Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα

Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 

Αρχική » Βήμα  

Προσλήψεις στις ΔΕΚΟ και ο ρόλος του ΑΣΕΠ

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2006

ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ,
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗ κ. ΠΡΟΚΟΠΗ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΤΗΝ ΥΠ ΑΡΙΘΜ. 22/31.10.2006 ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΡΟΒΛΙΑ
ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΔΕΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

«Ι. Το ΠΑΣΟΚ, για μία ακόμη φορά, κατά την προσφιλή του τακτική, διαστρεβλώνει προκλητικά την πραγματικότητα και επιχειρεί, κακότεχνα, αφενός να συγκαλύψει τις δικές του πρακτικές στυγνού κομματισμού, αφετέρου να δημιουργήσει εντυπώσεις σχετικά με τον σημερινό ρόλο του ΑΣΕΠ. Αυτή τη φορά βρήκε 6 κοινές υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες εκδόθηκαν σε εφαρμογή του ν. 3429/2005 που έχει δημοσιευθεί ήδη από τον Δεκέμβριο του 2005 και προσπαθεί, επί ματαίω, να πείσει ότι, δήθεν, απομειώθηκε ο ρόλος του ΑΣΕΠ στη διαδικασία πρόσληψης στις ΔΕΚΟ. Ήδη από τον Ιούνιο του 2005, οπότε συζητήθηκε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή (η υπ αριθμ. 767/30.5.2006) αναφορικά με τον ν. 3429/2005, το ΠΑΣΟΚ πήρε την απάντησή του και μάλιστα αποστομώθηκε από το ίδιο το ΑΣΕΠ με την κατάθεση του υπ αριθμ. 21728/1.6.2000 πρακτικού του. Τώρα επανέρχεται, επικαλούμενο τις παραπάνω – εκτελεστικές του ν. 3429/2005 - αποφάσεις και επαναλαμβάνοντας μονότονα την ίδια ανυπόστατη και έωλη επιχειρηματολογία.

ΙΙ. Ας δούμε όμως, ποια είναι η πραγματικότητα σε ό,τι αφορά τη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού στις δημόσιες επιχειρήσεις, αυτή τη φορά σύμφωνα με τους νόμους και τα πρακτικά του ΑΣΕΠ και όχι όπως θα βόλευε το ΠΑΣΟΚ να είναι:

1. Σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 3429/2005 «Δημόσιες επιχειρήσεις και Οργανισμοί (Δ.Ε.Κ.Ο.)» (ΦΕΚ 314 Α΄), η διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού των δημόσιων επιχειρήσεων με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, καθώς και της μετέπειτα σύναψης σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου, ύστερα από αξιολόγηση της δοκιμαστικής περιόδου από την οικεία δημόσια επιχείρηση, ελέγχεται από το ΑΣΕΠ, όπως ειδικότερα ορίζουν οι διατάξεις του ανωτέρω άρθρου, σύμφωνα και με τις κείμενες κάθε φορά διατάξεις που διέπουν τις αρμοδιότητές του. Μάλιστα, κατά τον έλεγχο της σχετικής προκήρυξης το ΑΣΕΠ μπορεί είτε να την εγκρίνει ως έχει, είτε να την απορρίψει είτε ακόμη και να την τροποποιήσει. Οι παραπάνω ρυθμίσεις επαναλαμβάνονται αυτούσιες και στις υπ αριθμ. 37065/ΔΕΚΟ 1172/18.9.2006, 37066/ΔΕΚΟ 1173/18.9.2006, 37069/ΔΕΚΟ 1175/18.9.2006, 37070/ΔΕΚΟ 1176/18.9.2006, 37072/ΔΕΚΟ 1177/18.9.2006, 37074/ΔΕΚΟ 1178/18.9.2006 κοινές υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες μνημονεύονται στην Επίκαιρη Ερώτηση.

2. Σχετικά με τη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού ανωνύμων εταιριών, στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου, εφαρμόζονται οι ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 3429/2005. Για τις ανώνυμες εταιρίες, οι οποίες είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο, εφόσον το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού τους κεφαλαίου, εφαρμόζεται το άρθρο 17 παρ. 3 του ν. 3429/2005. Σύμφωνα με το άρθρο αυτό, οι ως άνω εταιρίες προσλαμβάνουν προσωπικό υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, εφόσον το Δημόσιο εξακολουθεί να κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού τους κεφαλαίου.

