Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης
-
massive
- Μαθητευόμενος

- Δημοσιεύσεις: 5
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 07, 2006 5:23 pm
Νομίζω οι περισσότεροι συμφωνούν πως ο εισαγωγικός διαγωνισμός της ΕΣΔΔ έχει υψηλό ποσοστό ‘αξιοκρατικότητας’. Τα εισαγωγικά δεν μπήκαν τυχαία γιατί τα πάντα εξαρτώνται από το πώς αυτή ορίζεται , ερμηνεύεται και διαχρονικά εφαρμόζεται στην πράξη από την συνολική κοινότητα (ΥΠΕΣ, ΕΣΔΔ, επιτροπή εξετάσεων, διορθωτές) που εμπλέκεται θεσμικά στην όλη διαδικασία Το ότι ο διαγωνισμός θεωρείται γενικά αξιοκρατικός οφείλεται σε διάφορους παράγοντες.
1. Στο εύρος της τυπικής (προτεινόμενης βιβλιογραφίας) αλλά και άτυπης (πληθώρα άλλων πηγών) ύλης
2. Στο ότι η βαθμολογία εξαρτάται αποκλειστικά από τις εξετάσεις αφού δεν παίζουν πτυχία, μόρια, εμπειρία, κριτήρια προσαυξήσεων
3. Στα διαδοχικά στάδια του διαγωνισμού που λειτουργούν εν είδη φίλτρων επιλογής των ‘αξιότερων’
4. Στον έντονο ανταγωνισμό υποψηφίων με πολλά προσόντα
5. Στην τήρηση των βασικών τύπων αμεροληψίας (ανωνυμία γραπτών, κλήρωση θεμάτων)
Στα προηγούμενα μηνύματα γράφτηκαν αρκετά σωστά επιχειρήματα ένθεν και ένθεν των απόψεων περί αξιοκρατίας. Θα συμφωνήσω με ορισμένα εγείροντας όμως κάποιες, νομίζω χρήσιμες, επιφυλάξεις.
Αποστόλη.
Όντως είναι κοινωνικά ωφελιμότερο αυτό που λες. Ως θεραπεία, δηλαδή, στην αντιπαραγωγική και συνωμοσιολογικών διαστάσεων ευνοιοκρατία και ημετερολογία να αντιτάξουμε θετική προσέγγιση και καλή πίστη στην αξιοκρατία του διαγωνισμού. Έτσι η αισιοδοξία θα αυξηθεί δημιουργώντας μια σπειροειδή της αξιοκρατίας. Σωστή σκέψη μόνο που δεν πρέπει να υιοθετηθεί απόλυτα , χωρίς δηλαδή στοχευμένη κριτική ματιά.
Ρικάρντο.
Τα έχουμε πει και άλλες φορές. Οι αλεπούδες που λες υπάρχουν και όντως επικαλούνται κάθε είδους κρεμαστάρια σαν και αυτά που γλαφυρά έγραψες. Όμως αυτό δεν αποκλείει την ύπαρξη πραγματικών τυπικών και ουσιαστικών αδυναμιών του διαγωνισμού που τον πλήττουν σε αξιοπιστία, αξιοκρατία και διαφάνεια προκαλώντας μακροσκελείς συζητήσεις σε φόρουμ και όχι μόνο.
Προνοια.
Είσαι απόλυτος/η για τα περί νησίδας. Νομίζω πως είναι καλύτερο να μιλάμε για υψηλό ποσοστό ‘αξιοκρατικότητας’ και να διατηρούμε, πάντα καλόπιστα και χωρίς μοχθηρία, επιφυλάξεις για αδυναμίες, κενά και παραλείψεις που την μειώνουν.
Ιοαζον
Καλά τα λες για την παγιωμένη ανταλλακτική αξία της εξυπηρέτησης. Όμως ούτε και αυτό πρέπει να αποκλείει συγκεκριμένες επιφυλάξεις για αδυναμίες, κενά και παραλείψεις.
Θα αναφερθώ σε ένα σημείο και ένα παράδειγμα που κατά την άποψη μου εγείρουν σοβαρές επιφυλάξεις και εν τέλει πλήττουν τον διαγωνισμό.
1. Η προφορική εξέταση πάσχει από δύο πράγματα που την κάνουν διαβλητή.
Α) Η ταυτότητα, δηλαδή το ονοματεπώνυμο του υποψηφίου, είναι γνωστή στους εξεταστές κατά την ώρα της εξέτασης. Αναφέρεται κάπου στην προκήρυξη τι διαδικασία τηρείται για το ποιοι εξεταστές θα εξετάσουν ποιους υποψήφιους και πόσο χρόνο πριν την εξέταση θα το γνωρίζουν; Εκείνοι που έχουν την αποφασιστική αρμοδιότητα και θέλουν πράγματι αξιοκρατικό διαγωνισμό θα έπρεπε να είχαν ασχοληθεί με αυτό το θέμα στην προκήρυξη.
Β) Στα γραπτά μπορεί κάποιος να ζητήσει να δει το γραπτό του. Γιατί να μην καταγράφεται και το προφορικό εξεταστικό προϊόν, χάθηκαν τα τεχνικά μέσα;
2. Πραγματικό παράδειγμα από προσωπική μου μαρτυρία στον περυσινό
διαγωνισμό. Γραπτή εξέταση αγγλικών. Ο τύπος που αλφαβητικά καθόταν μπροστά μου, παραδίδει την ίδια στιγμή με εμένα ένα γραπτό με το 1/3 της μετάφρασης και τουλάχιστον δυο μουντζούρες ανά σειρά. Ήταν προφανές πως ήξερε ελάχιστα αγγλικά, κάτι που είχα καταλάβει από τις λέξεις που ρωτούσε σε πηγαδάκι που ήμουν και εγώ παρόν πριν την εξέταση. Στα γραπτά βαθμολογήθηκε γύρω στο 18, αναμενόμενο ε; Στα προφορικά δυστυχώς δεν εξεταστήκαμε μαζί για να έχω εικόνα για το τι ρωτήθηκε και πως απάντησε. Πείτε όμως εσείς, θα μπορούσε ποτέ ένα άτομο με αυτό το προηγούμενο να πάρει γύρω στο 45(!!) στα προφορικά. Κάτι συμβαίνει εδώ.
Είναι χρησιμότερο να διατυπώνουμε ακριβείς επιφυλάξεις στην πολυθρύλητη αξιοκρατία του συγκεκριμένου διαγωνισμού όπως διεξάγεται . Η ‘αξιοκρατικότητα’είναι άλλο πράγμα που θα είχα και άλλα να πω. Όπως την στρεβλωτική επίδραση της παπαγαλίας στην αξιολόγηση, την παντελή απουσία αξόνων ανάπτυξης των απαντήσεων, κάποιων δηλαδή ρητών και ανανεώσιμων προδιαγραφών αξιολόγησης τους .
Θεωρώ πως ο διαγωνισμός αξίζει και μπορεί να γίνει αξιοκρατικότερος και δικαιότερος. Θέλει όμως πιέσεις με προτάσεις και καλλιέργεια μιας κουλτούρας ανατροφοδότησης από τα κάτω που τόσο μας λείπει ακόμα.
Αυτά από κάποιον κριτικά αισιόδοξο τέως υποψήφιο που δεν μπήκε πέρυσι για ένα απειροελάχιστο κλάσμα και συνεχίζει να κάνει ό,τι ξέρει και μαθαίνει ως freelancer.
