Diorismos.gr
Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 
Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση RSS Κατηγορίας

Εις βάρος των μαθητών η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής στο νέο Λύκειο

Diorismos.gr

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής στο Ψηφιακό σχολείο του μέλλοντος και στο νέο Λύκειο φαίνεται ότι είναι μέσα στα σχέδια των ιθυνόντων του υπουργείου Εθνικής Παιδείας, Διά βίου μάθησης και Θρησκευμάτων. Παρόλο που κάτι τέτοιο ακούγεται σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αυτό τουλάχιστον διαφαίνεται από το «σχέδιο» που επεξεργάζεται «ομάδα ειδικών» στο υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με το οποίο το μάθημα της Πληροφορικής δεν θα διδάσκεται πλέον στο νέο Λύκειο.

Το υπουργείο Παιδείας προσπαθώντας να μετριάσει τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, δεν διέψευσε την ύπαρξη του «σχεδίου» και υποσχέθηκε ότι πριν την τελική κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου θα υπάρξει «διαβούλευση». Ποια όμως είναι η σύνθεση αυτής της «επιτροπής σοφών» που επεξεργάζονται τέτοιου είδους «σχέδια» που οδηγούν τη χώρα μας δεκαετίες πίσω; Το θέμα αποκτά επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν ευσταθούν οι καταγγελίες που αναφέρουν ότι αυτό το «σχέδιο» είναι μία προσαρμογή - αντιγραφή του προγράμματος του International Baccalaureate (ΙΒ);

Αν ισχύουν οι καταγγελίες, τότε σίγουρα πρόκειται για μία κακή αντιγραφή του προγράμματος του ΙΒ αφού η ομάδα «Μαθηματικά και Επιστήμη των Υπολογιστών» που υπάρχει στο ΙΒ (http://www.ibo.org/diploma/documents/schools_guide_diploma.pdf) στο «σχέδιο» του υπουργείου Παιδείας έχει γίνει «Μαθηματικά» δηλαδή δεν υπάρχει η Επιστήμη των Υπολογιστών και στο περιεχόμενο έχει παραλειφθεί η Πληροφορική, ενώ στις υπόλοιπες ομάδες μαθημάτων δεν συντελείται καμμία αλλαγή.

Φαίνεται ότι για αυτή τη συγκεκριμένη «επιτροπή ειδικών», τα μέλη της οποίας δεν ανακοινώθηκαν από το υπουργείο, δεν είναι αυτονόητη η εξέταση για το τι συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με το μάθημα της Πληροφορικής. Γιατί, αν ήταν, θα διαπίστωνε ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Πληροφορική διδάσκεται στο Λύκειο και ως αυτόνομο μάθημα, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα από διάφορους παρατρεχάμενους και όψιμους «ερευνητές». Μάλιστα στις περισσότερες χώρες, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιδιώκεται η διδασκαλία, όχι απλώς της χρήσης υπολογιστών, αλλά κύρια της αλγοριθμικής και του προγραμματισμού («Key Data on Information and Communication Technology in Schools in Europe»).

Όπως υποστηρίζει η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ) μέσω του προέδρου της κ. Άρη Λούβρη, σε συνέντευξή του στο Diorismos, «στην εποχή της μετάβασης από την Κοινωνία της Πληροφορίας στην αντίστοιχη της Γνώσης, τέτοια σχέδια, βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση, τόσο με τις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας, όσο και με το πνεύμα αλλά και τη φιλοσοφία του καιρού μας, όπως η αναγκαιότητα καταπολέμησης του πληροφορικού αναλφαβητισμού. Το μάθημα της Πληροφορικής οφείλει να αναδειχτεί στο επίπεδο που του ανήκει, προς όφελος των μαθητών. Οι σχολές Πληροφορικής (ΑΕΙ και ΤΕΙ) έχουν τις πιο υψηλές βάσεις εισαγωγής. Η επιστήμη της Πληροφορικής οφείλει να στερεώσει το χώρο της στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια) και όχι να υποβαθμίζεται απ’ αυτήν, ενώ υπερδιδάσκεται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και απαιτείται στην αγορά εργασίας. Σε αυτή την κατεύθυνση η ΠΕΚΑΠ επαναλαμβάνει και πάλι την πρότασή της για τη διδασκαλία της Πληροφορικής ως βασικού μαθήματος και στις τρείς τάξεις του Νέου Λυκείου, όπως επίσης και ενός μαθήματος με κατεύθυνση τις Αρχές προγραμματισμού που θα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης η οποία είναι απαραίτητη σε όλες τις θετικές επιστήμες».

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και προσωπικά η υπουργός Α. Διαμαντοπούλου, θα πρέπει να μεριμνήσει για την απαλοιφή από το «σχέδιο» της προδιαγραφόμενης αδικίας σε βάρος των χιλιάδων μαθητών ένα μεγάλο ποσοστό των οποίων στοχεύουν στα τριάντα έξι (36) και πλέον τμήματα πληροφορικής ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, τα οποία βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις των μαθητών - υποψηφίων την τελευταία δεκαετία. Εκτός και αν τα αναχρονιστικά αυτά «σχέδια» της παραπάνω επιτροπής είναι ήδη προαποφασισμένα από το υπουργείο Παιδείας και οι δεσμεύσεις για «διαβούλευση» απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.


» Σχόλια Αναγνωστών


Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής E-Learning
 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter




Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση
Προκήρυξη πλήρωσης θέσεων ευθύνης Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας
Διαγωνισμός γραπτού λόγου στη μνήμη της Μαρίας Κιουρί για μαθητές Γ τάξης Γυμνασίου
Εγκύκλιος για τις απουσίες μαθητών λόγω της εποχικής γρίπης
Ειδικές εξετάσεις εισαγωγής στα τμήματα μουσικών σπουδών των πανεπιστημίων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα FLEX για μαθητές Γ γυμνασίου και Α λυκείου με υποτροφία στις ΗΠΑ
Πρόσκληση συμμετοχής στα σχολεία για το έργο Up2University
Εισήγηση για τη σύσταση οργανικών θέσεων στις ΣΜΕΑΕ