3. Οι προσπάθειες του ΠΑΣΟΚ να κάνει διαστρεβλωτική ερμηνεία του άρθρου 13 του ν. 3429/2005, συγχεόντας χονδροειδώς και εσκεμμένα τις δημόσιες επιχειρήσεις με αυτές που έχουν αποκρατικοποιηθεί, καταρρίπτονται με τον πιο πανηγυρικό τρόπο από το ίδιο το ΑΣΕΠ, το οποίο, στο με αρ. πρωτ. 21728/1.6.2006 έγγραφό του, παραπέμπει στο υπ αριθμ. 4/6.4.2006 πρακτικό της Ολομελείας του (για την εταιρία «Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.») και αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: «Όμως εφόσον το Δημόσιο εξακολουθεί να κατέχει στις ως άνω εταιρίες την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου, οι ως άνω διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 17 περί του τρόπου προσλήψεως του προσωπικού εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ δεν εφαρμόζονται και αντ αυτών εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 13, που παρατίθενται παραπάνω και προβλέπουν έλεγχο του ΑΣΕΠ» (σελ. 8 του πρακτικού). Επίσης, το ΑΣΕΠ, αναφερόμενο στις ανώνυμες εταιρίες που έχουν εκφύγει του δημόσιου τομέα αναφέρει χαρακτηριστικά και αποστομωτικά: «Όπως προκύπτει από την ανωτέρω ανάλυση οι παραπάνω ανώνυμες εταιρίες έχουν κατ ουσίαν αποκρατικοποιηθεί (ιδιωτικοποιηθεί) μετά το νέο νόμο 3429/2005 για σκοπούς αναπτυξιακούς και με την σύγχρονη μορφή των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Παρά ταύτα ο νόμος αυτός επιφυλάσσει τον έλεγχο του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις προσωπικού, όταν το Δημόσιο εξακολουθεί να κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου, η ρύθμιση δε αυτή ουδόλως υπολείπεται των συνταγματικών απαιτήσεων του άρθρου 103 παρ. 7 του αναθεωρημένου Συντάγματος για τον έλεγχο από το ΑΣΕΠ των προσλήψεων του προσωπικού του ευρύτερου δημόσιου τομέα…» (σελ. 8 του πρακτικού).

4. Οι παραπάνω ρυθμίσεις – ιδίως όσον αφορά το γεγονός ότι δημόσιες επιχειρήσεις στις οποίες το Ελληνικό Δημόσιο κατέχει ποσοστό μετοχικού κεφαλαίου κατώτερο του 50% δεν υπάγονται στο σύστημα προσλήψεων του δημόσιου τομέα - δεν είναι, άλλωστε καινούργιες. Αρκεί να δει κανείς π.χ. τα υπ αριθμ. 5/29.1.2002 ή 18/27.4.2001 Πρακτικά της Μείζονος Ολομελείας του ΑΣΕΠ που επαναλαμβάνουν πάγια την πρόβλεψη αυτή. Αυτό σημαίνει ότι, όπως δήλωσε και ο Γενικός Διευθυντής Προσλήψεων του ΑΣΕΠ, με τον ν. 3429/2005 δεν άλλαξε τίποτε όσον αφορά τις αρμοδιότητες του ΑΣΕΠ στις ΔΕΚΟ όπου το Δημόσιο κατέχει το 51%. Το ίδιο αναφέρει και το υπ αριθμ. 4/6.4.2006 πρακτικό της Ολομελείας του ΑΕΠ «Η δε άποψη αυτή έχει γίνει αποδεκτή δια σειράς αποφάσεων της Ολομέλειας του ΑΣΕΠ επί παρεμφερών θεμάτων (υπ αριθμ. 24/2003, 13/2004, 24/2004, 26/2005)» (σελ. 14 του πρακτικού).

5. Επειδή ακριβώς το ΠΑΣΟΚ γνωρίζει ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα απαξίωσης του ΑΣΕΠ από την Κυβέρνηση - τουναντίον μόνο ενίσχυσή του έχει γίνει τα δυόμισι τελευταία χρόνια– αποφεύγει συστηματικά, παρά το γεγονός ότι έχει προκληθεί επανειλημμένα στη Βουλή, να καλέσει τον Πρόεδρό του στην Επιτροπή θεσμών και Διαφάνειας και να του θέσει τα ερωτήματα αυτά, γιατί γνωρίζει τι απάντηση θα πάρει.

ΙΙΙ. Το ΠΑΣΟΚ διατηρούσε τα 10 τελευταία χρόνια το ΑΣΕΠ καθηλωμένο και στερούμενο των προϋποθέσεων για αποτελεσματική λειτουργία του. Με τον τρόπο αυτόν, υπό το πρόσχημα της καθυστέρησης, αφαιρούσε σταδιακά αρμοδιότητες και άφηνε το περιθώριο να δημιουργηθούν κερκόπορτες στη διαδικασία των προσλήψεων.
Από τις πρώτες πρωτοβουλίες που ανέλαβε η παρούσα Κυβέρνηση, πιστή στις δεσμεύσεις της, ήταν η θεσμική θωράκιση του ΑΣΕΠ, πάντοτε σε συνεννόηση με το ίδιο, και η διασφάλιση σε αυτό του απαραίτητου στελεχιακού δυναμικού και της αναγκαίας υλικοτεχνικής υποδομής, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις αυξημένες αρμοδιότητες που του επιφυλάσσονταν. Έτσι, άλλοτε μετά από πρόταση του ΑΣΕΠ και πάντοτε σε συνεννόηση με αυτό, προωθήθηκε δέσμη 9 ενισχυτικών του θεσμού μέτρων.
Ειδική μνεία θα ήθελα να κάνω στην ενίσχυση του ΑΣΕΠ με προσωπικό, η οποία του επιτρέπει να ολοκληρώνει τις διαδικασίες της αρμοδιότητάς του πολύ γρηγορότερα, παρ ότι, επί των ημερών της Κυβέρνησης Καραμανλή οι αρμοδιότητες του ΑΣΕΠ είναι πολύ περισσότερες. Ειδικότερα:
Προωθήθηκαν άμεσα όλες οι μετατάξεις και αποσπάσεις που ζήτησε το ΑΣΕΠ. Επίσης η Τριμελής Επιτροπή του άρθρου 2 παρ.1 της ΠΥΣ 55/1989 ενέκρινε με την αριθμ. ΔΙΠΠ/Φ.ΕΓΚΡ.1 / 98 /1944/26-4-2006 απόφασή της την πλήρωση είκοσι οκτώ (28) κενών οργανικών θέσεων, διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού, διευκολύνοντάς το στην εκπλήρωση της αποστολής του.
Σύμφωνα με πίνακα του ίδιου του ΑΣΕΠ, στις 29.6.2006, το προσωπικό του εμφανίζει το μεγαλύτερο αριθμό καλυμμένων θέσεων της τελευταίας εξαετίας (237), καθώς και τον μικρότερο αριθμό κενών θέσεων (64). Και τα αντίστοιχα ποσοστά καταδεικνύουν την ουσιαστική ενίσχυση του προσωπικού του ΑΣΕΠ επί των ημερών μας, ως ακολούθως:

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΕΤΩΝ 2001-2006

ΕΤΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΛΥΜΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
2001 190 115 75
2002 230 151 79
2003 301 159 142
2004 301 178 123
2005 301 201 100
29/6/2006 301 (*) 237 64

(*) Περιλαμβάνονται και οι θέσεις, οι οποίες έχουν εγκριθεί να καλυφθούν:
οκτώ (8) ΠΕ Διοικητικού- Οικονομικού
τρεις (3) ΠΕ Πληροφορικής
δεκαεπτά (17) Ε.Ε.Π.

ΕΤΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟ
ΚΑΛΥΜΜΕΝΩΝ
ΘΕΣΕΩΝ ΠΟΣΟΣΤΟ
ΚΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ
2001 60,5% 39,5%
2002 65% 35%
2003 52,8% 47,2%
2004 59,13% 40,87%
2005 66,77% 33,23%
29/6/2006 78,73% 21,27%

Μάλιστα, από τις 64 αυτές θέσεις, κατ ουσίαν κενές είναι μόνο οι 22, αφού οι υπόλοιπες έχουν καλυφθεί με απόσπαση, μετά από αίτηση του ίδιου του ΑΣΕΠ. Και στις αποσπάσεις, το 2006, σημειώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός, κατόπιν αιτήματος του ΑΣΕΠ. Αναλυτικότερα:

ΕΤΟΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΟ ΑΣΕΠ
2001 39
2002 32
2003 28
2004 37
2005 41
29/6/2006 42

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


Διαδώστε το άρθρο


Σχόλια Αναγνωστών


Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter



Αρχική » Βήμα
Πως αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
ΓΣΕΕ
Το ΤΕΕ διαφωνεί με την εξίσωση των αποφοίτων των Κολεγίων με τους Διπλωματούχους Μηχανικούς
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κινητοποιήσεις εργαζομένων ειδικού προγράμματος ΟΑΕΔ για 5500 άνεργους πτυχιούχους
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΟΑΕΔ
Ετήσια άδεια έως το τέλος του έτους
ΓΣΕΕ
Δικαστική προσφυγή για την προκήρυξη ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019
ΗΛΙΑΣ ΚΟΛΛΥΡΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Άδεια σχολικής παρακολούθησης
ΓΣΕΕ
Πως αμείβεται η 15η Αυγούστου
ΓΣΕΕ