επιδοματα δημοσιων υπαλληλων

Θέσεις εργασίας, επικαιρότητα, απόψεις.
jeannedarc
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 10, 2009 10:36 pm

επιδοματα δημοσιων υπαλληλων

Δημοσίευσηαπό jeannedarc » Σάβ Φεβ 14, 2009 7:26 pm

Πενήντα δύο είναι συνολικά τα τακτικά, έκτακτα και ειδικά επιδόματα που λαμβάνουν σήμερα διάφορες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων. Από τα επιδόματα αυτά, τα 21 καταβάλλονται μέσω του Κρατικού Προϋπολογισμού και τα υπόλοιπα 31 μέσω ειδικών λογαριασμών, η διαχείριση των οποίων γίνεται ανεξάρτητα από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.


O νόμος 3205/2003 για το μισθολόγιο των πολιτικών υπαλλήλων προβλέπει τη χορήγηση των ακόλουθων μηνιαίων επιδομάτων:
1. Επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών: Για όσους υπαλλήλους έχουν μεταπτυχιακό δίπλωμα ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης το επίδομα ανέρχεται σε 45 ευρώ το μήνα, ενώ για όσους υπαλλήλους κατέχουν διδακτορικό δίπλωμα σε 75 ευρώ το μήνα.
2. Επίδομα θέσης ευθύνης. Το επίδομα αυτό κλιμακώνεται ως εξής ανά μήνα:
α) Για τους γενικούς διευθυντές 147 ευρώ.
β) Για τους προϊσταμένους Διευθύνσεων Διοίκησης 130 ευρώ.
γ) Για τους υποδιευθυντές 70 ευρώ.
δ) Για τους τμηματάρχες 65 ευρώ.
ε) Για τους σχολικούς συμβούλους 175 ευρώ.
στ) Για τους διευθυντές λυκείων και ΤΕΕ 130 ευρώ.
3. Επίδομα αποφοίτων Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης: Ανέρχεται σε 40 ευρώ ανά μήνα.
4. Επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης εκπαιδευτικών λειτουργών: Για το έτος 2006 καθορίσθηκε στα 321,64 ευρώ το μήνα. Από την 1η Ιανουαρίου 2007 θα αυξηθεί κατά το ποσοστό μεταβολής του τιμαρίθμου του έτους 2006, δηλαδή κατά 3%, και θα διαμορφωθεί σε 331,29 ευρώ.
5. Επίδομα προβληματικών και παραμεθόριων περιοχών: Tα ποσά του επιδόματος διαμορφώνονται ως εξής:
α) Για προβληματικές περιοχές κατηγορίας B' 40 ευρώ.
β) Για προβληματικές περιοχές κατηγορίας A' 50 ευρώ.
γ) Για όσες περιοχές χαρακτηρίζονται ταυτόχρονα προβληματικές και παραμεθόριες 120 ευρώ.
6. Επίδομα ειδικής απασχόλησης για το προσωπικό που υπηρετεί στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης: Ανέρχεται σε 200 ευρώ ανά μήνα. Ξεκίνησε να χορηγείται από την 1η-1-2005.
7. Νοσοκομειακό επίδομα και επίδομα τροφής για το προσωπικό των νοσοκομείων, των θεραπευτηρίων και του ΕΚΑΒ. Τα δύο αυτά επιδόματα έχουν ενοποιηθεί σ' ένα, το οποίο κλιμακώνεται ως εξής ανά μήνα:
α) 240 ευρώ για το προσωπικό νοσηλευτικής υπηρεσίας, εργαστηρίων των κλάδων Τ.Ε. Φυσικοθεραπευτών, Δ.Ε. Βοηθών Φαρμακείου και καθαριότητας.
β) 210 ευρώ για το λοιπό προσωπικό.
γ) Για το προσωπικό που υπηρετεί στα αντικαρκινικά νοσοκομεία τα ποσά των παραπάνω περιπτώσεων α' και β' προσαυξάνονται κατά 10 ευρώ αντίστοιχα.
δ) Για νοσηλευτές, μαίες, βοηθούς νοσηλευτές και φυσικοθεραπευτές πλήρους απασχόλησης που εργάζονται σε μονάδες εντατικής θεραπείας και χειρουργεία των νοσηλευτικών ιδρυμάτων ν.π.δ.δ. ή ν.π.ι.δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, νοσοκομεία ΙΚΑ, όπως επίσης και σε άλλες ειδικές μονάδες των νοσηλευτικών αυτών ιδρυμάτων τα ποσά των παραπάνω περιπτώσεων α’ και β’ προσαυξάνονται κατά 15 ευρώ αντίστοιχα.
Στους δικαιούχους του επιδόματος αυτού περιλαμβάνεται και το προσωπικό των κέντρων υγείας και των αγροτικών ιατρείων, τα οποία υπάγονται στα δημόσια νοσοκομεία, καθώς και το προσωπικό των νοσηλευτικών ιδρυμάτων που υπηρετεί στις Μέσες Τεχνικές Επαγγελματικές Νοσηλευτικές Σχολές.
8. Επίδομα ειδικής απασχόλησης για το προσωπικό των ΟΤΑ α' βαθμού. Το επίδομα αυτό ανέρχεται ανά μήνα:
α) Σε 132 ευρώ για το προσωπικό καθαριότητας εξωτερικών χώρων, τους οδηγούς απορριμματοφόρων, τους εργατοτεχνίτες αποχέτευσης, νεκροταφείων και ρίψης ασφάλτου, καθώς και για τους μηχανοτεχνίτες συνεργείων αυτοκινήτων.
β) Σε 116 ευρώ για το εποπτικό προσωπικό καθαριότητας, το τεχνικό, υγειονομικό και γεωπονικό προσωπικό και τους μουσικούς πνευστών οργάνων.
γ) Σε 84 ευρώ για το λοιπό προσωπικό.
9. Επίδομα μεταφραστών - διερμηνέων: Εχει καθοριστεί σε 30 ευρώ ανά μήνα.
10. Επίδομα πληροφορικής για τους εξειδικευμένους υπαλλήλους που ανήκουν οργανικά σε κλάδους πληροφορικής. Το επίδομα αυτό ανέρχεται ανά μήνα:
α) Σε 88 ευρώ για αναλυτές - προγραμματιστές και ηλεκτρονικούς μηχανικούς.
β) Σε 74 ευρώ για χειριστές - χειρίστριες Η/Υ, δατρητικών μηχανών και εισαγωγής στοιχείων.
γ) Σε 44 ευρώ για τους κωδικογράφους και τους χειριστές κοπτικών μηχανημάτων που απασχολούνται σε οργανωμένα κέντρα πληροφορικής με πλήρες ωράριο εργασίας.
11. Επίδομα αρχαιολογικών ερευνών: Καταβάλλεται στους αρχαιολόγους του υπουργείου Πολιτισμού και του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων και ανέρχεται σε 230 ευρώ ανά μήνα.
12. Επίδομα ειδικής απασχόλησης για τα στελέχη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο ανέρχεται ανά μήνα σε:
α) 235 ευρώ για τους σχολικούς συμβούλους, τους διευθυντές και τους προϊσταμένους γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των νομαρχιών, τους προϊσταμένους γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φυσικής Αγωγής και Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τους διευθυντές ενιαίων λυκείων και ΤΕΕ.
β) 176 ευρώ για τους διευθυντές γυμνασίων, τεχνικών και επαγγελματικών σχολών, τετραθέσιων και άνω δημοτικών σχολείων και σχολικών εργαστηριακών κέντρων.
γ) 88 ευρώ για υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και προϊσταμένους μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων.
13. Ειδικά επιδόματα εκπαιδευτικού προσωπικού.

Τα επιδόματα αυτά ορίστηκαν ειδικότερα ως εξής:
α. Μειονοτικών σχολείων:
- Πεδινών περιοχών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 40 ευρώ ανά μήνα.
- Ορεινών και ημιορεινών περιοχών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ορεινών γυμνασίων Ξάνθης και Ροδόπης 45 ευρώ ανά μήνα.
- Απομακρυσμένων απομονωμένων περιοχών 50 ευρώ ανά μήνα.
- Σχολείων δυσπρόσιτων μειονοτικών περιοχών 425 ευρώ ανά μήνα.
β. Ειδικής αγωγής: Ανέρχεται σε 195 ευρώ ανά μήνα και καταβάλλεται στο προσωπικό που υπηρετεί σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και σε σχολικούς συμβούλους που επισκέπτονται σχολεία ειδικής αγωγής.
14. Επίδομα υψηλού βαθμού ευθύνης και ασφάλειας για το προσωπικό της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ)
15. Επίδομα αντισταθμίσματος διαχειριστικών λαθών για ταμίες, διαχειριστές και εκδότες που διαχειρίζονται κάθε μήνα χρηματικά ποσά άνω των 150.000 ευρώ. Εχει καθοριστεί στα 60 ευρώ το μήνα.
16. Ειδικό επίδομα προσωπικού σωφρονιστικών και αναμορφωτικών καταστημάτων: Ανέρχεται σε 250 ευρώ.
17. Ειδικό επίδομα ραδιενέργειας, για το προσωπικό του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος». Τα ποσά του επιδόματος διαμορφώνονται ως εξής:
- Ζώνη Α' 264 ευρώ.
- Ζώνη Β' 147 ευρώ.
- Ζώνη Γ' 88 ευρώ.
18. Επίδομα ειδικής απασχόλησης υπαλλήλων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων: Εχει οριστεί σε 50 ευρώ το μήνα.
19. Επιδόματα και αποζημιώσεις για τους ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου. Στους ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου και τους μόνιμους αγροτικούς ιατρούς, καθώς και στο προσωπικό που υπηρετεί στα αγροτικά ιατρεία καταβάλλονται:
α. Εξοδα κίνησης 35 ευρώ ανά μήνα. Το ποσό αυτό καταβάλλεται στο διπλάσιο όταν λαμβάνουν χώρα μετακινήσεις για την εξυπηρέτηση κατοίκων όμορων περιοχών.
β. Επίδομα ετοιμότητας. Ανέρχεται σε 35 ευρώ ανά μήνα για πεδινές και ημιορεινές περιοχές και σε 50 ευρώ ανά μήνα για ορεινές περιοχές.
γ. Αγονων περιοχών. Ανέρχεται σε 550 ευρώ ανά μήνα και καταβάλλεται σε ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου και μόνιμους αγροτικούς ιατρούς για όσο χρόνο υπηρετούν στα αγροτικά ιατρεία άγονων περιοχών.
20. Αποζημίωση για το προσωπικό φύλαξης των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, καθώς και για το προσωπικό φρούρησης σωφρονιστικών καταστημάτων:
Εχει οριστεί σε 41 ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης πέραν του υποχρεωτικού πενθημέρου εργασίας.
21. Ειδικό επίδομα για τους υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού που υπηρετούν στη νήσο Δήλο. Ανέρχεται σε 100 ευρώ ανά μήνα. Χορηγείται για την προσέλκυση και την παραμονή στη νήσο Δήλο υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού με σκοπό τη φύλαξη των αρχαιοτήτων.
Πέραν του νόμου 3205/2003 για το μισθολόγιο των πολιτικών υπαλλήλων, δεκάδες άλλοι νόμοι που ψηφίστηκαν μέσα στη δεκαετία του '90, αλλά και κατά τα έτη 2000-2001 προβλέπουν τη χορήγηση ειδικών επιδομάτων σε 31 συνολικά κατηγορίες υπαλλήλων εργαζομένων σε 12 υπουργεία και 3 ειδικές υπηρεσίες.

Η μηνιαία οικογενειακή παροχή

Για την ενίσχυση της οικογενείας των δημοσίων υπαλλήλων χορηγείται μηνιαία οικογενειακή παροχή, η οποία, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση κάθε υπαλλήλου, κλιμακώνεται ως εξής:
α) Για έγγαμο υπάλληλο, χωρίς τέκνα: 35 ευρώ.
β) Για υπάλληλο με τέκνα ανήλικα ή ανίκανα - σωματικά ή πνευματικά - για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος, με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον, η μηνιαία οικογενειακή παροχή των 35 ευρώ προσαυξάνεται κατά:
- 18 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα τέκνα
- 47 ευρώ για το τρίτο τέκνο
- 47 ευρώ για το τέταρτο τέκνο
- 73 ευρώ για κάθενα από το πέμπτο τέκνο και άνω.

Η κατά τα ανωτέρω προσαύξηση δικαιολογείται μόνο για τέκνα προερχόμενα από γάμο, φυσικά, θετά ή αναγνωρισθέντα, εφόσον είναι άγαμα και δεν υπερβαίνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους.
Το βασικό ποσό της οικογενειακής παροχής (τα 35 ευρώ) χορηγείται και στους γονείς που τελούν σε διάζευξη ή διάσταση, στους άγαμους γονείς, καθώς και στον επιζώντα σύζυγο, σε περίπτωση θανάτου του ενός των συζύγων-υπαλλήλων, εφόσον έχουν παιδιά για τα οποία δικαιολογείται η καταβολή των προσαυξήσεων.

Προκειμένου να συνεχιστεί η καταβολή της προσαύξησης της οικογενειακής παροχής για τα παιδιά που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους θα πρέπει επιπλέον να συντρέχουν οι εξής κατά περίπτωση προϋποθέσεις:
α) να συνεχίζουν τη φοίτησή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μέχρι τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας τους.
β) να φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες σχολές ή σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) δημόσια ή ιδιωτικά. Στην περίπτωση αυτή, η διάρκεια καταβολής της προσαύξησης είναι περιορισμένη, συναρτάται με το χρόνο της κανονικής φοίτησης, όπως αυτός προβλέπεται από τον οργανισμό της κάθε σχολής, και σε καμία περίπτωση δεν καταβάλλεται μετά τη συμπληρωση του 24ου έτους της ηλικίας.

jeannedarc
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 10, 2009 10:36 pm

Δημοσίευσηαπό jeannedarc » Σάβ Φεβ 14, 2009 7:58 pm

04/10/2007
09:20


Του Στέλιου Κράλογλου

Το οριστικό "κλείσιμο" δεκάδων ειδικών λογαριασμών, μέσω των οποίων καταβάλλονται σήμερα, εκτός κρατικού προϋπολογισμού, επιδόματα σε διάφορες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων, σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομίας προκειμένου να χρηματοδοτήσει, μεταξύ άλλων και το νέο μισθολόγιο.

Βασική επιδίωξη της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας είναι να αποστείλει σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση για περικοπή των δαπανών που γίνονται σχεδόν ανεξέλεγκτα και κατά τη διακριτική ευχέρεια των υπουργών για κάθε μορφής επίδομα που αποφασίζεται. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ειδικοί λογαριασμοί αναμένεται να απορροφήσουν περίπου 4,2 δισ. το 2007 και από αυτά τα 3,095 δισ. ευρώ αποτελούν τα εκτός Προϋπολογισμού έσοδα των Ειδικών Λογαριασμών.

Καθίσταται σαφές λοιπόν ότι για τους συγκεκριμένους πόρους δίνονται ελάχιστες ή καθόλου αναφορές στο υπουργείο οικονομίας.

Το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων των ειδικών λογαριασμών καταλήγει στα διάφορα επιδόματα 13 υπουργείων με πρώτο το υπουργείο Οικονομίας και ακολουθούν το υπουργείο Ανάπτυξης, το υπουργείο Πολιτισμού και το υπουργείο Μεταφορών. Το 2006 αυτά τα "έσοδα" ξεπέρασαν τα 4 δισ. ευρώ, αλλά τα χρήματα που καταναλώθηκαν ήταν μόλις 3 δισ. ευρω αφήνοντας υπόλοιπο στο υπ. Οικονομίας περίπου 1 δισ. ευρώ.

Ένα πλήθος ειδικών επιδομάτων έχουν θεσπιστεί τα τελευταία 40 χρόνια για τη δημόσιο διοίκηση ανάλογα με το βαθμό πίεσης που μπορούσαν να ασκήσουν συγκεκριμένες ομάδες δημοσίων υπαλλήλων προς την κεντρική διοίκηση. Από αυτά, μέσω της εισοδηματικής πολιτικής, αναπροσαρμόζονται σε ετήσια βάση το ύψος του βασικού μισθού και το χρονοεπίδομα, τα επιδόματα των ειδικών συνθηκών, το κίνητρο απόδοσης, τα ειδικά εκπαιδευτικά επιδόματα των καθηγητών και οι εφημερίες των γιατρών του ΕΣΥ.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας να καταρτισθεί ένα νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο, θα επιδιωχθεί η κατάργηση πολλών ειδικών λογαριασμών από τους οποίους χορηγούνται σήμερα επιδόματα σε υπαλλήλους υπουργείων και άλλων φορέων του Δημοσίου. Τα έσοδα των ειδικών αυτών λογαριασμών θα περιέλθουν στον κρατικό προϋπολογισμό. Στόχος θα είναι να πληρώνονται τα επιδόματα απευθείας από τον Προϋπολογισμό, ώστε να ελέγχεται αποτελεσματικότερα η καταβολή τους, αλλά και να καθορίζονται οι ετήσιες αυξήσεις τους στο πλαίσιο της εισοδηματικής πολιτικής. Ουσιαστικά τα επιδόματα επιδιώκεται να ενσωματωθούν στο νέο μισθολόγιο. Έτσι, εκτιμάται ότι θα καταστεί δυνατό να επιβληθεί μια τάξη στο χάος των επιδομάτων που χορηγούνται σήμερα σε εκατοντάδες χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους χωρίς έλεγχο από τις υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Παράγοντες του υπουργείου οικονομίας ξεκαθαρίζουν πάντως ότι, "δεν υπάρχει καμία πρόθεση να περικοπούν επιδόματα τα οποία καταβάλλονται σήμερα σε δημοσίους υπαλλήλους μέσω ειδικών λογαριασμών, αλλά να ελεγχθούν οι αυξήσεις τους".

Τα εμπόδια


Ο σχεδιασμός αυτός του υπουργείου οικονομίας αν και φαίνεται να βρίσκεται προς την σωστή κατεύθυνση αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα εντός της Κυβέρνησης. Και τούτο διότι οι υπουργοί που θα αναγκαστούν να μειώσουν ή και να απολέσουν τελείως τα έσοδα των ειδικών λογαριασμών θα χάσουν την "ευελιξία" -όπως την χαρακτηρίζουν- να απορροφούν "πιέσεις" για αιτήματα αύξησης επιδομάτων από τους υπαλλήλους και γενικά να χαράσσουν μια δική τους πολιτική στο υπουργείο στο οποίο προΐστανται.

Στελέχη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης θεωρούν ότι ότι ένα νέο μισθολόγιο στο οποίο τα επιδόματα θα εντάσσονται σταδιακά σε ένα ορίζοντα τετραετίας ή πενταετίας στους βασικούς μισθούς θα φέρει στο φως τις μεγάλες εισοδηματικές ανισότητες στο δημόσιο.

Συνεπώς με την θέσπιση του νέου μισθολογίου μετά από διαπραγματεύσεις με την ΑΔΕΔΥ από το 2009 θα υπάρξουν φυσικά "κερδισμένοι" και "χαμένοι". Οι τελευταίοι θα είναι αυτοί που ευεργετούνται σήμερα με εισοδήματα πολύ υψηλότερα από τους συναδέλφους τους.

Ποια λαμβάνουν επιδόματα από τους ειδικούς λογαριασμούς


Σύμφωνα με στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου, μέσω ειδικών λογαριασμών καταβάλλονται επιδόματα και λοιπές πρόσθετες αμοιβές σε υπαλλήλους των ακόλουθων υπουργείων:

- Αγροτικής Ανάπτυξης (σε όλους τους υπαλλήλους του υπουργείου και σε εποπτευόμενα ΝΠΔΔ)


- Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (σε υπαλλήλους της ΓΓΔΔ, του Εθν. Τυπογραφείου, των ΟΤΑ, της κεντρικής υπηρεσίας και μεταταγμένους σε Νομαρχίες)


- Δικαιοσύνης (σε όλους τους υπαλλήλους)


- ΠΕΧΩΔΕ (στους υπαλλήλους της κεντρικής υπηρεσίας, των περιφερειακών υπηρεσιών και σε εποπτευόμενα ΝΠΔΔ)


- Μεταφορών (σε υπαλλήλους της κεντρικής υπηρεσίας, εξεταστές και βοηθούς εξεταστών υποψηφίων οδηγών, υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας)


- Απασχόλησης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (σε υπαλλήλους της Γ.Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων, στους διοικητικούς και υγειονομικούς υπαλλήλους του ΙΚΑ, υπαλλήλους του ΟΑΕΔ και των ασφαλιστικών οργανισμών).


- Ανάπτυξης (σε όλους τους υπαλλήλους)


- Πολιτισμού (στη ΓΓΑ)


- Εμπορικής Ναυτιλίας (στους υπαλλήλους του ΥΕΝ εκτός εκπαιδευτικού προσωπικού και των λιμενικών ταμείων)


- Οικονομίας και Οικονομικών (στους δημοσιονομικούς, εφοριακούς, τελωνειακούς, υπαλλήλους του Γενικού Χημείου και του πρώην ΥΠΕΘΟ)


- Υγείας (στους υπαλλήλους της κεντρικής υπηρεσίας και του ΕΟΦ).

jeannedarc
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 10, 2009 10:36 pm

Δημοσίευσηαπό jeannedarc » Σάβ Φεβ 14, 2009 8:01 pm

jeannedarc έγραψε:Στελέχη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης θεωρούν ότι ότι ένα νέο μισθολόγιο στο οποίο τα επιδόματα θα εντάσσονται σταδιακά σε ένα ορίζοντα τετραετίας ή πενταετίας στους βασικούς μισθούς θα φέρει στο φως τις μεγάλες εισοδηματικές ανισότητες στο δημόσιο.

Συνεπώς με την θέσπιση του νέου μισθολογίου μετά από διαπραγματεύσεις με την ΑΔΕΔΥ από το 2009 θα υπάρξουν φυσικά "κερδισμένοι" και "χαμένοι". Οι τελευταίοι θα είναι αυτοί που ευεργετούνται σήμερα με εισοδήματα πολύ υψηλότερα από τους συναδέλφους τους.


jeannedarc
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 10, 2009 10:36 pm

Δημοσίευσηαπό jeannedarc » Σάβ Φεβ 14, 2009 8:03 pm

OΛΟΙ οι ελληνες ειναι ΙΣΟΙ ? :lol: :lol: :lol: που το ειδατε γραμμενο αυτο ? μηπως στο συνταγμα ? χμ..... :roll:

:evil:

μηπως το ειπε η τελεωραση ? τι ωρα? ποια μερα ? :shock: :roll: :evil:

jeannedarc
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 10, 2009 10:36 pm

Δημοσίευσηαπό jeannedarc » Σάβ Φεβ 14, 2009 8:12 pm

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να τα καταργήσει και να εφαρμόσει ενιαία εισοδηματική πολιτική στο Δημόσιο
Επιδόματα τέλος
Πώς μια καθαρίστρια έχει διπλάσιο μισθό από έναν λυκειάρχη
Δ. ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ | Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2000






Με αιχμή τη μείωση, την περικοπή και τον εξορθολογισμό των «παντός είδους» επιδομάτων ­ τα οποία από αυτή την εβδομάδα αναμένεται να τεθούν και στο μικροσκόπιο των κλαδικών συλλογικών διαπραγματεύσεων ­ η κυβέρνηση επιχειρεί να διαμορφώσει ένα νέο σκηνικό γύρω από τις αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων, στις οποίες δεν θα προσμετρώνται πλέον μόνον ο χρόνος υπηρεσίας και ο βαθμός στη δημοσιοϋπαλληλική ιεραρχία, αλλά και συγκεκριμένα κριτήρια αποδοτικότητας.

Ηδη η καθ' ύλην αρμόδια υπουργός, η υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης κυρία Βάσω Παπανδρέου, έχει δώσει εντολή σε στελέχη του υπουργείου, σε συνεργασία και με την ΑΔΕΔΥ, να προχωρήσουν στη εκπόνηση νέου συστήματος αμοιβών στον δημόσιο τομέα το οποίο στην πράξη, πρώτον, θα μειώνει την τάση που υπάρχει σήμερα να υπάρχουν υπάλληλοι «δύο ταχυτήτων» μέσω της επιδοματικής πολιτικής που ακολουθούν μεμονωμένα υπουργεία, δεύτερον, θα αναδιαμορφώνει τα υφιστάμενα κλιμάκια αμοιβών με την ανατροπή ουσιαστικά του ενιαίου μισθολογίου που ισχύει σήμερα και, τρίτον, θα θεσπίζει νέα κριτήρια αμοιβών ­ εκτός από τον βαθμό και τον χρόνο υπηρεσίας ­, τα οποία θα υποτάσσονται σε συγκεκριμένους δείκτες αποδοτικότητας.

Ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Γ. Δρυς, από την πλευρά του, σε μια προσπάθεια να μειωθεί η ψαλίδα στις αποδοχές μεταξύ διαφόρων κατηγοριών υπαλλήλων που έχει ανοίξει υπέρμετρα λόγω της επιδοματικής πολιτικής, φέρεται αποφασισμένος να μην εγκρίνει για το τρέχον έτος τη χορήγηση κανενός νέου επιδόματος ­ πολύ περισσότερο αν αυτά επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό ­, καθώς επίσης και καμία αύξηση στα ήδη καταβαλλόμενα. Η απόφαση αυτή αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις σε συντεχνίες δημοσίων υπαλλήλων των οποίων τα «παντός είδους» επιδόματα υπερβαίνουν ακόμη και τον βασικό μισθό.

Η υφιστάμενη κατάσταση πάντως αγγίζει τα όρια του παραλόγου. Και αυτό όχι μόνον διότι έχουν ήδη εγκριθεί ή τελούν υπό έγκριση επιδόματα τα οποία επιβαρύνουν ευθέως τον κρατικό προϋπολογισμό αφού δεν καλύπτονται από ειδικούς πόρους, αλλά, κυρίως, διότι διαμορφώνουν υπαλλήλους «δύο ταχυτήτων». Το παράδειγμα κυβερνητικού στελέχους που είναι σε θέση να γνωρίζει λεπτομερώς τις ανισότητες που υπάρχουν στις αποδοχές μεταξύ διαφόρων κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων είναι άκρως αποκαλυπτικό: «Οι πραγματικές αποδοχές της καθαρίστριας του τελωνείου της Ιτέας» είπε στο «Βήμα» «που απασχολεί σήμερα οκτώ υπαλλήλους και έχει έσοδα μερικά εκατομμύρια τον χρόνο, λόγω των επιδομάτων που λαμβάνει είναι σχεδόν διπλάσιες από τον μισθό του λυκειάρχη». Ισως το γεγονός αυτό να ερμηνεύει και την «τάση» που υπάρχει δημόσιοι υπάλληλοι να ζητούν να καταταγούν στις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.

Και όχι μόνον. Το ίδιο στέλεχος κάνει λόγο για δύο πρακτικές-σκάνδαλα που συντηρούν τη φαυλοκρατία και ευνοούν την παρανομία γύρω από τη χορήγηση των επιδομάτων στο Δημόσιο. Η πρώτη είναι τροπολογία που πέρασε επί εποχής Ι. Παλαιοκρασσά στο υπουργείο Οικονομικών και προβλέπει ότι το ποσοστό 0,03%, που χορηγείται ως επίδομα σε ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων του υπουργείου, δεν θα προσμετράται επί των ειδικών πόρων (όπως θα ήταν θεμιτό) αλλά επί του συνόλου του ποσού που έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό τής εν λόγω υπηρεσίας. Η δεύτερη είναι οι λογιστικές αλχημείες των υπηρεσιών οι οποίες αρνούνται να διοχετεύσουν ένα ποσό από τα έσοδα ­ όπως οφείλουν ­ στο κίνητρο αποδοτικότητας, έτσι ώστε να μεγιστοποιούν το ύψος των επιδομάτων τα οποία λαμβάνουν.

Εκτίμηση, πάντως, στελεχών της κυβέρνησης είναι ότι ο λαβύρινθος των επιδομάτων δεν διαμορφώνει μόνον υπαλλήλους πολλών ταχυτήτων, τουλάχιστον όσον αφορά τις πραγματικές τους αποδοχές, δεν υπονομεύει απλώς και αχρηστεύει στην ουσία την εισοδηματική πολιτική, αλλά λειτουργεί και ανασταλτικά στην εφαρμογή στην πράξη οποιουδήποτε μεταρρυθμιστικού σχεδίου. Οι πολυδιαφημισμένοι δείκτες αποδοτικότητας, για παράδειγμα, αν δεν συνδυαστούν με την αλλαγή του υφισταμένου συστήματος αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων παραμένουν γράμμα κενού περιεχομένου. Αυτή ήταν και η εντύπωση την οποία αποκόμισε η υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και κατά την πρόσφατη επίσκεψή της στην Αγγλία κατά την οποία αναζήτησε τρόπους υλοποίησης του προγράμματος «Πολιτεία» για τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης. Εκτός τούτου, στελέχη του υπουργείου είχαν και συναντήσεις και με άγγλους ειδικούς στην Αθήνα, από τους οποίους ζήτησαν να τους ενημερώσουν για το σύστημα αμοιβών των δημοσίων υπαλλήλων που ισχύει στην Αγγλία, έτσι ώστε να αποτελέσει τον «μπούσουλα» για το νέο μισθολόγιο το οποίο καταρτίζεται.

Η εκπόνηση νέου συστήματος αμοιβών στο Δημόσιο, από την άλλη πλευρά, υπήρξε και αντικείμενο των διαπραγματεύσεων που είχαν προσφάτως οι ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών με τη διοίκηση της ΑΔΕΔΥ για την υπογραφή της πρώτης συλλογικής σύμβασης. Αν και δεν επετεύχθη συμφωνία για την εισοδηματική πολιτική, εν τούτοις η διοίκηση της ΑΔΕΔΥ αναγνωρίζει την ανάγκη για την εκπόνηση ενός νέου συστήματος αμοιβών. Βεβαίως το ζητούμενο είναι τι μέλλει γενέσθαι με τα παντός είδους επιδόματα. Αν, δηλαδή, θα ενσωματωθούν ως έχουν στο σύνολό τους ή εν μέρει στον βασικό μισθό ή αν τελικά, όπως επιδιώκει η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, θα χορηγούνται στο μέλλον υπό άλλη, εντελώς διαφορετική μορφή και με βάση την απόδοση των δημοσίων υπαλλήλων. Οποια λύση όμως και αν επιλεγεί τελικά ένα είναι το γεγονός: το τοπίο στις αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων από το επόμενο έτος δεν θα είναι το ίδιο.
Τι ζητούν τα υπουργεία για εφέτος Ανοιχτοχέρηδες υπουργοί με λεφτά του κρατικού προϋπολογισμού

Με βάση τον κατάλογο που έχει αποστείλει ο υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης κ. Λ. Τζαννής στον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Δρυ προκύπτει ότι αυτή τη στιγμή έχουν εγκριθεί από τα καθ' ύλην αρμόδια υπουργεία 45 νέα επιδόματα των οποίων εκρεμμεί η καταβολή, καθώς οι δαπάνες πολλών από αυτά δεν θα καλύπτονται από έσοδα των υπηρεσιών, αλλά θα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Με άλλα λόγια, οι υπουργοί της κυβέρνησης δεν είναι καθόλου φειδωλοί στην έγκριση «παντός είδους επιδομάτων».

* Οι υπάλληλοι του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας συζητούν την καταβολή νέου επιδόματος που θα λαμβάνουν οι χειριστές ηλεκτρονικών υπολογιστών, αναπροσαρμογή των εξόδων κίνησης με αύξηση 5% την επόμενη τριετία, χορήγηση τεχνικού επιδόματος στο τεχνικό προσωπικό (ως πριμ παραγωγικότητας, επισκευής, αντικατάστασης, συντήρησης κτλ.) και χορήγηση επιδόματος στους υπαλλήλους της ΕΜΥ από τα έσοδα του Eurocontrol.

* Οι υπάλληλοι του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας έχουν συντάξει και προϋπολογισμό για τις δαπάνες κατασκήνωσης των παιδιών τους με βάση τις τιμές που ισχύουν στην αγορά, ενώ έχουν αποσπάσει ακόμη την έγκριση του αρμόδιου υπουργού για την καταβολή οικονομικής ενίσχυσης στους εργαζομένους γονείς για τη φύλαξη των παιδιών τους κατά τις ώρες εργασίας, καθώς επίσης και για την αύξηση του ήδη καταβαλλόμενου στους υπαλλήλους χρηματικού ποσού που προέρχεται από τα αδιάθετα από θαλάσσια μεταφορικά μέσα.

* Οι υπάλληλοι του υπουργείου Ανάπτυξης εξετάζουν τη δυνατότητα της χορήγησης των μισθών προκαταβολικά, εντόκως με επιτόκιο 3,5%, ενώ οι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών που είναι ασφαλισμένοι στο ΤΕΑΔΥ από 1.1.1993 και εφεξής θα λαμβάνουν παροχές μέσω ειδικών λογαριασμών, εκτός του κρατικού προϋπολογισμού.

* Οι υπάλληλοι του υπουργείου Γεωργίας, εκτός από την αγορά τζιπ για τη μετακίνηση του προσωπικού στις εκτός έδρας αποστολές, πράγμα που θεωρείται δίκαιο και επιβεβλημένο αίτημα, έχουν πετύχει την έγκριση για τη χορήγηση επιδόματος υπαίθρου, ύψους 10.000 δρχ. ημερησίως, καθώς επίσης και επέκταση του ειδικού επιδόματος υποστήριξης, ύψους 100.000 δρχ. σε μια σειρά κατηγοριών εργαζομένων και χορήγηση επιδόματος παραγωγικότητας ύψους 150.000 δρχ.

* Οι υπάλληλοι του ΙΚΑ και των ασφαλιστικών ταμείων έχουν πετύχει την έγκριση του αρμόδιου υπουργού για τη θέσπιση ανταποδοτικού οικονομικού κινήτρου από τα έσοδα του ΙΚΑ και των Ταμείων, αντιστοίχως. Οι υπάλληλοι του υπουργείου Εργασίας επιδιώκουν τη χορήγηση επιδόματος στους υπαλλήλους του ΣΕΠΕ, αντίστοιχο με εκείνο των υπαλλήλων του ΣΔΟΕ, επέκταση των σε είδος παροχών των τεχνικών επιθεωρητών και στους κοινωνικούς επιθεωρητές και εφαρμογή των υπουργικών αποφάσεων που καθορίζουν τα έξοδα κίνησης των υπαλλήλων του ΙΚΑ και στους υπαλλήλους του υπουργείου.

* Οι υπάλληλοι του υπουργείου Μεταφορών έχουν πετύχει την αύξηση της ειδικής κατ' αποκοπήν αμοιβής για την πρακτική εξέταση των υποψηφίων οδηγών στις 150.000 δρχ. μηνιαίως, την αύξηση της αμοιβής για τη συμμετοχή των υπαλλήλων στο βοηθητικό έργο των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών στις 100.000 δρχ. μηνιαίως και οικονομική ενίσχυση 40.000 δρχ. μηνιαίως για κάθε παιδί που πηγαίνει σε βρεφονηπιακό σταθμό.

* Οι υπάλληλοι του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου επιδιώκουν τη χορήγηση επιδόματος πληροφορικής στους υπαλλήλους που εργάζονται κατά πλήρες ωράριο σε οθόνες οπτικής καταγραφής, αύξηση του επιδόματος ενεχυροδανειστηριακών εργασιών από 0,9 τοις χιλίοις επί του ύψους των καταθέσεων σε 1,2 τοις χιλίοις, πρόσθετη ασφάλιση των οδηγών και φρουρών ασφαλείας των οχημάτων χρηματαποστολών με τη σύναψη ασφαλιστηρίων συμβολαίων ζωής με ιδιωτικές εταιρείες.

jeannedarc
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 10, 2009 10:36 pm

Δημοσίευσηαπό jeannedarc » Σάβ Φεβ 14, 2009 8:13 pm

2000 λεει το παραπανω κειμενο...




2009 εχουμε τωρα ? πω πω πως περνανε τα χρονια.....!!!!!!!!! :x

jeannedarc
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 10, 2009 10:36 pm

Δημοσίευσηαπό jeannedarc » Σάβ Φεβ 14, 2009 8:31 pm

Μισθοί στο δημόσιο: Το "παιχνίδι" των
ανισοτήτων και του "ενιαίου" μισθολογίου
================================================================================
madata.gr on 13/04/2008, 09:12'

Ο,τι πιο παράλογο και αντιπαραγωγικό θα
μπορούσε να υπάρχει σ' ένα μισθολόγιο, το
συναντάμε σε αυτό του Δημοσίου. Βασικά
χαρακτηριστικά είναι η έλλειψη κινήτρων
παραγωγικότητας και η έλλειψη διαφάνειας.
Το υπ. Οικονομίας και Οικονομικών έχει ήδη
ξεκινήσει «επιχείρηση» καταγραφής του
τρόπου με τον οποίο κατανέμονται τα
κονδύλια σε κάθε υπουργείο και φορέα μέχρι
την τελευταία υπηρεσία. Στόχος είναι η
ριζική αλλαγή του μισθολογίου στο Δημόσιο
από το 2009, αναφέρει στην «Κ» ο υφυπουργός
Οικονομικών κ. Νίκος Λέγκας και προσθέτει:
«Στόχος είναι ένα πιο δίκαιο μισθολόγιο, το
οποίο να συνδέει την αμοιβή με την
αποτελεσματικότητα. Ηδη, το πρώτο βήμα
έγινε στην εισοδηματική πολιτική του 2008,
στην οποία ενσωματώθηκε στο μισθό το 1/3 του
επιδόματος παραγωγικότητας. Επίσης, θα
καταργήσουμε τους Ειδικούς Λογαριασμούς».
Ανισότητες
Σήμερα, δημόσιοι υπάλληλοι με ακριβώς τα
ίδια προσόντα και με τα ίδια χρόνια
υπηρεσίας παίρνουν διαφορετικούς μισθούς,
όχι μόνο από υπουργείο σε υπουργείο, αλλά
και μεταξύ υπηρεσιών ή φορέων του ίδιου του
υπουργείου. Οι αποκλίσεις αυτές στο
μισθολόγιο του Δημοσίου φτάνουν μέχρι το 88%.
Παράδειγμα αποτελεί ο υπάλληλος με 33 χρόνια
υπηρεσία και με πτυχίο στο υπουργείο
Εργασίας (2.070 ευρώ τον μήνα) και ο
αντίστοιχος υπάλληλος του υπουργείου
Οικονομικών (3.890 ευρώ). Διευκρινίζεται ότι
πρόκειται για μεικτές αποδοχές με τα βασικά
επιδόματα (παιδιού, πτυχίου κ.λπ). Επίσης, σε
κάποιους δημοσίους υπαλλήλους χορηγούνται
και άλλες ενισχύσεις, όπως ειδικό επίδομα
πληροφορικής, έξοδα μετακίνησης,
αποζημιώσεις για συμμετοχή σε επιτροπές
κ.ά. Οι ενισχύσεις αυτές φτάνουν στο 1,3 δισ.
ευρώ τον χρόνο και δεν υπάρχει κάποιος
κεντρικός και αποτελεσματικός έλεγχος για
το πώς χορηγούνται. Επιπλέον, τα ποσά αυτά
ενισχύονται με κονδύλια των ειδικών
λογαριασμών που ανέρχονται σε περίπου 4 δισ.
ευρώ.
Οσο κι αν φαίνονται υψηλοί οι μισθοί
ορισμένων υπουργείων, η σύνταξη θα
υπολογισθεί χωρίς τα επιδόματα. Ομως, τα
επιδόματα είναι αυτά που υπερδιπλασιάζουν
τις αποδοχές. Για παράδειγμα, ένας
διευθυντής υπουργείου με μηνιαίες αποδοχές
άνω των 2.500 ευρώ θα πάρει σύνταξη περίπου 1.000
ευρώ (80% των συντάξιμων αποδοχών). Ομως, με
απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής το 1991,
στον υπάλληλο της Βουλής χορηγείται
σύνταξη βάσει του 100% των συντάξιμων
αποδοχών, στις οποίες λαμβάνονται υπόψη και
τα επιδόματα και μάλιστα προσαυξημένα.
Τι άλλο έχει εντοπιστεί; Ενδεικτικά,
υπάλληλοι στη Βουλή που αμείβονται
καλύτερα από διευθυντή υπουργείου,
υπάλληλοι δημόσιων υπηρεσιών χωρίς
πανεπιστημιακά προσόντα να παίρνουν
μεγαλύτερο μισθό από ιατρό κ.λπ. Και αυτό
κυρίως διότι οι υπάλληλοι της Βουλής
λαμβάνουν 16 μισθούς τον χρόνο και όχι 14,
όπως οι υπόλοιποι.
Σήμερα το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει
ακριβή εικόνα για το πού πάνε 16 δισ. ευρώ τον
χρόνο, τα οποία κατανέμονται σε υπουργεία,
φορείς, δήμους κ.λπ. Το νέο σύστημα
ονομάζεται Προϋπολογισμός Προγραμμάτων (το
σημερινό ονομάζεται Προϋπολογισμός
Κονδυλίων) και θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή
μέχρι το φθινόπωρο για όλα τα υπουργεία.
Τώρα εφαρμόζεται πιλοτικά στο υπουργείο
Πολιτισμού.
- Η σύνταξη μιας καθαρίστριας στη Βουλή,
ύστερα από 29 έτη εργασίας, ξεπερνά τα 1.600
ευρώ, όταν η αντίστοιχη σύνταξη διευθυντού
ενός υπουργείου ανέρχεται σε περίπου 960
ευρώ. Η απόκλιση αυτή, σχεδόν 80%, προκύπτει
διότι στον υπολογισμό της σύνταξης των
υπαλλήλων της Βουλής λαμβάνονται υπόψη και
τα επιδόματα και μάλιστα προσαυξημένα κατά
ένα ποσοστό. Ετσι, προκύπτει το εξής
παράδοξο: Η σύνταξη των υπαλλήλων της
Βουλής είναι κατά τι (περίπου 15%) υψηλότερη
από τον τελευταίο μισθό!
- Ο μισθός ενός γιατρού, επιμελητή Α΄ που
εργάζεται στο ΕΣΥ, είναι σήμερα περίπου 2.500
ευρώ τον μήνα. Δηλαδή αμείβεται με λιγότερα
κατά 300 ευρώ έως 1.300 ευρώ, σε σχέση με έναν
υπάλληλο του υπουργείου Οικονομικών με
σχεδόν τα ίδια χρόνια εργασίας.
- Οι μεικτές αποδοχές ενός υπαλλήλου που
εργάζεται στο υπουργείο Οικονομίας ως
εφοριακός φτάνουν μέχρι τα 3.890 ευρώ τον
μήνα. Ο αντίστοιχος συνάδελφός του, επίσης
του υπουργείου Οικονομίας, που εργάζεται
στην ΕΣΥΕ, παίρνει 3.510 ευρώ τον μήνα.
Εννοείται ότι έχουν ακριβώς τα ίδια τυπικά
προσόντα και τα ίδια χρόνια υπηρεσίας.
Γιατί 40.000 δημόσιοι υπάλληλοι, δηλαδή
σχεδόν ένας στους δέκα θέλουν να μεταταγούν
στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών;
Γιατί κανένας δεν θέλει να φύγει από το
συγκεκριμένο υπουργείο; Γιατί τα
φροντιστήρια για υποψήφιους στους
διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ κάνουν ειδική
αναφορά στις εξετάσεις για την πρόσληψη
υπαλλήλων στο υπουργείο Οικονομικών και
έχουν υψηλότερα δίδακτρα; Τι είναι αυτό που
ενώνει όλες τις συνδικαλιστικές
παρατάξεις, όλων των σωματείων εργαζομένων
του υπουργείου; Σε όλα αυτά τα ερωτήματα η
απάντηση είναι μια: ΔΙΒΕΕΤ. Το αρκτικόλεξο
αυτό αντιστοιχεί με σχεδόν ένα δεύτερο
μισθό, καθιστά τους υπαλλήλους του
υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών από
τους πλέον υψηλόμισθους του δημόσιου τομέα
και σημαίνει «Δικαιώματα Βεβαίωσης και
Είσπραξης Εσόδων υπέρ Τρίτων».
Τα ΔΙΒΕΕΤ είναι η επιτομή του παραλογισμού,
των ανισοτήτων και των συντεχνιακών
πρακτικών που διαμόρφωσαν το μισθολόγιο
των δημοσίων υπαλλήλων από καταβολής
ελληνικού κράτους.
Η ιστορία των ΔΙΒΕΕΤ ξεκινά το 1992, όταν ο
τότε υπουργός Οικονομικών Στέφανος Μάνος
έδωσε ως μπόνους σε έναν περιορισμένο
αριθμό ελεγκτών εφοριακών το 3% των εσόδων
που υπερέβαιναν τους στόχους του
προϋπολογισμού. Σταδιακά και επειδή το
πλεόνασμα εσόδων δεν είναι κανόνας αλλά
εξαίρεση στη σύγχρονη δημοσιονομική
ιστορία του ελληνικού δημοσίου, τα μπόνους
για να συνεχίσουν να καταβάλλονται,
ονομάστηκαν ΔΙΒΕΕΤ και άρχισαν να
χρηματοδοτούνται από τους φόρους υπέρ
τρίτων που εισπράττουν οι ΔΟΥ. Επίσης,
σταδιακά με διάφορες αποφάσεις των
υπουργών Οικονομίας, με άλλες ονομασίες και
άλλες πηγές πόρων επεκτάθηκαν σε όλους τους
υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών, στη
συνέχεια στους υπαλλήλους του πρώην
υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και του
Γενικού Λογιστηρίου και τελικά σε όλους
τους υπαλλήλους των εποπτευόμενων φορέων
του ΥΠΟΙΟ, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, έως το
Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και τον
ΟΔΔΥ. Το 2004 άρχισε να χορηγείται και στους
εργαζόμενους της Εθνικής Στατιστικής
Υπηρεσίας, που ήταν οι τελευταίοι που δεν το
έπαιρναν.
Ετσι, οι τελωνιακοί έχουν το ΔΕΤΕ που
σημαίνει «Δικαιώματα Εκτέλεσης
Τελωνειακών Εργασιών» και χρηματοδοτείται
από την παρακράτηση ενός ποσοστού επί των
εισαγωγών, εξαγωγών και μεταφορτώσεων
φορτίων στα τελωνεία της χώρας. Αντίστοιχα,
οι υπάλληλοι του Γενικού Χημείου του
Κράτους έχουν τα Δικαιώματα Εκτέλεσης
Χημικών εργασιών (ΔΕΧΕ), που επιβαρύνουν το
κόστος των χημικών αναλύσεων, ενώ το
αντίστοιχο επίδομα των υπαλλήλων του πρώην
υπουργείου Εθνικής Οικονομίας
χρηματοδοτείται με ποσοστό επί των
χρηματοδοτούμενων ιδιωτικών επενδύσεων.
Το περίεργο με αυτά τα επιδόματα είναι ότι
τα καλύπτει ένα πέπλο σιωπής και
αδιαφάνειας. Ενώ όλες οι άλλες αυξήσεις
μισθών και επιδομάτων ανακοινώνονται με
τυμπανοκρουσίες, για να ενισχύσουν το
κοινωνικό προφίλ της εκάστοτε κυβέρνησης
και του υπουργού Οικονομίας, οι
αναπροσαρμογές των ΔΙΒΕΕΤ και των
παρόμοιων επιδομάτων γίνονται σιωπηρά,
προφανώς για να μην προκαλέσουν τις
αντιδράσεις των άλλων δημοσίων υπαλλήλων
και των άλλων υπουργών. Σήμερα, τα ΔΙΒΕΕΤ
ξεκινούν από 600 ευρώ περίπου και
κλιμακώνονται έως τα 1.500, ανάλογα με τα έτη
υπηρεσίας και την κατηγορία εκπαίδευσης
του υπαλλήλου, όταν οι βασικοί μισθοί είναι
μεταξύ 650 και 1.550 ευρώ μεικτά.
Επιπλέον, τα επιδόματα αυτά δεν είναι μόνο
μεγάλα, αλλά έχουν και ευνοϊκή φορολογική
μεταχείριση. Φορολογούνται κατά το ήμισυ
αυτοτελώς με ποσοστό 15%. Το τελευταίο
διάστημα και εξαιτίας των σχεδίων για
κατάργηση των ειδικών λογαριασμών απ’ όπου
χρηματοδοτούνται αυτά τα επιδόματα, στις
τάξεις των υπαλλήλων του υπουργείου
Οικονομίας κυκλοφορεί μια φήμη που τους
προκαλεί φρίκη: να μπουν όλα αυτά τα έσοδα
σε έναν κοινό λογαριασμό και να μοιραστούν
ισόποσα σε όλους τους δημοσίους
υπαλλήλους...
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

XAI
Προϊστάμενος
Προϊστάμενος
Δημοσιεύσεις: 843
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 02, 2008 6:50 pm

Δημοσίευσηαπό XAI » Κυρ Φεβ 15, 2009 4:14 pm

ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΡΑΔΙΑΖΕΣ ΠΟΙΟ ΠΑΝΩ,,,,,,,,,,ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΕΙΣΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΣΩ,,,,,,ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ,,,,

jeannedarc
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 10, 2009 10:36 pm

Δημοσίευσηαπό jeannedarc » Κυρ Φεβ 15, 2009 8:03 pm

το σκεπτικο μου ειναι η Α Ν - Ι Σ Ο Τ Η ΤΑ

και φυσικα ειμαι πισω......θα βγει ο καθε φορεας να το φωναξει ποσο επιδομα περνει ?

fotonio1971
Δόκιμος
Δόκιμος
Δημοσιεύσεις: 200
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2007 3:37 pm

Δημοσίευσηαπό fotonio1971 » Δευ Φεβ 16, 2009 8:50 am

Δυστυχώς η ζωή είναι από μόνη της άδικη πχ

1/ Το ισραήλ βομβαρδισε τους ασθενέστερους παλαιστίνιους
2/ Οι αμερικάνοι του ασθενέστερους ταλιμπαν
3/ Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό
4/ Το λιοντάρι τρώει το ελαφάκι.

Αρα πάντα και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει,

Πάντα θα υπάρχουν δημόσιοι υπαλληλοι θα πέρνουν περισσότερα από άλλους

πχ ΠΟΤΕ δεν πρόκειται να πάρει τα ίδια εφοριακός με (υπάλληλο Υπ Πολιτισμού, Νομαρχίας, Νοσοκομείου, Περιφέρειας, Υπ Παιδείας, εκπαιδευτικού (ακόμα και ανώτατης βαθμίδας (ΑΕΙ-ΤΕΙ)). Και ξερετε γιατί....

Γιατί η ζωή είναι άδικη. Και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Κάποτε είχα πει ότι ΕΝΙΑΙΟ μισθολόγιο ΔΕΝ θα υπαρξει. Και από ότι φαίνεται προς τα εκεί πάει ΠΑΛΙ το πράγμα.

Πάντως δειτε το και θετικά. Οσοι είναι χαμιλόμισθοι του δημοσίου έχουν ένα σκοπό στην ζωή τους. Να πάρουν μετάταταξη σε ένα από τα καλά υπουργεία (Οικονομικών, Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Ανάπτυξης). Κάτι είναι και αυτό.


Επιστροφή σε “ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - ΑΠΟΨΕΙΣ”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 9 επισκέπτες