Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα

Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 

Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση RSS Κατηγορίας

Διπλώματα και πτυχία από το …παζάρι

Diorismos.gr

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Την έντονη αντίδραση του προέδρου του ΤΕΕ Γιάννη Αλαβάνου και του πρύτανη του ΕΜΠ Κωνσταντίνου Μουτζούρη, προκάλεσε η απόφαση της υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εξειδίκευση των κριτηρίων για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας σε «Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕ.Μ.Ε.)», όπως αποκαλούνται, πλέον, τα έως πρότινος «Κολλέγια».


Σύμφωνα με κοινή δήλωσή τους από τη νέα απόφαση και ως δια …«μαγείας» απαλείφθηκαν οι προϋποθέσεις σε ότι αφορά την αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, αλλά και τα ελάχιστα προσόντα των διδασκόντων, καθιστώντας ευθέως εμπορικότερες τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας των συγκεκριμένων «εκπαιδευτηρίων», τα οποία, κατά τα άλλα, θα προσφέρουν «πανεπιστημιακά πτυχία», τα οποία θα οδηγούν στην απόκτηση ίδιων επαγγελματικών δικαιωμάτων με αυτά που διασφαλίζουν οι σπουδές σε δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια !
Οι κ.κ. Αλαβάνος και Μουτζούρης τονίζουν ότι ουσιαστικά, με την απόφασή της η υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, αποδέχεται την ύπαρξη στο μέλλον μηχανικών στη χώρα μας, οι οποίοι θα έχουν «διδαχτεί από καθηγητές» οι οποίοι δεν διαθέτουν ούτε τα στοιχειώδη προσόντα και κατά συνέπεια δεν θα κατέχουν το γνωστικό αντικείμενο που απαιτεί τόσο η επιστήμη, όσο και οι ανάγκες της χώρας και των πολιτών.

Συγκεκριμένα η δήλωση του προέδρου του ΤΕΕ και του πρύτανη του ΕΜΠ έχει ως εξής:
«Το υπουργείο ΔΒΜΘ προκαλεί ακόμη και την κοινή λογική, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει την “κερκόπορτα” για τη διάλυση της ελληνικής Παιδείας, με την απόφασή του αναφορικά με τη λειτουργία των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕ.Μ.Ε.). Αποδέχεται ότι δεν είναι εφικτή η δυνατότητα παρέμβασης στο πρόγραμμα σπουδών αυτών των Κέντρων. Αρκεί η βεβαίωση αξιολόγησης του προγράμματος σπουδών του εκπαιδευτικού ιδρύματος της αλλοδαπής, που έχει συνάψει συμφωνία δικαιόχρησης με ένα ΚΕ.Μ.Ε., να προβλέπεται από το δίκαιο της χώρας που εδρεύει το ίδρυμα.
Και, επίσης, ως δια μαγείας, απαλείφει τις προγενέστερες προδιαγραφές σε ότι αφορά τα προσόντα των διδασκόντων (πτυχίο ΑΕΙ + 3ετή εκπαιδευτική, ερευνητική ή επαγγελματική εμπειρία, καθώς η υποχρέωση το 30 % αυτών να κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα και τουλάχιστον το 10% διδακτορικό), προκειμένου – προφανώς – να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των εμπορικών αυτών επιχειρήσεων, αναιρώντας και όσες διατάξεις είχαν τεθεί «για τα μάτια».
Ουσιαστικά, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας απαντά εμπράκτως στα ερωτήματα τα οποία έθεσε με έμφαση ο τεχνικός κόσμος από τον Ιούλιο του 2008, όταν ψηφίστηκε ο Ν. 3696/2008, δηλώνοντας ευθαρσώς ότι:
• Επιθυμεί να λειτουργούν στη χώρα μας Εκπαιδευτικά Ιδρύματα τα οποία να παράγουν για την αγορά, επιστήμονες, διπλωματούχους μηχανικούς, οι οποίοι δεν θα κατέχουν το γνωστικό αντικείμενο που απαιτεί τόσο η επιστήμη, όσο και οι ανάγκες της χώρας και των πολιτών.
• Πιστεύει ότι είναι δυνατόν να σπουδάσουν μηχανικοί με διδάσκοντες χωρίς στοιχειώδη τυπικά προσόντα και χωρίς τίτλους σπουδών.

Ταυτόχρονα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, επίσης εμπράκτως, έδειξε να αδιαφορεί στην έκκληση του τεχνικού κόσμου να ασχοληθεί με τις προτεραιότητες που θέτει η ελληνική πραγματικότητα.
Έκκληση η οποία είχε διατυπωθεί όταν η σημερινή υπουργός Παιδείας ʼννα Διαμαντοπούλου ανακάλεσε όλες τις άδειες λειτουργίας Κολεγίων, προκειμένου – όπως είχε δηλώσει – να γίνει επανεξέταση του συνόλου των φακέλων. Ο τεχνικός κόσμος είχε υπογραμμίσει ότι η απόφαση εκείνη προσφερόταν ως ευκαιρία για να επανεξεταστεί το θέμα στη βάση μιας συνολικότερης αντιμετώπισης των ζητημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και, οπωσδήποτε, μετά από διάλογο με την Ακαδημαϊκή Κοινότητα και επιστημονικούς φορείς, όπως το ΤΕΕ, ο οποίος θα απέβλεπε σε ξεκάθαρες, αντικειμενικές και μόνιμες λύσεις σε ότι αφορά την εκπαίδευση στη χώρα μας και στην συνακόλουθη αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, στη βάση, βεβαίως, του περιεχομένου και του επιπέδου των σπουδών. Και φυσικά, όχι καθ’ υπόδειξη, όχι ερασιτεχνικά, όχι με λαϊκισμό, αλλά με ειλικρινή διάλογο.
Δυστυχώς οι εκκλήσεις δεν εισακούστηκαν, αντιθέτως επικράτησαν αντιλήψεις για διάθεση διπλωμάτων και πτυχίων από το …παζάρι.
Ελπίζουμε το υπουργείο ΔΒΜΘ, έστω και τώρα, να συνειδητοποιήσει προς ποια κατεύθυνση οδηγεί την εκπαίδευση της χώρας και να ανακαλέσει την απαράδεκτη απόφαση».


» Σχόλια Αναγνωστών


Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter




Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση
Τροποποίηση στις αντιστοιχίες τμημάτων των ΑΕΙ
Θέσεις ακαδημαϊκών υποτρόφων στο τμήμα πληροφορικής του οικονομικού πανεπιστημίου Αθηνών
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό
Νέα υπουργική απόφαση για τις αναθέσεις διδασκαλίας μαθημάτων σε γυμνάσιο και ΓΕΛ
Παράταση αιτήσεων για φοιτητικό στεγαστικό επίδομα 1.000 ευρώ
Έναρξη τάξης μαθητείας ΕΠΑΛ
Την Παρασκευή θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