Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα

Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 

Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση RSS Κατηγορίας

Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ για το 2022-2023

Diorismos.gr
Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ για το 2022-2023
Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ για το 2022-2023

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Το υπουργείο παιδείας στο Τεύχος B’ 4921/21.09.2022 δημοσίευσε τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων στα ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2022-2023 στο πλαίσιο της Πράξης Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.- Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.

Άρθρο 1
Παρέμβαση ψυχοκοινωνικής στήριξης μαθητών/τριών ΕΠΑ.Λ. Στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ. με κωδικό ΟΠΣ 5010706 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο, εφαρμόζεται παρέμβαση ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών/τριών Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ., η οποία υλοποιείται με την πρόσληψη μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων. Ως χρόνος διάρκειας ορίζεται το σχολικό έτος 2022-2023. Η υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιείται κατ΄ εφαρμογή της διάταξης της υποπαρ. 1β του άρθρου 17 του ν.3699/2008.

Άρθρο 2
Καθήκοντα - Αρμοδιότητες ΠΕ23 Ψυχολόγων στο πλαίσιο της πράξης Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ. Οι ψυχολόγοι προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της πράξης Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ και ασκούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με την υπ΄ αριθ. 142628/ΓΔ4/30-08-2017 (Β΄ 3032) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ειδικότερα, ο ψυχολόγος που απασχολείται στο πλαίσιο του προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.:

- Παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές/τριες, οι οποίοι είτε με δική τους πρωτοβουλία ή κατόπιν παρότρυνσης των καθηγητών τους, διατυπώνουν σχετικό αίτημα.
Καλύπτει κυρίως τα αιτήματα των μαθητών/τριών της Α΄ ΕΠΑ.Λ., ανταποκρινόμενος ωστόσο, και σε ανάγκες μαθητών/τριών άλλων τάξεων.
Σε περίπτωση που κρίνει ότι χρειάζεται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, παραπέμπει τον μαθητή - συνεργαζόμενος με τους γονείς του - σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας της ευρύτερης κοινότητας.

Ευαισθητοποιεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε θέματα δυναμικής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και βεβαίως προσωπικών συναντήσεων ψυχικής ενδυνάμωσης.
- Ενημερώνει, συμβουλεύει και υποστηρίζει τους γονείς σχετικά με θέματα εφηβείας και σχέσεων στην οικογένεια σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και ειδικών εκδηλώσεων.
- Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας, συνεργαζόμενος με:
α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου,
β) σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες. - Αποτυπώνει τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της κοινότητας, με στόχο τη δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης των ΕΠΑ.Λ. -

Συμβάλλει στη δικτύωση του σχολείου με άλλα σχολεία.
- Υποβάλλει τελική έκθεση, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, όπου περιγράφονται όλες οι δράσεις τις οποίες έχει οργανώσει, όλες οι ενημερώσεις - επαφές που έχουν γίνει καθώς και όλες οι πράξεις στις οποίες έχει προβεί, τηρώντας το απόρρητο και σεβόμενος τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών ή των εκπαιδευτικών.

Η έκθεση αυτή σκοπό έχει να προσδίδεται συνέχεια στο έργο που επιτελείται από τον εκάστοτε ψυχολόγο και να αποτελεί μια σύνδεση με την επόμενη σχολική χρονιά για τον ψυχολόγο που θα προσληφθεί, σε περίπτωση που πρόκειται για διαφορετικά άτομα. Η έκθεση υποβάλλεται στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. και παραδίδεται από αυτόν στον ψυχολόγο που θα αναλάβει καθήκοντα την επόμενη σχολική χρονιά.

- Ο ψυχολόγος συμμετέχει ισότιμα με τους άλλους εκπαιδευτικούς στο Σύλλογο Διδασκόντων, αρκεί αυτό να μην παρεμποδίζει την άσκηση των καθηκόντων του. - Δεν υποχρεούται να αναλαμβάνει καθήκοντα και αρμοδιότητες διοικητικής φύσεως και σε καμία περίπτωση δεν του ανατίθενται καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο (π.χ. εφημερίες, επιτηρήσεις, αναπληρώσεις κ.ά.).

Άρθρο 3
Ειδικότερα καθήκοντα Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, στην οποία τοποθετείται ο ψυχολόγος, οφείλει να λάβει μέριμνα ώστε να εξασφαλίσει ιδιαίτερο χώρο για την άσκηση των καθηκόντων του ψυχολόγου, τέτοιον που να εξασφαλίζει την ιδιωτικότητα των συναντήσεων. Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης πρόσθετου χώρου, ο Διευθυντής οφείλει να εξασφαλίσει στον ψυχολόγο δικό του γραφείο μέσα στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων, με δυνατότητα αποθήκευσης και φύλαξης των αρχείων.

Άρθρο 4
Επιμόρφωση ΠΕ 23 Ψυχολόγων Το πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. προβλέπει εισαγωγική και ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση για τους ψυχολόγους σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, η οποία θα υλοποιείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Δείτε την απόφαση


» Σχόλια Αναγνωστών


Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter




Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση
Αιτήσεις για πιστοποιητικά υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ
Αίτηση - δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2023
Νομοθετικές ρυθμίσεις του υπουργείου παιδείας
Μέτρα για τον covid κατά τη διενέργεια των εξετάσεων του πιστοποιητικού γλωσσομάθειας 2022
Αιτήσεις εκπαιδευτικών για συμμετοχή στην 6η περίοδο εργαστηρίων δεξιοτήτων
Πρόγραμμα εξ αποστάσεως εισαγωγικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ
Πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες 2020-2021