Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα
Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 
Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση RSS Κατηγορίας

Οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας στην 60η σύνοδο των Πρυτάνεων

Diorismos.gr

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, στο πλαίσιο της Συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε την ολοκλήρωση των εργασιών της 60ης Συνόδου Πρυτάνεων και Προέδρων Δ.Ε. των Ελληνικών πανεπιστημίων χθες, δήλωσε ότι ήταν μία συνάντηση σε εξαιρετικό κλίμα, μία συνάντηση η οποία δείχνει την διάθεση και από τις δύο πλευρές για επίλυση ζητημάτων και για, όσο το δυνατόν, καλύτερη αμφίδρομη συνεργασία για να αυξηθεί και η αποτελεσματικότητα στις δράσεις που απαιτούνται, προκειμένου ορισμένα πράγματα τα οποία απασχολούν την Εκπαιδευτική Κοινότητα και, κυρίως, την Τριτοβάθμια Εκπαιδευτική Κοινότητα να μπορούν να επιλυθούν.

Όπως ανέφερε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, η παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, δεν είναι μία παρουσία δεσμευτική όσον αφορά την αποδοχή των όποιων προτάσεων, απόψεων ή εισηγήσεων αλλά είναι μία παρουσία συνεργασίας.

Στη συνέχεια ακολούθησαν ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους και έγιναν οι παρακάτω δηλώσεις:

Δημοσιογράφος: Κ. Υπουργέ, φαίνεται ότι δεν θα παραλάβετε προτάσεις από τους Πρυτάνεις.

Υπουργός: Επιτρέψτε μου να είμαι πιο αισιόδοξος. Μπορεί στην Σύνοδο των Πρυτάνεων να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και εκτιμήσεις- άλλωστε σε κάθε Σύνοδο του οποιουδήποτε οργάνου είναι λογικό να υπάρχει ποικιλία απόψεων και ιδεών- αλλά η αίσθηση η δική μου είναι ότι στο τέλος, είτε μέσω της Επιτροπής είτε μέσω της σύνθεσης αυτών των ιδεών και προτάσεων, θα υπάρξουν προτάσεις. Άλλωστε, σημασία για εμάς έχει ότι η αρμόδια πρόταση ούτως ή άλλως θα κατατεθεί από το Συμβούλιο της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, δηλαδή από το ΣΑΠΕ.

Δημοσιογράφος: Δεν σας προβληματίζει που οι Πρυτάνεις τελικά δεν κατάφεραν να καταλήξουν κάπου σχετικά με τις προτάσεις τους; Δηλαδή είναι τόσες οι διαφωνίες ή εν πάση περιπτώσει υπάρχουν διαφωνίες- γιατί δεν ξέρουμε πόσες ακριβώς είναι- που δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε μία συγκεκριμένη πρόταση. Δεν σας προβληματίζει αυτό;

Υπουργός: Δεν με προβληματίζει, το αντίθετο θα σας έλεγα. Αν δείτε, σε αρκετά σημεία υπάρχει σύμπτωση απόψεων. Και για αυτό ακριβώς εγώ είμαι αισιόδοξος: γιατί, μέσα από πολλά σημεία που εγώ πίστευα ότι θα υπάρχουν διαφωνίες, διακρίνω αυτήν την σύμπτωση απόψεων και με βοηθάει να προχωρήσω ακόμα πιο πέρα. Γιατί εκεί που δεν υπάρχει ακριβώς διαφωνία, αντιλαμβάνεστε ότι είναι πολύ πιο εύκολο η εκάστοτε πρόταση να υιοθετηθεί και να προχωρήσουμε. Από εκεί και έπειτα, στα άλλα ζητήματα όπου υπάρχουν διαφορετικές απόψεις δεν είναι εκ διαμέτρου αντίθετες. Είναι απόψεις, που αν θέλετε, έχουν μία αποκλίνουσα μεταξύ τους προσέγγιση για το ζήτημα ή της εισαγωγής των παιδιών στα Πανεπιστήμια, ή το εξεταστικό. Εκεί νομίζω, και μέσω της αρμόδια επιτροπής, μπορεί να υπάρχει σύνθεση ή και μέσω του ΣΑΠΕ μπορούμε να καταλήξουμε σε μία συγκεκριμένη πρόταση που θα κατατεθεί στο Συμβούλιο. Άλλωστε, είναι οι πρώτες συζητήσεις. Και είναι λογικό στις πρώτες συζητήσεις να κατατίθενται διαφορετικές απόψεις, για να υπάρχει ο χρόνος και τα φίλτρα για να φτάσουμε σε πιο συγκεκριμένες τοποθετήσεις.

Δημοσιογράφος: Πάντως συμφωνούν στο να συζητήσουν αλλαγές στο νόμο-πλαίσιο. Ας πούμε για παράδειγμα στο θέμα των μετεγγραφών, που τους ενοχλεί πολύ και τους προβληματίζει, γιατί άλλον αριθμό περιμένουν και άλλος τους έρχεται. Αφήνετε ένα ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές σε αυτό;

Υπουργός: Δεν θα σας έλεγα ότι μπορούμε εύκολα να υιοθετήσουμε τον όρο αλλαγές. Μπορούμε να υιοθετήσουμε τροποποιήσεις ή συμπληρώσεις για την καλύτερη εφαρμογή του νόμου-πλαισίου. Άρα, εκεί που πράγματι υπάρχει ταύτιση απόψεων για την καλύτερη εφαρμογή του νόμου-πλαισίου, βεβαίως αυτό είναι κάτι που θα το εξετάσουμε σοβαρά. Όπου υπάρχει ομοφωνία, είναι λογικό και εμείς να στεκόμαστε με ιδιαίτερη προσοχή. Για εμάς μεγάλη σημασία έχει να μην αλλάξουμε την φιλοσοφία του νόμου-πλαισίου. Από εκεί και έπειτα, ό,τι ομοφώνως προέρχεται που μπορεί να βελτιώνει την εφαρμογή του, βεβαίως και εμείς είμαστε ανοιχτοί.

Δημοσιογράφος: Δηλαδή υπάρχει κόκκινη γραμμή και ποια είναι αυτή σε ότι αφορά το νόμο-πλαίσιο;

Υπουργός: Δεν υπάρχουν κόκκινες γραμμές. Είμαστε σε ένα μέρος όπου ενεκρίθη η πρώτη εθνική Κυβέρνηση της Ελλάδος. Άρα, εκ των πραγμάτων δεν υπάρχουν κόκκινες γραμμές. Και η επιλογή του τόπου είναι και συμβολική.

Δημοσιογράφος: Τις αλλαγές στο νόμο πάντως τις αποκλείετε; Μόνο τροποποιήσεις;

Υπουργός: Οποιαδήποτε καλύτερη εφαρμογή του νόμου είναι κάτι το οποίο θα εξετάσουμε. Σημασία για εμάς έχει οποιοδήποτε βήμα γίνει να προέρχεται από ομοφωνίες, όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συναντίληψη, και να είναι στην κατεύθυνση της αποτελεσματικότερης εφαρμογής όσων έχει ορίσει η ίδια η Σύνοδος των Πρυτάνεων από παλαιότερα για την βελτίωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Και ασφαλώς, από εκεί και έπειτα, να μην υπάρχει κανένας αιφνιδιασμός. Ούτε για την λήψη της απόφασης, ούτε για την εφαρμογή της. Αυτές είναι βασικές αρχές που από την στιγμή που εκ των πραγμάτων, υπάρχουν, λογικό είναι και εμείς να προχωρούμε ακόμη πιο πέρα.

Δημοσιογράφος: Πάντως ο δρόμος του διαλόγου φαίνεται ότι δεν είναι σπαρμένος με ροδοπέταλα. Θέλω να πω ότι υπάρχουν και τα κόμματα που δεν συμμετέχουν, οι Πρυτάνεις που δεν καταλήγουν τελικά σε πρόταση. Αυτά σας δημιουργούν ένα προβληματισμό ότι θα είναι δύσκολα τα πράγματα στον διάλογο για την αλλαγή του εξεταστικού;

Υπουργός: Αν τα πράγματα ήταν εύκολα, θα είχαν γίνει πολύ πριν από εμάς. Δεν θα περίμενε κανείς εμάς να φέρουμε μαγικές λύσεις, ούτε έρχομαι εδώ γιατί έχω μαγικές λύσεις. Έρχομαι εδώ, απλώς πρόθυμος να ακούσω και να διακρίνω τις διαφορετικές απόψεις και, μέσα από αυτόν τον διάλογο, να υπάρχει η απαιτούμενη σύνθεση. Άλλωστε, γι’ αυτό και δώσαμε το απαιτούμενο χρονικό πλαίσιο και αυτό δεν είναι από την μία ημέρα στην άλλη. Είπαμε ότι χρειάζεται τουλάχιστον έξι μήνες για να κατατεθούν όλες οι απόψεις, να κωδικοποιηθούν και να καταλήξουμε σε ένα εθνικό σχέδιο για την Παιδεία. Από εκεί και έπειτα, όταν καταλήξουμε, θέλω να πιστεύω ότι αυτό στο οποίο θα καταλήξουμε θα δεσμεύει όλες τις πλευρές στην εφαρμογή του.

Δημοσιογράφος: Κ. Υπουργέ, έχω μία ερώτηση σχετικά με το 2ο Τμήμα ΤΕΙ στο Καρπενήσι. Υπάρχει μία πρόταση από το ΤΕΙ Λαμίας, που έχει εδώ παράρτημα, για δεύτερο Τμήμα Λογιστικής.

Υπουργός: Η λογική μας είναι ότι δεν μας αρέσουν ούτε οι αιφνιδιασμοί ούτε η επιβολή των όποιων αποφάσεων από το κέντρο προς την Περιφέρεια. Και μάλιστα, χωρίς να έχουμε την άποψη των αρμοδίων οργάνων. Έτσι λοιπόν, η πρόταση αυτή, βεβαίως, από την δική μας πλευρά θα προωθηθεί στο ΣΑΤΕ, στο αρμόδιο συμβούλιο για την Τεχνολογική Εκπαίδευση, και, αν εκεί υπάρχει ομόφωνη απόφαση και προέγκριση, θα είμαστε αρωγοί αυτής της προσπάθειας. Άλλωστε, κάθε φορά, οτιδήποτε γίνεται με στρατηγικό σχεδιασμό και εξυπηρετεί τις τοπικές οικονομίες, είναι λογικό να έχει και την δική μας συμπαράσταση.


» Σχόλια Αναγνωστών


Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής E-Learning
 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter




Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση
Πρόγραμμα και εξεταστικά κέντρα για τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ-ΕΠΑΛ 2019
Πρόγραμμα απασχόλησης σπουδαστών ΤΕΙ στα Ελληνικά Πετρέλαια
Διαδικασία πλήρωσης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης
Υποψήφιοι που κρίθηκαν ικανοί στις εξετάσεις των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών
Παράταση προθεσμίας κατάθεσης φακέλων εκπαιδευτών στα ΔΙΕΚ
Θέσεις για απόκτηση ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης