Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα

Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 

Αρχική » Βήμα  

Επιλογή Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Ο.Λ.Μ.Ε.

22/6/2009

ΠΡΟΣ:
- τον Υπουργό Εθν. Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αρ. Σπηλιωτόπουλο
- τον Υφυπουργό Εθν. Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ανδρ. Λυκουρέντζο
- την Γεν. Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ κ. Ν. Γκοτσοπούλου

ΘΕΜΑ: Επιλογή Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει καταθέσει επανειλημμένα τις θέσεις του για τις επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης (Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών και Προϊσταμένων Γραφείων εκπαίδευσης καθώς και Διευθυντών σχολείων).

Επιλογές στις οποίες επικράτησε η αδιαφάνεια, οι διακρίσεις και οι πελατειακές σχέσεις. Μία όμοια διαδικασία επιλογής ήταν και αυτή με την οποία επιλέγηκαν οι Συντονιστές Εκπαίδευσης στα σχολεία του εξωτερικού. Και αυτές οι επιλογές χαρακτηρίστηκαν από αδιαφάνεια και διακρίσεις. Η διαδικασία της συνέντευξης, είχε καθοριστικό ρόλο και διευκόλυνε τις προαποφασισμένες επιλογές της διοίκησης. Όπως προκύπτει από τους αξιολογικούς πίνακες το ελεγχόμενο από την πολιτική ηγεσία Συμβούλιο Επιλογής, αφού είχε τη δυνατότητα, αγνόησε, τα όποια τυπικά προσόντα των υποψηφίων, βαθμολόγησε με άριστα τους αρεστούς και μείωσε τους υπόλοιπους υποψήφιους, καταργώντας στην πράξη την αξία των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων. Έτσι ακυρώθηκαν στην ουσία τα μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις να μην επιλεγούν ικανότατοι συνάδελφοι. Με τη διαδικασία αυτή ο συνάδελφος Χ. Κωμαίτης ενώ υπερτερούσε, κατά πολύ, άλλων συνυποψηφίων του στα μετρήσιμα κριτήρια, μετά τη χαμηλή βαθμολογία που έλαβε στη συνέντευξη δεν επελέγη ως Συντονιστής.

Για μια ακόμη φορά, επισημαίνουμε ότι οι επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης πρέπει να είναι αξιοκρατικές, και η συνέντευξη να έχει μικρή συμβολή στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας, για να περιορίζεται, κατά το δυνατόν, η αυθαίρετη και μη ελέγξιμη υποκειμενική κρίση.

Επίσης, όπως είχαμε αναφέρει και σε έγγραφό μας στις 17-7-2008 είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη αλλαγής του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου (ν.2413/96) που διέπει τη δομή, τη λειτουργία και το περιεχόμενο της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Άμεσα, επιβάλλεται να επανεξεταστούν η δομή και η δημοκρατική λειτουργία της διοίκησης, το πλέγμα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών, καθώς και όλες οι σχετικές διαδικασίες, με στόχο να καταστούν διαφανείς, αξιοκρατικές, αξιόπιστες και αποτελεσματικές. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, πρέπει να ρυθμίζονται εκτός των άλλων και τα ζητήματα, όπως η επιλογή και τα καθήκοντα Συντονιστών Εκπαίδευσης, Διευθυντών και Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων (κριτήρια, διαδικασία επιλογής και τοποθέτησής τους, καθήκοντα και αρμοδιότητες).


Διαδώστε το άρθρο


Σχόλια Αναγνωστών


Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter



Αρχική » Βήμα
Άδεια σχολικής παρακολούθησης
ΓΣΕΕ
Πως αμείβεται η 15η Αυγούστου
ΓΣΕΕ
Πρόταση νόμου για δημοσιογράφους στους Δήμους
ΠΟΕΣΥ
Απολογισμός δράσεων του ΟΑΕΔ για την περίοδο Μάρτιος 2015-Ιούνιος 2019
ΟΑΕΔ
Διευκρινήσεις για την ετήσια άδεια των εργαζομένων - Υπολογισμός μέσω Online εφαρμογής
ΓΣΕΕ
Επιστροφή πινακίδων οχημάτων λόγω εκλογών
ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Παράταση αιτήσεων στο πρόγραμμα επιδότησης Attica Retail
ΟΑΕΔ