Δημοσίευσηαπό iwapan45 » Τρί Οκτ 08, 2019 9:37 am
Μισθολογική μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία
Με την παρ.13 του άρθρου 25 του Ν.4354/15, όπως προστέθηκε με το άρθρο 44 του Ν.4569/18 και συμπληρώθηκε με το άρθρο 63 του Ν.4587/18 ορίζεται ότι για τη µισθολογική κατάταξη στα Μ.Κ. του άρθρου 9 του Ν.4354/15 των υπαλλήλων που µετατάσσονται από κατώτερη σε ανώτερη κατηγορία εκπαίδευσης, λαµβάνεται υπόψη το σύνολο της υπηρεσίας που είχε διανυθεί και λαµβανόταν υπόψη για τη µισθολογική κατάταξη και εξέλιξη στα Μ.Κ. της κατώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν από 1.1.2016.
Με την Ελ.Συν. Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 10/2019 η ανωτέρω διάταξη κρίθηκε αντισυνταγματική λόγω του ότι άγει στο άτοπο της εξομοίωσης υπαλλήλων, κατά την κατάταξη σε μισθολογικά κλιμάκια που διακρίνονται μεταξύ τους βάσει ακριβώς, του κατεχόμενου τίτλου σπουδών, με μόνο κριτήριο τον αριθμό των ετών υπηρεσίας τους, ανεξαρτήτως των κατεχομένων κατά την παροχή των αντιστοίχων υπηρεσιών τυπικών προσόντων.
Με την Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 17/2019 εξετάζεται η αίτηση ανάκλησης της ανωτέρω Πράξης.
Το Ελ.Συν. κρίνει τα εξής στην εν λόγω πράξη:
Η εισαχθείσα με τις παραπάνω διατάξεις ρύθμιση, που προβλέπει τη λήψη υπόψη, για τη μισθολογική κατάταξη σε Μ.Κ. των μετατασσόμενων υπαλλήλων από κατώτερη σε ανώτερη κατηγορία εκπαίδευσης, του συνόλου της υπηρεσίας που είχε διανυθεί και λαμβανόταν υπόψη για τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη αυτών στα Μ.Κ. της κατώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας, ανεξαρτήτως της συμβατότητάς της ή μη με υπερονομοθετικής ισχύος διατάξεις, πάντως δεν καταλαμβάνει και δεν ασκεί επιρροή σε μισθολογικές κατατάξεις μετατασσόμενων υπαλλήλων που έλαβαν χώρα σε χρόνο προγενέστερο της ημερομηνίας θέσπισής της. Η ερμηνευτική αυτή παραδοχή δεν αναιρείται από τη διάταξη του δεύτερου εδαφίου της ίδιας παραγράφου, που προστέθηκε με το άρθρο 63 του ν. 4587/2018, δεδομένου ότι, κατά την ορθή της έννοια, απευθύνεται στα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα της Διοίκησης, που οφείλουν, εφόσον επιληφθούν σε χρόνο κατά τον οποίο έχει θεσπισθεί η νέα ρύθμιση, να λάβουν υπόψη τους, κατά τη μισθολογική κατάταξη του υπαλλήλου, ότι οι διατάξεις της παράγραφου αυτής ισχύουν από 1.1.2016.
Αλυσιτελώς ο αιτών Δήμος επικαλείται τη συνδρομή των προϋποθέσεων εφαρμογής της παρ. 13 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, που προστέθηκε με τα άρθρα 44 του ν. 4569/2018 και 63 του ν. 4587/2018, καθόσον η επίμαχη μισθολογική κατάταξη της υπαλλήλου έλαβε χώρα σε χρόνο κατά τον οποίο δεν είχε ακόμη θεσπισθεί η εισαχθείσα με την ως άνω παράγραφο νέα ρύθμιση. Άλλωστε, προκειμένου να κριθεί παρεμπιπτόντως από το Ελεγκτικό Συνέδριο η νομιμότητα της γενόμενης μισθολογικής κατάταξης της ως άνω υπαλλήλου, με βάση τις επικαλούμενες από τον αιτούντα Δήμο διατάξεις, θα έπρεπε, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 4, η σχετική πράξη μισθολογικής κατάταξής της να είχε εκδοθεί από τα υπηρεσιακά όργανα του Δήμους μετά τη θέση σε ισχύ της νέας ρύθμισης (άρθρο 25 παρ. 13 ν. 4354/2015) και κατ’ εφαρμογή της, προϋπόθεση που, εν προκειμένω, δεν πληρούται. Απορρίπτεται η αίτηση ανάκλησης της Ελ.Συν. Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 10/2019.
Το Γ.Λ.Κ. αναφορικά με την εφαρμογή της αριθμ. 10/2019 Πράξης του Κλιμ.Τμ.1 του Ελ.Συν., με το υπ' αριθ. 2/33864/ΔΕΠ/09.05.2019 έγγραφό του επαναλαμβάνει τα όσα είχε επισημάνει στο παλιότερο υπ’ αριθ. 2/83683/ΔΕΠ/19.06.2018 έγγραφό του.
Ειδικότερα επισημαίνει τα εξής:
«Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του Π.Δ 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» η Υπηρεσία μας δεν έχει την αρμοδιότητα να υπεισέρχεται στις διαφορές που ανακύπτουν μεταξύ των Υπηρεσιών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και των Υπηρεσιών των ελεγχόμενων από αυτό φορέων του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ. Ωστόσο για την επίλυση των διαφωνιών αυτών μετά την άσκηση προληπτικού έλεγχου κατά το άρθρο 32 του ν.4129/2013 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, είναι δυνατή η άσκηση αίτησης ανάκλησης από αυτόν που έχει έννομο συμφέρον.
Από πλευράς αρμοδιότητας της Υπηρεσίας μας σημειώνουμε ότι το ζήτημα της αναγνώρισης προϋπηρεσίας ρυθμίζεται με τη διάταξη του άρθρου 11 του ν.4354/2015 στην οποία δεν υπάρχει πρόβλεψη για περιορισμό του χρόνου προϋπηρεσίας που αναγνωρίζεται για την μισθολογική κατάταξη των μεταταγμένων σε ανώτερη κατηγορία.
Επίσης με την αριθμ 2/88138/ΔΕΠ/10-11-2016 (ΑΔΑ: 67ΔΙΗ-ΧΔΘ) εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας διευκρινίζεται με σχετικό παράδειγμα ότι ο υπάλληλος που μετατάσσεται σε ανώτερη κατηγορία κατατάσσεται με το σύνολο της υπηρεσίας του και λαμβάνει στο ακέραιο το βασικό μισθό που αντιστοιχεί στο ΜΚ.
Τέλος, σας πληροφορούμε ότι το ζήτημα που θίγετε έχει ρυθμιστεί με τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 όπως σε αυτές προστέθηκε η παρ. 13 με το άρθρο 44 του ν.4569/2018, το δε δεύτερο εδάφιο αυτής προστέθηκε με το άρθρο 63 του ν.4587/2018.»
Καλημέρα, μπορεί κάποιος να εξηγήσει τι σημαίνει αυτή η απάντηση , για μας που έχουμε μεταταχθεί σε ανώτερη κατηγορία και περιμένουμε τη μισθοδοσία που μας αναλογεί σύμφωνα με τα χρόνια υπηρεσίας???