Diorismos.gr
Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 
Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση RSS Κατηγορίας

Πώς θα υλοποιηθεί το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

Diorismos.gr

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Σε ομιλία της η Υπουργός Παιδείας στην ημερίδα για τη συγκρότηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων ανακοίνωσε το πώς θα υλοποιηθεί το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.


Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων θα συμπεριλάβει εξ αρχής όλους τους φορείς που συμμετέχουν στην εκπαίδευση και κατάρτιση της χώρας:
• Φορείς παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης όλων των μορφών και όλων των βαθμίδων,
• Φορείς πιστοποίησης (περιλαμβανομένης και της αποτίμησης και πιστοποίησης μη τυπικής και άτυπης μάθησης)
• Φορείς αναγνώρισης ακαδημαϊκών τίτλων και επαγγελματικών δικαιωμάτων
• Φορείς διασφάλισης ποιότητας,
• Κοινωνικούς εταίρους και
• Εκπροσώπους της αγοράς εργασίας
Η παρουσία όλων των φορέων και των κοινωνικών εταίρων στη διαδικασία δημιουργίας του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων είναι κομβικής σημασίας.

Τόνισε δε ότι:
• Οι περιγραφικοί δείκτες σε πρώτο επίπεδο (εθνικό) είναι γενικοί και αφηρημένοι. Χρειάζεται να συνδεθούν με την επαγγελματική εμπειρία και την καθημερινή πρακτική για να αποκτήσουν νόημα και χρηστικότητα για κάθε κλάδο.
• Η διάκριση μεταξύ γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων δεν είναι πάντα σαφής γιατί είναι κατά βάση μια θεωρητική και τεχνητή διάκριση. Όλοι γνωρίζουμε ότι η παιδεία, η μόρφωση κάποιου είναι κάτι σαφώς περισσότερο από το σύνολο των επιμέρους γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που έχει να επιδείξει κάποιος. Η κατάτμησή της γίνεται για καθαρά τεχνικούς λόγους, απλοποιεί την πραγματικότητα αλλά δεν αναιρεί την ενιαία θεώρηση της μόρφωσης.
Παράδειγμα: Μια εκπαιδεύτρια ενηλίκων
-Γνωρίζει ότι η ενεργητική συμμετοχή και η αξιοποίηση των γνώσεων των εκπαιδευομένων είναι βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική μάθηση των ενηλίκων. (Γνώση)
-Μπορεί να εφαρμόσει τεχνικές ενεργοποίησης των εκπαιδευομένων. (Δεξιότητα)
-Μπορεί να εφαρμόσει και να συνδυάσει τεχνικές ενεργοποίησης των εκπαιδευομένων παρά τα εμπόδια που συναντά και προέρχονται είτε από τους περιορισμούς του προγράμματος είτε από τις αντιδράσεις των ίδιων των εκπαιδευομένων (Ικανότητα)
Ο συνδυασμός όλων αυτών αποτελούν ένα συγκεκριμένο επαγγελματικό προσόν της εκπαιδεύτριας ενηλίκων.
• Ορισμένες επαγγελματικές ικανότητες και δεξιότητες δε μπορούν να περιγραφούν «ουδέτερα» δηλαδή εκτός του συγκεκριμένου πλαισίου εντός του οποίου αποκτήθηκαν. Πέραν δηλαδή των οριζόντιων ικανοτήτων και δεξιοτήτων (επικοινωνιακές δεξιότητες, διαπολιτισμικές ικανότητες, κοινωνικές δεξιότητες) υπάρχουν μια σειρά από προσόντα που δε μπορούν να περιγραφούν θεωρητικά και ουδέτερα αλλά χρειάζεται να συσχετιστούν με συγκεκριμένα επαγγέλματα για να αποκτήσουν νόημα.
• Η οριοθέτηση μεταξύ των επιπέδων δεν είναι πάντα ευκρινής. Σε κάθε ταξινόμηση υπάρχουν περιπτώσεις που δεν εντάσσονται με σαφήνεια σε κάποια από τις προβλεπόμενες κατηγορίες, αλλά μπορούν να ενταχθούν σε περισσότερες της μιας. Σε αυτήν την περίπτωση ισχύει η αρχή της «βέλτιστης αντιστοίχησης». Εκτός αυτού υπάρχουν και μη ιεραρχικά μοντέλα δεξιοτήτων π.χ. οι διαπολιτισμικές ή οι κοινωνικές δεξιότητες.
• Τα κριτήρια που θα ληφθούν υπόψη για την αντιστοίχιση πρέπει να συμφωνηθούν από τους εμπλεκόμενους φορείς στη βάση συναίνεσης και να είναι σαφή και διαφανή ώστε να διασφαλίζεται η αμοιβαία εμπιστοσύνη εντός και εκτός συνόρων.


» Σχόλια Αναγνωστών


Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής E-Learning
 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter




Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση
Μέχρι 4 Ιουλίου η υποβολή δικαιολογητικών εκπαιδευτικών ΕΑΕ για τις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ
Μέχρι 25 Ιουνίου οι αιτήσεις για τις προκαταρκτικές εξετάσεις της πυροσβεστικής ακαδημίας
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας από περιοχή σε περιοχή του άρθρου 44 του 4589/2019
601 μεταδιδακτορικές υποτροφίες από το ΙΚΥ
Εξετάσεις πιστοποίησης ελληνομάθειας Μαΐου 2019
Τροποποίηση ΥΑ διαπίστωσης συνάφειας ΠΜΣ με την ειδική αγωγή και σχολική ψυχολογία
Το ΦΕΚ της κατανομής 943 νέων θέσεων ΕΕΠ - ΕΒΠ