σφαιρικά το συγκεκριμένο σενάριο είναι η 4.


» Σχόλια Αναγνωστών


Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter




Αρχική » Ειδήσεις » Δημόσια διοίκηση
Διαβάστε ολόκληρη την Ετήσια Έκθεση ΑΣΕΠ για το έτος 2021
ΑΣΕΠ: Ο πίνακας διοριστέων Επικοινωνιών και Πληροφορικής στο Υπουργείο Εξωτερικών
Στον Πρόεδρο της Βουλής η ετήσια Έκθεσης ΑΣΕΠ για το έτος 2021
Εγκρίθηκε η ανακαίνιση και αναβάθμιση των 116 Κέντρων Προώθησης Απασχόλησης
Παράταση καταβολής των τελών κυκλοφορίας και θέσης οχημάτων σε εκούσια ακινησία
Βοηθητικά αρχεία με ύλη για το γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ 2Γ/2022
ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Παραδείγματα της δοκιμασίας δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας