ssamanti έγραψε:paili έγραψε:Chris73 έγραψε:Συνάδελφοι διαβάζοντας όλο το ιστορικό αντιλαμβάνομαι το πόσο ψυχοφθόρα κατάσταση περάσατε ! Εγώ είναι να πάω ΑΑΔΕ αλλά δεν προλαβαίνω έως 26/4 ! Με δεδομένο την απαγόρευση στους ΟΤΑ έως 1-9-19 και τις εθνικές εκλογές που θα γίνουν το αργότερο 20-10-19 θα έχω ένα χρονικό περιθώριο 20 ημερών ώστε να ολοκληρωθεί η μετάταξη πριν τις εθνικές εκλογές ! Έχω κάποια ερωτήματα . 1) Όσο ισχύει η απαγόρευση στους ΟΤΑ η διαδικασία θα συνεχίζεται στα διαφορά στάδια η σταματά τελείως κάθε κίνηση ? 2) Ας υποθέσουμε ότι δεν θα προλάβω και πριν τις εθνικές εκλογές πόσο πιθανό θεωρείται μια νέα κυβέρνηση να σταματήσει την κινητικότητα γενικά . Δηλαδή πόσο πιθανό πιστεύετε είναι να μην γίνει η μετάταξη μου λόγου εκλογών και πολιτικών εξελίξεων ?
1.πιθανοτατα θα προχωρανε ολες οι ενεργειες..συνεντευξη,επιλογη κτλ κτλ εκτος απο αποφαση και φεκ..2.κυβερνηση ειναι οτι θελει κανει.μπορει να την σταματησει τελειως,μπορει να κανει καποιες αλλαγες στον νομο που ηδη ισχυει.μπορει να την αφησει ως εχει.οτι θελει μπορει να κανει..και ειδικα ο κυριακος..καλυπτεσαι μονο αν εχει βγει φεκ
Καλημέρα . Βγήκε νέα εγκύκλιος για μη αναστολή υπηρεσιακών μεταβολών απο Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΔΙΔΑΔ/Φ.18.31/2351/14497/16.04.2019 με την οποία επισημαίνονται τα εξής:
-Όσον αφορά στις εν γένει υπηρεσιακές μεταβολές (διορισμοί, προσλήψεις, αποσπάσεις, μετατάξεις, κ.λπ.) των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με εξαίρεση τα αιτήματα απόσπασης ή μετάταξης προς τους ΟΤΑ, έχοντας υπόψη τις διατάξεις του άρθρου 17 του ν. 3870/2010, όπως ισχύει, η απαγόρευση των προσλήψεων και των υπηρεσιακών μεταβολών για το χρονικό διάστημα που προηγείται της ημερομηνίας διεξαγωγής των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των αιρετών οργάνων, ισχύει μόνο για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και των φορέων που εποπτεύονται από αυτούς.
Δηλαδή για εμάς που θέλουμε να κάνουμε μετάταξη απο Δήμο σε ΑΑΔΕ ,σημαίνει ότι δεν ισχύει η αναστολή και μπορεί να προχωρήσει η μετάταξη; Ας πει και κάποιος άλλος την άποψή του .
Ευχαριστώ
ΥΠΕΣ και ΥΠΔΑΝ εμμένουν στην άποψή τους ότι η αναστολή υπηρεσιακών μεταβολών εφαρμόζεται και στις διαδικασίες κινητικότητας. Παραθέτω την αίτηση που έστειλα στο ΥΠΕΣ, με την οποία ζητώ να επανεξετάσουν τη θέση τους:
Ως υποψήφιος προς επιλογή για την πλήρωση κενών θέσεων με μετάταξη στο πλαίσιο του Β΄ Κύκλου 2018 του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, αιτούμαι να επανεξετάσετε την Εγκύκλιο 14 που εκδώσατε (αρ. πρωτ. 24722/3.4.2019) και ειδικότερα τις οδηγίες που παρέχονται όσον αφορά την εφαρμογή του μέτρου της αναστολής υπηρεσιακών μεταβολών, λόγω της διεξαγωγής δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, στις διαδικασίες του ΕΣΚ.
Κατά την προσωπική μου άποψη οι διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 περί αναστολής των υπηρεσιακών μεταβολών των υπαλλήλων κατά την περίοδο διεξαγωγής των βουλευτικών εκλογών, καθώς και οι αντίστοιχες προβλέψεις του άρθρου 17 του ν. 3870/2010 για τους υπαλλήλους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού κατά την περίοδο διενέργειας των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, δεν αφορούν τις διοικητικές πράξεις που εκδίδονται στο πλαίσιο του ΕΣΚ.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28, παρ. 1 του ν. 2190/1994 (Α΄ 28) προβλέπεται ότι:
«Κατά το διάστημα από την προκήρυξη βουλευτικών εκλογών έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης που προκύπτει κατά το άρθρο 37 του Συντάγματος, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν το διορισμό ή πρόσληψη και οποιαδήποτε μεταβολή αναφερόμενη στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού...».
Επιπρόσθετα, το άρθρο 17 του ν. 3870/2010 (Α΄ 138), όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 78 του ν. 4257/2014 (Α' 93) και το άρθρο 82 του ν. 4604/2019 (Α' 50), ορίζει ότι
«Οι διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 (Α΄ 28), ισχύουν για το χρονικό διάστημα του ενός μηνός που προηγείται της ημερομηνίας διεξαγωγής των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των αιρετών οργάνων...».
Όμως, ο ν. 4440/2016 θέσπισε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, καθιερώνοντας ενιαίο σύστημα μετατάξεων και αποσπάσεων με κοινούς κανόνες για τους υπαλλήλους που υπηρετούν σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης. Για να αποφευχθεί μάλιστα η πιθανότητα ερμηνευτικής σύγκρουσης με προγενέστερα νομοθετήματα, η παρ. 1 του άρθρου 19 του εν λόγω νόμου ορίζει με τρόπο σαφή και κατηγορηματικό ότι:
«Κάθε γενική ή ειδική διάταξη για τη διενέργεια απόσπασης ή μετάταξης που αντίκειται στις διαδικασίες, τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτει το ΕΣΚ καταργείται, με την επιφύλαξη του άρθρου 18, με εξαίρεση τις εξής ειδικές διατάξεις για τις αποσπάσεις...».
Είναι προφανές ότι οι διατάξεις των άρθρων 28 του ν. 2190/1994 και 17 του ν. 3870/2010 έρχονται σε αντίθεση με τις διαδικασίες, τους όρους και τις προϋποθέσεις που διέπουν το ΕΣΚ, αφού ουσιαστικά αναστέλλουν τις διαδικασίες κινητικότητας που έχει θεσπίσει ο ν. 4440/2016. Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι ο ν. 4440/2016 αποτελεί νομοθέτημα νεότερο σε σχέση με το επίμαχο πρώτο εδάφιο του άρθρου 17 του ν. 3870/2010, συνάγεται ότι η γενική καταργητική ρήτρα κατισχύει των προγενέστερων διατάξεων.
Συνεπώς, οι προγενέστερες προβλέψεις περί αναστολής υπηρεσιακών μεταβολών δεν έχουν εφαρμογή σε διαδικασίες μετάταξης και απόσπασης που διενεργούνται στο πλαίσιο του ΕΣΚ και θα πρέπει να θεωρηθούν καταργηθείσες ως προς αυτό.
Σε αντίθετη περίπτωση, δεδομένου ότι η αναστολή υπηρεσιακών μεταβολών, όπως τονίζεται στην Εγκύκλιο 14, αφορά όχι μόνο τις σχετικές τελικές διοικητικές πράξεις αλλά και τις προπαρασκευαστικές ενέργειες αυτών, η εφαρμογή του άρθρου 17 του ν. 3870/2010 στο ΕΣΚ, θα επιφέρει σύγχυση και γενική παράλυση στις διαδικασίες κινητικότητας.
Όσον αφορά τον Β΄ κύκλο του 2018, ενδεικτικά, θα υπάρξει:
• Αναστολή συγκρότησης των τριμελών οργάνων αξιολόγησης, εάν δεν έχουν ήδη συγκροτηθεί, στην περίπτωση που αυτά καλούνται να αξιολογήσουν υποψήφιους στους οποίους περιλαμβάνονται υπάλληλοι των ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού.
• Αναστολή όλων των διαδικασιών αξιολόγησης για τις θέσεις εκείνες για τις οποίες έχουν θέσει υποψηφιότητα υπάλληλοι ΟΤΑ.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω ότι οι υπάλληλοι ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού θα κινδυνεύσουν να βρεθούν σε εξαιρετικά μειονεκτική θέση, εάν τα τριμελή όργανα αξιολόγησης, για να μην παρακωλυθεί η διαδικασία, αποφασίσουν να κρίνουν ως επικρατέστερους υποψηφίους μόνο εκείνους που δεν υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 17 του ν. 3870/2010.
Όσον αφορά τον Α΄ κύκλο κινητικότητας του 2019:
• Η Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας, από 26.4.2019 δεν θα αξιολογεί τα αιτήματα πλήρωσης κενών θέσεων που έχουν υποβάλει οι ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, αφού αυτά στην πράξη αποτελούν δυνάμει προπαρασκευαστικές ενέργειες μεταβολής της υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων ΟΤΑ.
• Οι υπάλληλοι ΟΤΑ, επίσης, δεν θα μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για την κάλυψη των κενών θέσεων έως την 1η Σεπτεμβρίου 2019.
Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι εάν η διαδικασία κινητικότητας κριθεί ενιαία και αδιάσπαστη, ο Α΄ Κύκλος 2019 θα πρέπει να ανασταλεί μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2019. Λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι το φθινόπωρο είναι πολύ πιθανό να προκηρυχθούν βουλευτικές εκλογές, ελλοχεύει ο κίνδυνος η πλήρωση κενών θέσεων να μεταφερθεί για το τέλος του 2019 ή ακόμη και για το 2020, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον επιχειρησιακό προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού που έχουν καταρτίσει οι συμμετέχοντες φορείς.
Από την άλλη πλευρά, η διαδικασία κινητικότητας θα μπορούσε να προχωρήσει χωρίς τη συμμετοχή φορέων ή/και υπαλλήλων ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, κάτι όμως που έρχεται σε αντίθεση, πιστεύω, με το γράμμα και το πνεύμα του ΕΣΚ.
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω μία ακόμη, παράγωγη, συνέπεια της αναστολής των διαδικασιών του ΕΣΚ λόγω της διενέργειας εκλογών. Ένας από τους βασικότερους στόχους του ν. 4440/2016, όπως συνάγεται και από την αιτιολογική έκθεση, υπήρξε η αποπολιτικοποίηση της δημόσιας διοίκησης και αυτοδιοίκησης, μέσω της αξιολόγησης από υπηρεσιακούς παράγοντες των υποψηφίων για την πλήρωση κενών θέσεων. Η αναστολή των μετατάξεων και αποσπάσεων των υπαλλήλων ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού στο πλαίσιο του ΕΣΚ θα αποτελέσει έμμεση αλλά σαφή παραδοχή ότι οι διαδικασίες επιλογής υποψηφίων παραμένουν ακόμη ελεγχόμενες από τυπικά ή άτυπα πελατειακά δίκτυα, ότι δηλαδή ο ν. 4440/2016 απέτυχε παταγωδώς ως προς τη θέσπιση εγγυήσεων αντικειμενικότητας και αμεροληψίας.
Για όλους τους ανωτέρω λόγους ευελπιστώ ότι θα επανέλθετε με νέα εγκύκλιο, διευκρινίζοντας ότι η αναστολή υπηρεσιακών μεταβολών των υπαλλήλων ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού δεν αφορά την έκδοση διοικητικών πράξεων, ούτε τις προπαρασκευαστικές ενέργειες αυτών, στο πλαίσιο του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας.
Εάν παρόλα αυτά θεωρείτε ότι το άρθρο 17 του ν. 3870/2010 κατισχύει των διατάξεων που διέπουν το ΕΣΚ, φρονώ ότι το πλήθος των παρεπόμενων προβλημάτων που θα δημιουργηθούν καθιστά επιτακτική την ανάληψη επείγουσας νομοθετικής πρωτοβουλίας για την ορθολογική ρύθμιση του ζητήματος.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο που αφιερώσατε στην εξέταση του αιτήματός μου.