1. Στο εύρος της τυπικής (προτεινόμενης βιβλιογραφίας) αλλά και άτυπης (πληθώρα άλλων πηγών) ύλης
2. Στο ότι η βαθμολογία εξαρτάται αποκλειστικά από τις εξετάσεις αφού δεν παίζουν πτυχία, μόρια, εμπειρία, κριτήρια προσαυξήσεων
3. Στα διαδοχικά στάδια του διαγωνισμού που λειτουργούν εν είδη φίλτρων επιλογής των ‘αξιότερων’
4. Στον έντονο ανταγωνισμό υποψηφίων με πολλά προσόντα
5. Στην τήρηση των βασικών τύπων αμεροληψίας (ανωνυμία γραπτών, κλήρωση θεμάτων)
Στα προηγούμενα μηνύματα γράφτηκαν αρκετά σωστά επιχειρήματα ένθεν και ένθεν των απόψεων περί αξιοκρατίας. Θα συμφωνήσω με ορισμένα εγείροντας όμως κάποιες, νομίζω χρήσιμες, επιφυλάξεις.
Αποστόλη.
Όντως είναι κοινωνικά ωφελιμότερο αυτό που λες. Ως θεραπεία, δηλαδή, στην αντιπαραγωγική και συνωμοσιολογικών διαστάσεων ευνοιοκρατία και ημετερολογία να αντιτάξουμε θετική προσέγγιση και καλή πίστη στην αξιοκρατία του διαγωνισμού. Έτσι η αισιοδοξία θα αυξηθεί δημιουργώντας μια σπειροειδή της αξιοκρατίας. Σωστή σκέψη μόνο που δεν πρέπει να υιοθετηθεί απόλυτα , χωρίς δηλαδή στοχευμένη κριτική ματιά.
Ρικάρντο.
Τα έχουμε πει και άλλες φορές. Οι αλεπούδες που λες υπάρχουν και όντως επικαλούνται κάθε είδους κρεμαστάρια σαν και αυτά που γλαφυρά έγραψες. Όμως αυτό δεν αποκλείει την ύπαρξη πραγματικών τυπικών και ουσιαστικών αδυναμιών του διαγωνισμού που τον πλήττουν σε αξιοπιστία, αξιοκρατία και διαφάνεια προκαλώντας μακροσκελείς συζητήσεις σε φόρουμ και όχι μόνο.
Προνοια.
Είσαι απόλυτος/η για τα περί νησίδας. Νομίζω πως είναι καλύτερο να μιλάμε για υψηλό ποσοστό ‘αξιοκρατικότητας’ και να διατηρούμε, πάντα καλόπιστα και χωρίς μοχθηρία, επιφυλάξεις για αδυναμίες, κενά και παραλείψεις που την μειώνουν.
Ιοαζον
Καλά τα λες για την παγιωμένη ανταλλακτική αξία της εξυπηρέτησης. Όμως ούτε και αυτό πρέπει να αποκλείει συγκεκριμένες επιφυλάξεις για αδυναμίες, κενά και παραλείψεις.
Θα αναφερθώ σε ένα σημείο και ένα παράδειγμα που κατά την άποψη μου εγείρουν σοβαρές επιφυλάξεις και εν τέλει πλήττουν τον διαγωνισμό.
1. Η προφορική εξέταση πάσχει από δύο πράγματα που την κάνουν διαβλητή.
Α) Η ταυτότητα, δηλαδή το ονοματεπώνυμο του υποψηφίου, είναι γνωστή στους εξεταστές κατά την ώρα της εξέτασης. Αναφέρεται κάπου στην προκήρυξη τι διαδικασία τηρείται για το ποιοι εξεταστές θα εξετάσουν ποιους υποψήφιους και πόσο χρόνο πριν την εξέταση θα το γνωρίζουν; Εκείνοι που έχουν την αποφασιστική αρμοδιότητα και θέλουν πράγματι αξιοκρατικό διαγωνισμό θα έπρεπε να είχαν ασχοληθεί με αυτό το θέμα στην προκήρυξη.
Β) Στα γραπτά μπορεί κάποιος να ζητήσει να δει το γραπτό του. Γιατί να μην καταγράφεται και το προφορικό εξεταστικό προϊόν, χάθηκαν τα τεχνικά μέσα;
2. Πραγματικό παράδειγμα από προσωπική μου μαρτυρία στον περυσινό
διαγωνισμό. Γραπτή εξέταση αγγλικών. Ο τύπος που αλφαβητικά καθόταν μπροστά μου, παραδίδει την ίδια στιγμή με εμένα ένα γραπτό με το 1/3 της μετάφρασης και τουλάχιστον δυο μουντζούρες ανά σειρά. Ήταν προφανές πως ήξερε ελάχιστα αγγλικά, κάτι που είχα καταλάβει από τις λέξεις που ρωτούσε σε πηγαδάκι που ήμουν και εγώ παρόν πριν την εξέταση. Στα γραπτά βαθμολογήθηκε γύρω στο 18, αναμενόμενο ε; Στα προφορικά δυστυχώς δεν εξεταστήκαμε μαζί για να έχω εικόνα για το τι ρωτήθηκε και πως απάντησε. Πείτε όμως εσείς, θα μπορούσε ποτέ ένα άτομο με αυτό το προηγούμενο να πάρει γύρω στο 45(!!) στα προφορικά. Κάτι συμβαίνει εδώ.
Είναι χρησιμότερο να διατυπώνουμε ακριβείς επιφυλάξεις στην πολυθρύλητη αξιοκρατία του συγκεκριμένου διαγωνισμού όπως διεξάγεται . Η ‘αξιοκρατικότητα’είναι άλλο πράγμα που θα είχα και άλλα να πω. Όπως την στρεβλωτική επίδραση της παπαγαλίας στην αξιολόγηση, την παντελή απουσία αξόνων ανάπτυξης των απαντήσεων, κάποιων δηλαδή ρητών και ανανεώσιμων προδιαγραφών αξιολόγησης τους .
Θεωρώ πως ο διαγωνισμός αξίζει και μπορεί να γίνει αξιοκρατικότερος και δικαιότερος. Θέλει όμως πιέσεις με προτάσεις και καλλιέργεια μιας κουλτούρας ανατροφοδότησης από τα κάτω που τόσο μας λείπει ακόμα.
Αυτά από κάποιον κριτικά αισιόδοξο τέως υποψήφιο που δεν μπήκε πέρυσι για ένα απειροελάχιστο κλάσμα και συνεχίζει να κάνει ό,τι ξέρει και μαθαίνει ως freelancer.
-
alex4
- Δόκιμος

- Δημοσιεύσεις: 160
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 20, 2006 12:09 pm
-
panini
- Μαθητευόμενος

- Δημοσιεύσεις: 4
- Εγγραφή: Δευ Σεπ 04, 2006 10:49 pm
Sorry, ρε παιδιά για να καταλάβω! Δηλαδή σύμφωνα με τους υπολογισμούς που κάνετε τέλη Γενάρη θα βγουν τα αποτελέσματα και αρχές Φλεβάρη θα γίνει η επόμενη φάση? Ειχα ξαναρωτήσει και πάλι το ιδιο στο παρόν τοπικ αλλά δεν πήρα απάντηση!
Αν θες μελίνα απάντα σε παρακαλώ μιας και έχεις εγκυρες πηγες οπως λες! Έμένα πάντως δε μου φαίνεται καθόλου λογικό 1-2 βδομάδες μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων να γίνουν οι εξετάσεις του Β' Σταδίου! Πώς θα προλάβουν να ετοιμαστούν οι επιτυχόντες του Α' Σταδίου???
Αν θες μελίνα απάντα σε παρακαλώ μιας και έχεις εγκυρες πηγες οπως λες! Έμένα πάντως δε μου φαίνεται καθόλου λογικό 1-2 βδομάδες μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων να γίνουν οι εξετάσεις του Β' Σταδίου! Πώς θα προλάβουν να ετοιμαστούν οι επιτυχόντες του Α' Σταδίου???
-
olive
- Μαθητευόμενος

- Δημοσιεύσεις: 35
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 05, 2006 2:41 pm
Καλησπέρα κ χρόνια πολλά!
Η λογική είναι ακριβώς αυτή. Οι εξετάσεις του β' σταδίου γίνονται συνήθως 10 μέρες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του α' σταδίου. Συνεπώς, ο καθείς οφείλει να αξιολογήσει πώς περίπου νομίζει ότι έγραψε κ να αρχίσει να προετοιμάζεται πολύ πριν δει αποτελέσματα. Το κακό βέβαια είναι ότι η πρόβλεψη των αποτελεσμάτων είναι λίγο επίφοβη διαδίκασια, γιατί το αν έχει περάσει κανείς στις εξετάσεις είναι κ συνάρτηση του τι έχουν γράψει οι υπόλοιποι. Το νόημα λοιπόν είναι ότι αν θεωρεί κανείς ότι έχει γράψει πάνω από τη βάση (25) καλό θα είναι να διαβάζει.
Καλή συνέχεια κ καλά αποτελέσματα! :lol:
Η λογική είναι ακριβώς αυτή. Οι εξετάσεις του β' σταδίου γίνονται συνήθως 10 μέρες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του α' σταδίου. Συνεπώς, ο καθείς οφείλει να αξιολογήσει πώς περίπου νομίζει ότι έγραψε κ να αρχίσει να προετοιμάζεται πολύ πριν δει αποτελέσματα. Το κακό βέβαια είναι ότι η πρόβλεψη των αποτελεσμάτων είναι λίγο επίφοβη διαδίκασια, γιατί το αν έχει περάσει κανείς στις εξετάσεις είναι κ συνάρτηση του τι έχουν γράψει οι υπόλοιποι. Το νόημα λοιπόν είναι ότι αν θεωρεί κανείς ότι έχει γράψει πάνω από τη βάση (25) καλό θα είναι να διαβάζει.
Καλή συνέχεια κ καλά αποτελέσματα! :lol:
-
ktriad
- Μαθητευόμενος

- Δημοσιεύσεις: 16
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 11, 2006 1:07 pm
μελινα έγραψε:Ta apotelesmata tha exoun bgei mexri tin alli paraskebi, 18-19 Genari.Kai meta apo kana dekaimero grafete! :shock:
Καλησπέρα. Μπορείς να μας ενημερώσεις από που αντλείς αυτή την πληροφόρηση (και τέτοια σιγουριά)?? όχι ότι έχω λόγω να σε αμφισβητήσω, αλλά μην σπέρνουμε τρόμο (ακόμα δεν έχουμε χωνέψει την χριστ/τικη γαλοπούλα :lol: )
-
ktriad
- Μαθητευόμενος

- Δημοσιεύσεις: 16
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 11, 2006 1:07 pm
Αγαπητοί φίλοι,
εν αναμονή των αποτελεσμάτων και για να χαλαρώσω λίγο την ατμόσφαιρα, σας καλώ να αναθυμηθείτε (από τότε που έχετε συνείδηση του ευατού σας), πότε ένας δημόσιος φορέας έδωσε προθεσμία για κάτι και την τήρησε???
είπαμε το μπορεί ορισμένοι φορείς να νέα ήθη στην Δ.Δ. αλλά ώς ένα όριο έτσι?? :lol:
εν αναμονή των αποτελεσμάτων και για να χαλαρώσω λίγο την ατμόσφαιρα, σας καλώ να αναθυμηθείτε (από τότε που έχετε συνείδηση του ευατού σας), πότε ένας δημόσιος φορέας έδωσε προθεσμία για κάτι και την τήρησε???
είπαμε το μπορεί ορισμένοι φορείς να νέα ήθη στην Δ.Δ. αλλά ώς ένα όριο έτσι?? :lol:
Επιστροφή σε “ΓΡΑΠΤΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ”
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες