Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα

Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 

Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση RSS Κατηγορίας

Μεταρρυθμιστική τομή στα ΑΕΙ

Diorismos.gr
Μεταρρυθμιστική τομή στα ΑΕΙ
Μεταρρυθμιστική τομή στα ΑΕΙ

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Μεταρρυθμιστική τομή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση-μείωση γραφειοκρατίας στην έρευνα-ενίσχυση εμπιστοσύνης στα σχολεία

Την μεταρρυθμιστική τομή που συνιστά η ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και την κατανομή του 20% της τακτικής χρηματοδότησης στα ΑΕΙ βάσει δεικτών ποιότητας και επιτευγμάτων κάθε ιδρύματος, υπογράμμισε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως, κατά την ομιλία της, στη συζήτηση της Ολομέλειας της Βουλής για το νομοσχέδιο Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις.

Η Υπουργός διαπίστωσε ότι: ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας αποτέλεσε αντικείμενο άναρχης, αυθαίρετης, άκριτης αναδιάταξης τα τελευταία χρόνια, με συμβιβασμούς, εξυπηρετήσεις συμφερόντων και πολιτικών σκοπιμοτήτων, με κοντόφθαλμο στρατηγικό σχεδιασμό και έλλειψη μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πανεπιστημιακά τμήματα στο παρά πέντε της ψήφισης νομοθετημάτων με βουλευτικές τροπολογίες, με μόλις δύο προτάσεις αιτιολόγηση

Τόνισε την αναγκαιότητα για μια σύγχρονη, λειτουργική και αποτελεσματική ανεξάρτητη Αρχή. Μια αρχή για τη διαμόρφωση εθνικής στρατηγικής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αξιολόγηση, πιστοποίηση και διασφάλιση της ποιότητας προγραμμάτων σπουδών και Ιδρυμάτων.

Παράλληλα, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε στον δεύτερο άξονα του νομοσχεδίου, τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) αναφέροντας ότι εφεξής προβλέπεται μεγαλύτερη ευελιξία, αίρονται οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του υφιστάμενου πλαισίου, το οποίο χαρακτηρίζεται από βαριά γραφειοκρατική δομή και διαδικασίες που συνιστούν τροχοπέδη για τη διεξαγωγή της έρευνας. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις απαλλάσσονται τα Ιδρύματα από ένα περιττό διαδικαστικό βάρος, ενώ ενισχύονται ταυτόχρονα οι εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά η Υπουργός, απελευθερώνουμε το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ, ως οφείλουμε στους ακαδημαϊκούς και τους ερευνητές της χώρας. Θέλουμε πράγματι να αποτελούν χρηματοδοτικό εργαλείο για την έρευνα στα χέρια τους και όχι τροχοπέδη σε αυτήν.

Όσον αφορά στη αναγνώριση τίτλων σπουδών και επαγγελματικών δικαιωμάτων που έχουν αποκτηθεί στην αλλοδαπή ή από ιδρύματα της αλλοδαπής (άρθρο 50) η κα. Κεραμέως, επικαλέστηκε την έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, σύμφωνα με την οποία: η υποχρέωση των κρατών μελών να αναγνωρίζουν τις επαγγελματικές ικανότητες, τις οποίες πιστοποιεί τίτλος σπουδών που έχει αποκτηθεί σε άλλο κράτος-μέλος, απορρέει ευθέως από το Ευρωπαϊκό δίκαιο και ειδικότερα στις διατάξεις που προστατεύουν την ελευθέρια κυκλοφορίας των εργαζομένων και την ελευθερία εγκατάστασης.

Η Υπουργός, κατόπιν, αναφέρθηκε και στο άρθρο που αφορά στον αποκλεισμό των εκπαιδευτικών τονίζοντας ότι με τη Υφυπουργό κ. Σοφία Ζαχαράκη θεσμοθετούμε και την επιπλέον μοριοδότηση όσων υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές και εισηγούμαστε τον αποκλεισμό για 2 επιπλέον χρόνια για τους εκπαιδευτικούς που δεν θα εμφανισθούν.

Κατά την ομιλία της η Υπουργός αναφέρθηκε και στις άλλες διατάξεις του νέου νόμου που αφορούν:

-Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής

Δημιουργείται κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο για την πιστοποίηση των ψηφιακών δεξιοτήτων, μέσω ενός κρατικού πιστοποιητικού. Για πρώτη φορά στη χώρα μας θεσπίζεται το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής (ΚΠΠ), το οποίο αποκτάται κατόπιν εξετάσεων.

-Αυτονομία των σχολείων ως προς την οργάνωση των μαθητικών εκδρομών

Καταργείται η διαδικασία έγκρισης από τις περιφερειακές διευθύνσεις και πλέον οι σχολικές εκδρομές είναι απλά θέμα του σχολείου. Αφαιρούμε τη γραφειοκρατία και εδραιώνουμε την εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τις επιλογές τους. Δημιουργείται έτσι η ευχέρεια πραγματοποίησης περισσοτέρων της μιας, ημερήσιων εκπαιδευτικών εκδρομών, εφόσον αυτό υπαγορεύεται από την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ανάγκη εμπλουτισμού των εκπαιδευτικών δράσεων, προς αναβάθμιση του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου.

-Προστασία της πολύτεκνης οικογένειας

Εντάσσονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί στις ειδικές κατηγορίες και μετατίθενται κατά προτεραιότητα και από περιοχή σε περιοχή, αλλά και εντός της ίδιας περιοχής.


» Σχόλια Αναγνωστών


Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter




Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση
Παράταση προθεσμίας κατάθεσης δικαιολογητικών υποψηφίων της 2ΓΕ/2029 του ΑΣΕΠ
Μεταπτυχιακή υποτροφία σε ΠΕ Πληροφορικής από το Ινστιτούτο Εφαρμοσμένων Βιοεπιστημών
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: Νέος σχεδιασμός, νέα φιλοσοφία
Πρόγραμμα βραβείων της γερμανικής παιδαγωγικής υπηρεσίας ανταλλαγών
κατάθεση δικαιολογητικών υποψήφιων εκπαιδευτικών για τις προκηρύξεις 1ΓΤ/2020 και 2ΓΔ/2020
Προσλήψεις 273 εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Προσλήψεις 403 εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση