Diorismos.gr
Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 
Αρχική » Καριέρα » ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ » Δελτία Τύπου
Ημερομηνία: 11/04/2019

ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΔΕ

Για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών 2019-2020

A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση   
ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
1.ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υποβάλουν την αίτηση απόσπασης ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πύλη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr/). Πριν την πρώτη υποβολή αίτησης απόσπασης, θα πρέπει να εγγραφούν στο ΟΠΣΥΔ, ώστε να αποκτήσουν όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του.
Οδηγίες για την εγγραφή και για την ηλεκτρονική υποβολή αίτησης απόσπασης περιγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης στη ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η αίτηση με την οριστική υποβολή της θεωρείται ότι έχει υπογραφεί από τον αιτούντα. Ο εκπαιδευτικός δύναται να προεικονίσει/αποθηκεύσει ή/και να εκτυπώσει αντίγραφο αυτής σε μορφή pdf με εμφάνιση του αριθμού πρωτοκόλλου και την ημερομηνία υποβολής της.
Οι εκπαιδευτικοί κατά την υποβολή πρέπει να έχουν υπόψη τους τα ακόλουθα:
α) Τα στοιχεία που δηλώνονται στην αίτηση απόσπασης έχουν την έννοια της υπεύθυνης δήλωσης, με βάση τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του Ν.1599/86 και ψευδής δήλωση συνεπάγεται κυρώσεις που προβλέπονται από την παράγραφο 6 του άρθρου 22 του ίδιου νόμου.
β) Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από τα απαραίτητα επίσημα αποδεικτικά στοιχεία των κριτηρίων ή επικαλούμενων λόγων απόσπασης.
γ) Για τις αποσπάσεις σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία, θα πρέπει να επισυναφθούν ηλεκτρονικά στην αίτηση απόσπασης των εκπαιδευτικών βιογραφικό σημείωμα και σχετικά δικαιολογητικά.
δ) Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μέχρι και πέντε προτιμήσεις ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ αντίστοιχα.
ε) Η αίτηση από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ δε θα εξετάζεται σε περίπτωση που ικανοποιηθεί αίτηση του εκπαιδευτικού σε υπηρεσία/φορέα, ΚΕΣΥ, ΣΜΕΑ, Μουσικό, Καλλιτεχνικό ή Εκκλησιαστικό σχολείο.

ε) Μετά την οριστικοποίηση της αίτησης από τον εκπαιδευτικό ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
 προσθήκη κριτηρίων ή λόγων απόσπασης
 τροποποίηση (προσθήκες ή διαγραφές) των προτιμήσεων ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ απόσπασης ή των Μουσικών/ Καλλιτεχνικών/Εκκλησιαστικών σχολείων απόσπασης.
στ) Μέχρι την 1 Ιουνίου 2019 δίνεται η δυνατότητα στον ίδιο τον εκπαιδευτικό να ανακαλέσει την αίτηση απόσπασης μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος.
ΠΡΟΣΟΧΗ:Σε περίπτωση που έχει κατατεθεί φάκελος με δικαιολογητικά και βιογραφικό κατά τη διαδικασία υποβολής αίτησης μετάθεσης στα ανωτέρω σχολεία το έτος 2017, 2018 ή 2019 ή απόσπασης για το έτος 2017-18 ή 2018-2019, δεν θα υποβληθούν εκ νέου, εκτός τυχόν νέων δικαιολογητικών. Δικαιολογητικά για Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία σε έγχαρτη μορφή, καθώς και εκπρόθεσμα δικαιολογητικά δεν γίνονται δεκτά.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Επισημαίνεται ότι ο χρόνος απόσπασης από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ δε θεωρείται σε καμιά περίπτωση υπηρέτηση της οργανικής και επομένως με το χρόνο αυτό δε θεμελιώνεται δικαίωμα μετάθεσης.

2. ΔΙΚΑΙΩΜΑ-ΚΩΛΥΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ
Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με εξαίρεση όσους:
α) είναι εκπαιδευτικοί μουσικής παιδείας οι οποίοι έχουν διοριστεί και τοποθετηθεί αποκλειστικά σε Μουσικά Σχολεία από το 2006 και μετέπειτα, βάσει συγκεκριμένων ΦΕΚ διορισμού. Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλουν αίτηση απόσπασης μόνο για τα Μουσικά Σχολεία και τις υπηρεσίες.
β) είναι στελέχη της εκπαίδευσης και η θητεία τους λήγει μετά τις 31-08-2019,
γ)έχουν αποσπαστεί με θητεία, όπως: ως Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού και Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών, μέλη των παιδαγωγικών ομάδων των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία κ.α
δ) έχουν αποσπαστεί και η απόσπαση αυτή δεν λήγει έως τις 31-08-2019
ε) υπηρετούν με θητεία στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Αιτήσεις απόσπασης που τυχόν υποβάλουν εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων δεν θα γίνονται δεκτές.

3.ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δύνανται να υποβάλουν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος και εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών ένσταση επί των αποτελεσμάτων αναφέροντας συνοπτικά και με σαφήνεια τους λόγους υποβολής της.
Με τον ίδιο τρόπο υποβάλλονται και επανεξετάσεις αιτήσεων απόσπασης με δυνατότητα αλλαγής/τροποποίησης των προτιμήσεων ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η υποβολή ένστασης αφορά αποκλειστικά στην αμφισβήτηση της μη έγκρισης της απόσπασης, σε αντιδιαστολή με την επανεξέταση η οποία αφορά σε δεύτερη φάση εξέτασης της αίτησης. Πολλές φορές έχουν υποβληθεί ενστάσεις, ενώ αντικείμενο της ένστασης εν τοις πράγμασι είναι η επανεξέταση. Εν κατακλείδι η ένσταση δε συνιστά επανεξέταση και δεν εξετάζεται ως τέτοια

4. ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ, ΝΕΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ
Μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύνανται να υποβάλουν, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος, αίτηση ανάκλησης της απόσπασή τους μέχρι 19 Αυγούστου 2019, αναφέροντας συνοπτικά και με σαφήνεια τους λόγους υποβολής της, προκειμένου να εξεταστεί αρμοδίως. Μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύνανται να υποβάλουν, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος, νέα αίτηση, εφόσον δεν είχαν υποβάλει εντός των προθεσμιών, αναφέροντας συνοπτικά και με σαφήνεια τους λόγους υποβολής της. Η εξέταση των αιτήσεων αυτών είναι δυνητική. Δεν προβλέπεται υποβολή νέων αιτήσεων απόσπασης σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων στα παραπάνω σχολεία.

5. ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ16, ΠΕ 79.01, ΠΕ86 και ΠΕ91.
Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΠΕ86 και ΠΕ91 πραγματοποιούνται στην οικεία βαθμίδα, στην οποία ανήκει οργανικά ο εκπαιδευτικός. Δίνεται όμως η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς των ανωτέρω κλάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που επιθυμούν να αποσπαστούν σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, να περιλάβουν στην αίτησή τους και την επιλογή Επιθυμώ απόσπαση και σε πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στην περίπτωση αυτή, επειδή τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ συμπίπτουν, η αναγραφή συγκεκριμένου ΠΥΣΔΕ προτίμησης θα λαμβάνεται και ως αίτηση στο αντίστοιχο ΠΥΣΠΕ.

6. ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Για την Συνεξέταση αιτήσεων εκπαιδευτικών ισχύουν τα παρακάτω:
1. Το πεδίο συνεξέταση συμπληρώνεται μόνο αν και οι δυο σύζυγοι είναι εκπαιδευτικοί της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης. Εφόσον συμπληρωθεί ως επάγγελμα η επιλογή Εκπαιδευτικός, τότε παρέχεται η δυνατότητα συνεξέτασης των αιτήσεων των συζύγων και επομένως απαιτείται η συμπλήρωση του Αριθμού Μητρώου του/της συζύγου εκπαιδευτικού. Στο έντυπο έχουν την δυνατότητα να συμπληρώσουν μέχρι και 5 επιπλέον ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για τα οποία επιθυμούν συνεξέταση.
2. Συνεξέταση σημαίνει ότι οι αιτήσεις απόσπασης των εκπαιδευτικών εξετάζονται ταυτόχρονα. Επισημαίνουμε, αν έχουν δηλώσει και οι δύο ότι επιθυμούν συνεξέταση για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Α και ο ένας από τους δύο εκπαιδευτικούς έχει την απαιτούμενη μοριοδότηση για να αποσπαστεί σε αυτό και ο άλλος όχι, τότε κανένας από τους δύο δεν θα αποσπαστεί στο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Α.
Αν οι δυο εκπαιδευτικοί διαθέτουν διαφορετικά μόρια μεταξύ τους και έχουν επιλέξει να αποσπαστούν στα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Α και Β κατά σειρά, τότε θα αποσπαστούν συνεξεταζόμενοι στο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ στο οποίο μπορεί να αποσπαστεί εκείνος με τα λιγότερα μόρια, προκειμένου να αποσπαστούν και οι δυο μαζί.
3. Να σημειωθεί δε ότι για να συνεξεταστούν δύο αιτήσεις πρέπει και οι δύο εκπαιδευτικοί να έχουν συμπληρώσει στις επιλογές περιοχών απόσπασης τις αντίστοιχες περιοχές με την κατάληξη Συνεξέταση για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που επιθυμούν με την ίδια σειρά και στις δύο συνεξεταζόμενες αιτήσεις. Αν μόνο ο ένας εκπαιδευτικός έχει επιλέξει την περιοχή συνεξέτασης, τότε η συνεξέταση προφανώς δε θα ικανοποιηθεί. Οι εκπαιδευτικοί έχουν την δυνατότητα να δηλώσουν τα ίδια (μέχρι 5) ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ είτε με είτε χωρίς συνεξέταση. Η σειρά με την οποία θα δηλωθεί το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ με τη συνεξέταση και το ίδιο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ χωρίς τη συνεξέταση, καθορίζει και τη σειρά με την οποία θα εξεταστεί η αίτηση του εκπαιδευτικού γι’ αυτό το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.
Επισημαίνουμε ότι η σειρά και ο αριθμός των μη συνεξεταζόμενων ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που θα δηλωθούν από τους δύο εκπαιδευτικούς δεν είναι απαραίτητο να είναι τα ίδια. Δέσμευση υπάρχει μόνο για τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που θα συνεξεταστούν, τα οποία πρέπει να υπάρχουν και στις 2 αιτήσεις με την ίδια σειρά.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ικανοποίηση της αίτησης συνεξέτασης σε ένα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ δε συνεπάγεται και τοποθέτηση από το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εντός της ίδιας πόλεως ή της ίδιας περιοχής. (Για παράδειγμα το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας -και τη φετινή χρονιά- περιλαμβάνει όχι μόνο το Βόλο αλλά και το νησί της Σκοπέλου, επομένως σε περίπτωση απόσπασης και των δύο συζύγων εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας η τοποθέτηση ενδέχεται να μη γίνει στην ίδια πόλη / δήμο / περιοχή).
Η ρύθμιση αυτή πρέπει επιτέλους να αποσυρθεί μιας και η Επιτροπή Υπηρεσιακών μεταβολών πρότεινε οι περιοχές μετάθεσης να είναι ίδιες με τις περιοχές απόσπασης. Στην περίπτωση της Μαγνησίας συνεπώς, θα έχουμε και στις αποσπάσεις Α και Β Μαγνησίας.

Γ.ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
1. ΤΡΟΠΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια:
1) η συνολική υπηρεσία, που αποτιμάται κλιμακωτά ως ακολούθως:
α) μία (1) μονάδα για κάθε έτος από 1 έως και 10 έτη υπηρεσίας
β) 1,5 μονάδες για κάθε έτος από 10 έτη και άνω έως και 20 έτη
γ) δύο (2) μονάδες για κάθε έτος υπηρεσίας από 20 έτη και άνω
2) η συνυπηρέτηση, που αποτιμάται με δέκα (10) μονάδες,
3) η εντοπιότητα, που αποτιμάται με τέσσερις (4) μονάδες,
4) οι οικογενειακοί λόγοι, που αποτιμώνται ως εξής:
• Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες. Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).
• Οι εκπαιδευτικοί σε χηρεία λαμβάνουν δώδεκα (12) μονάδες αν έχουν παιδί που είναι άγαμο ανήλικο ή σπουδάζει, άλλως λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.
• Οι άγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν έξι (6) μονάδες, εφόσον έχουν παιδί που είναι άγαμο ανήλικο ή σπουδάζει.
• Μονάδες τέκνων λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί ως εξής: πέντε (5) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο) και δέκα (10) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά, εφόσον αυτά είναι άγαμα ανήλικα ή σπουδάζουν.
• Μονάδες γάμου και τέκνων λαμβάνουν και οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.

2.ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ
Η έννοια των ανωτέρω τεσσάρων (4) κριτηρίων, με επιφύλαξη των όσων παρακάτω διευκρινίζουμε, ταυτίζεται εννοιολογικά με αυτή των μεταθέσεων. Τα κριτήρια αυτά όμως διαφοροποιούνται ως προς τους συντελεστές που αποδίδουν το σύνολο των μονάδων κάθε εκπαιδευτικού κατά τα ανωτέρω, λόγω του διαφορετικού χαρακτήρα των αποσπάσεων, και επομένως θα προκύψει διαφορετική μοριοδότηση για τις αποσπάσεις από εκείνη των μεταθέσεων για κάθε εκπαιδευτικό. Έτσι ισχύουν γενικά τα όσα αναφέρονται στις υπ' αριθμ. πρωτ. 186387/Ε2/2-11-2018 (ΑΔΑ: Ω0ΝΨ4653ΠΣ-17Π) και 186398/Ε2/02-11-2018 (ΑΔΑ:7Δ9Λ4653ΠΣ-Κ6Ν) εγκυκλίους των μεταθέσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, λαμβάνοντας υπόψη τα όσα παρακάτω διευκρινιστικά αναφέρονται για κάθε κριτήριο:
1. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Ο χρόνος συνολικής υπηρεσίας που υπολογίζεται στις αποσπάσεις ταυτίζεται με το χρόνο των μεταθέσεων. Στην περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί έχουν υποβάλει αίτηση μετάθεσης (φέτος ή κατά τα προηγούμενα έτη) ο χρόνος εμφανίζεται συμπληρωμένος στην ηλεκτρονική αίτηση, επικαιροποιημένος για το τρέχον έτος.
Εάν το συγκεκριμένο πεδίο δεν είναι συμπληρωμένο, για τον υπολογισμό του χρόνου των προϋπηρεσιών πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις οδηγίες της εγκυκλίου των μεταθέσεων.

2. ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
α) Οι μονάδες συνυπηρέτησης λαμβάνονται για όλο το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ (ένα), όπου ο/η σύζυγος υπηρετεί οργανικά (όχι με απόσπαση) σε υπηρεσίες του Δημόσιου τομέα ή εργάζεται κατά το τελευταίο ένα (1) έτος, στο οποίο δύναται να περιληφθούν και διαστήματα ανεργίας επιδοτούμενης ή μη. Η προϋπόθεση του ενός έτους στο κατά περίπτωση ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ πρέπει να συντρέχει κατά τις ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων απόσπασης.
β) Δεν απαιτείται ενεργός σύμβαση εργασίας κατά την υποβολή των αιτήσεων, αλλά θα πρέπει κατά το τελευταίο έτος να έχουν εργαστεί έστω και μία (1) ημέρα εντός του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που ζητείται η συνυπηρέτηση. Επομένως οι εκπαιδευτικοί δεν θα λαμβάνουν μονάδες συνυπηρέτησης όταν κατά τη διάρκεια ολόκληρου του τελευταίου έτους οι σύζυγοί τους βρίσκονταν σε ανεργία (επιδοτούμενη ή μη).
γ) Προκειμένου για τους/τις συζύγους εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία, οι μονάδες συνυπηρέτησης λαμβάνονται για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που υπηρετεί ο/η σύζυγος και όχι για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που είναι η οργανική τους.
δ) Για τα μόρια συνυπηρέτησης με σύζυγο εκπαιδευτικό, λαμβάνεται υπόψη και η εργασία τους ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων με την προϋπόθεση ότι το διάστημα εργασίας ή ανεργίας τους ήταν στο ίδιο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.
ε) Η συνυπηρέτηση για τις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζεται ενιαία, με βάση τις Νομαρχίες για την Αθήνα και το Νομό αντίστοιχα για τη Θεσσαλονίκη, όπως διαμορφώθηκαν σύμφωνα τις διατάξεις του άρθρ. 1 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/7-6-2010 τ.Α’). Οι εκπαιδευτικοί επομένως που έχουν συνυπηρέτηση σε ένα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ από τα Α, Β, Γ, ή Δ΄ Αθήνας λαμβάνουν συνυπηρέτηση σε όλα τα προαναφερόμενα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ και όσοι έχουν συνυπηρέτηση είτε στην Ανατ. είτε στη Δυτ. Θεσσαλονίκη λαμβάνουν συνυπηρέτηση και για τα δύο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ του Ν. Θεσσαλονίκης.
στ) Μονάδες συνυπηρέτησης λαμβάνουν και οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.

3. ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ
Η εντοπιότητα στις αποσπάσεις προσδιορίζεται με βάση τα ισχύοντα στις μεταθέσεις (περιοχή μετάθεσης) με διαφοροποίηση μόνο ως προς το ότι η εντοπιότητα ισχύει σε επίπεδο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.
4. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΛΟΓΟΙ
Οι εκπαιδευτικοί δικαιούνται μόρια για τα τέκνα τους τα οποία φοιτούσαν κατά το σχολικό έτος 2018-2019 στη Γ’ Λυκείου, μολονότι ενδέχεται να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος και δεν φοιτούν ακόμη σε κάποια ανώτερη ή ανώτατη δημόσια σχολή.

5) ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΥΓΕΙΑΣ:
α. των ίδιων των εκπαιδευτικών, των παιδιών ή των συζύγων τους (μονάδες 5 για ποσοστό αναπηρίας 50-66%, μονάδες 20 για ποσοστό 67-79% και μονάδες 30 για ποσοστό 80% και άνω),
β. των γονέων των ίδιων των εκπαιδευτικών (και όχι των συζύγων τους) που είναι δημότες από διετίας και διαμένουν σε δήμο της περιοχής όπου ζητείται η απόσπαση, (μονάδα 1 για ποσοστό αναπηρίας 50-66% και μονάδες 3 για ποσοστό 67% και άνω), γ. αδελφών τους με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλειά τους (μονάδες 5).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την απόδειξη του ποσοστού αναπηρίας των τριών ως άνω περιπτώσεων απαιτείται εν ισχύ γνωμάτευση πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής ή Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), που εκδίδεται βάσει του Ενιαίου Κανονισμού Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, όπως ισχύει κάθε φορά (άρθρο 7 του ν. 3863/2010).
Για τις τρεις προηγούμενες περιπτώσεις των σοβαρών λόγων υγείας η μοριοδότηση δεν γίνεται προσθετικά εντός της ίδιας κατηγορίας στην περίπτωση που συντρέχει λόγος μοριοδότησης σε περισσότερα του ενός συγγενικά άτομα.
δ) η θεραπεία για εξωσωματική γονιμοποίηση (μονάδες 3). Τη μοριοδότηση αυτή λαμβάνουν και οι σύζυγοι των εκπαιδευτικών. Για την απόδειξη του κριτηρίου αυτού απαιτείται βεβαίωση από Ειδικό Κέντρο Εξωσωματικής Γονιμοποίησης δημόσιου ή ιδιωτικού.
6) Λοιποί λόγοι
Οι σπουδές του εκπαιδευτικού (μεταπτυχιακές ή για απόκτηση άλλου τίτλου Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ) σε σχολή που εδρεύει σε διαφορετική περιοχή από αυτήν όπου ανήκει οργανικά (μονάδες 2). Οι μονάδες αυτές χορηγούνται για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που βρίσκεται η σχολή όπου φοιτά ο εκπ/κός κατά τον προβλεπόμενο χρόνο της φοίτησής του. Τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Αττικής και Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζονται ενιαία). Για σπουδές στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.) και για απόκτηση διδακτορικού τίτλου δε χορηγούνται οι εν λόγω μονάδες

2. ΔΗΛΩΣΗ - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ
Γνωματεύσεις Κ.Ε.Π.Α., Α/θμιας ή Β/θμιας Υγειονομικής επιτροπής.
Οι Γνωματεύσεις Α/θμιας ή Β/θμιας Υγειονομικής επιτροπής θα πρέπει να αποσταλούν από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς σε κλειστό φάκελο με την ένδειξη εμπιστευτικό πρωτόκολλο στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που ανήκουν οργανικά, με συνημμένη απλή αίτηση, στην οποία θα αναφέρουν τα στοιχεία τους (οπωσδήποτε τον ΑΜ) και τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης που υπέβαλαν στο ΟΠΣΥΔ. Για Γνωματεύσεις που έχουν εκδοθεί από ΚΕΠΑ θα πρέπει στην ηλεκτρονική αίτηση, αφού επιλεγεί το αντίστοιχο πεδίο Λόγοι Υγείας, να συμπληρωθούν τα πεδία: Αριθμός Επιτροπής και Αριθμός Μητρώου ΚΕΠΑ, χωρίς καθέτους ή κενά και επομένως δεν θα υποβληθούν/αποσταλούν από τους εκπαιδευτικούς
ΠΡΟΣΟΧΗ! Για τα λοιπά δικαιολογητικά, όπου αυτά απαιτούνται (π.χ. απόδειξη συνυπηρέτησης, μόρια που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης κλπ.), υπάρχει δυνατότητα ανάρτησης μεταφόρτωσης/ανεβάσματος (upload) ενός (1) αρχείου σε μορφή zip ή pdf μέχρι 8 ΜΒ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφ. Β., περ. 1.1.γ, ώστε να συνεκτιμηθούν με τα υπόλοιπα στοιχεία που υπάρχουν στους ατομικούς φακέλους τους και να ελεγχθεί τελικώς η ορθότητα των υποβληθεισών αιτήσεων

Δ. ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ
Οι εκπαιδευτικοί των παρακάτω κατηγοριών αποσπώνται από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, κατά σειρά προτεραιότητας ως ακολούθως:
α) Όσοι ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.
Στην κατηγορία αυτή υπάγονται οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 13 Π.Δ. 50/96, της παρ. 8 του άρθρου 1 του Ν. 3194/2003 (Α’ 227), του άρθρου 17 του N. 3402/2005 (Α’ 258), των παρ. 1, 2 & 3 του άρθρου 6 του Ν. 3454/2006 (Α΄ 75) και του άρθρου 52 του Ν. 4115/2013 (Α΄24), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 39 του Ν. 4403/16 (Α’ 125). Διευκρινίζουμε ότι σύμφωνα με την τελευταία διάταξη Εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί, που τυγχάνουν γονείς ενός (1) αναπήρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67% και, κατά συνέπεια, θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο ν.3848/2010 (Α΄ 71) επιφυλάσσει στους πολύτεκνους.
Για την ειδική κατηγορία της παρούσης παραγράφου, εκτός από τις Γνωματεύσεις των ΚΕΠΑ λαμβάνονται υπόψη και Γνωματεύσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί που αιτούνται ένταξη στην ειδική κατηγορία ως γονείς ανάπηρου τέκνου με ποσοστό αναπηρίας 67% επιλέγουν μόνο το συγκεκριμένο πεδίο και όχι το πεδίο πολύτεκνος.
β) Είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, της ΕΥΠ καθώς και του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης καθώς και θρησκευτικών λειτουργών της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος (ιερέων και διακόνων) που υπηρετούν ως διδάσκαλοι ή καθηγητές οποιασδήποτε βαθμίδας και με οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση
(παρ. 1 του άρθρου 21 ν. 2946/2001 ΦΕΚ 224/8-10-2001 τ.Α΄ όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 72 του Ν. 4316/14 και παρ. 4, άρθρο 17 του Ν.3649/2008). Στην ίδια κατηγορία εμπίπτουν και οι σύζυγοι των ειδικού ένστολου προσωπικού δημοτικής αστυνομίας, ύστερα από την επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας με τις διατάξεις N. 4325/2015.
Για τις περιπτώσεις συζύγων στρατιωτικών, που τελούν υπό μετακίνηση και δεν είναι γνωστός ο τόπος εργασίας τους, δε θα υποβληθούν αιτήσεις κατά την παρούσα διαδικασία. Οι αιτήσεις δύνανται να υποβάλλονται ηλεκτρονικά όταν καθίσταται γνωστός ο τόπος μετακίνησης και θα εξετάζονται για την ολοκλήρωσή τους στο πλαίσιο ύπαρξης λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων.

γ) Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι και μέλη των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων (άρθρο 93 παρ. 7 του Ν.3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 παρ. 2 του Ν.4071/2012, άρθρο 182 παρ. 10 του ν. 3852/2010 και άρθρο 46 παρ. 7 του Ν. 2413/1996).
Καθώς επίκειται η διενέργεια Αυτοδιοικητικών Εκλογών, οι υποψήφιοι δύνανται να υποβάλουν αιτήσεις απόσπασης ζητώντας να ενταχθούν στην εν λόγω κατηγορία απόσπασης κατά προτεραιότητα, ωστόσο οι αιτήσεις τους θα εξεταστούν ως τέτοιες εφόσον προσκομιστούν τα απαραίτητα από τις κείμενες διατάξεις δικαιολογητικά.
δ) Είναι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών και σύζυγοι του κύριου προσωπικού του ΝΣΚ (παρ. 3, άρθρου 47 ν. 2304/95, παρ. 3 άρθρου 50 ν.1756/1988 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 94 ν.4055/2012 και παρ. 20, άρθρου 19 ν.2386/1996).

ε) Είναι σύζυγοι μελών ΔΕΠ (άρθρο 44Α παρ. 12α του ν. 4115/2013).
στ) Είναι σύζυγοι ιατρικού προσωπικού του Ε.Σ.Υ., τακτικού νοσηλευτικού, λοιπού επιστημονικού και παραϊατρικού προσωπικού και αντίστοιχου προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Φορέων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Φ.Π.Υ.Υ.Κ.Α.), που υπηρετούν σε περιοχές που εντάσσονται στη Γ' Ζώνη, και στις περιοχές που χαρακτηρίζονται άγονες και προβληματικές. Ως προς τον προσδιορισμό των άγονων και προβληματικών περιοχών ισχύ έχουν τα 11 οριζόμενα στο άρθρο 34 του Ν. 3896/2010 (ΦΕΚ 207τΑ΄), όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 55 του Ν. 3918/ 2011(ΦΕΚ 31τΑ΄), αλλά και στην παρ. 2 της αριθμ. Α2α/Γ.Π. οικ. 42875/8-6-2015 (ΦΕΚ 1078τΒ΄) Απόφασης του Υπουργού Υγείας.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε περίπτωση που δε δηλωθεί ως πρώτη προτίμηση το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που υφίσταται η συνυπηρέτηση δεν ισχύει η κατά προτεραιότητα απόσπαση.
Στις ανωτέρω περιπτώσεις β, γ, δ και ε στ κατά προτεραιότητα αποσπάσεων, αν δεν υπάρχουν λειτουργικά κενά στην περιοχή όπου συντρέχει ο λόγος της κατά προτεραιότητα απόσπασης, η απόσπαση δύναται να πραγματοποιείται σε όμορη αυτής περιοχή. Γι’ αυτό εφιστούμε την προσοχή να δηλώνονται και περιοχές όμορες της περιοχής πρώτης προτίμησης.
Η εξέταση των αιτήσεων απόσπασης των κατηγοριών αυτών θα γίνεται βάσει των προτιμήσεων ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ στο πλαίσιο ύπαρξης λειτουργικών αναγκών.
Για τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης οι αιτήσεις ικανοποιούνται εντός των νομών αυτών και πέραν των προτιμήσεών τους, εάν δεν υφίστανται λειτουργικές ανάγκες στις συγκεκριμένες προτιμήσεις τους.

2. Αποστολή - Έλεγχος και Εξέταση των αιτήσεων απόσπασης κατά προτεραιότητα
Στην περίπτωση α’ (ειδική κατηγορία μετάθεσης), για την απόδειξη των λόγων υγείας αρκεί Γνωμάτευση πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής και όχι αποκλειστικά δευτεροβάθμιας ή Κ.Ε.Π.Α., όπως απαιτείται με το νομικό πλαίσιο των μεταθέσεων, και τα δικαιολογητικά/γνωματεύσεις υποβάλλονται από τους εκπαιδευτικούς ως ακολούθως:

α) Για Γνωματεύσεις που έχουν εκδοθεί από:
 ΚΕΠΑ θα πρέπει στην ηλεκτρονική αίτηση, αφού επιλεγεί το πεδίο Ειδική κατηγορία, να συμπληρωθούν τα πεδία: Αριθμός Επιτροπής και Αριθμός Μητρώου ΚΕΠΑ, χωρίς καθέτους ή κενά και επομένως δεν θα υποβληθούν/αποσταλούν από τους εκπαιδευτικούς,
 Α/θμια Υγειονομική Επιτροπή ή Β/θμια Υγειονομική επιτροπή, θα πρέπει να αποσταλούν από τους ενδιαφερόμενους σε κλειστό φάκελο με την ένδειξη εμπιστευτικό πρωτόκολλο στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 Μαρούσι), επισυνάπτοντας απλή αίτηση, στην οποία θα αναφέρουν σε ποιον/ποιους αφορά η ασθένεια, τα στοιχεία τους (οπωσδήποτε τον ΑΜ) και τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης που υπέβαλαν στο ΟΠΣΥΔ.
 ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα ανωτέρω δικαιολογητικά αφορούν στην ένταξη σε ειδική κατηγορία (κατά προτεραιότητα απόσπαση) και όχι σε μοριοδότηση.
β) Η απόδειξη της πολυτεκνίας προκύπτει από το Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και από τη βεβαίωση που έχει εκδοθεί από την ΑΣΠΕ, για την οποία θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί θα αναγράφουν τον αριθμό μητρώου ΑΣΠΕ στην αίτηση. Στις περιπτώσεις διαζευγμένων ή άγαμων γονέων απαιτείται πιστοποιητικό (Απόφαση διαζυγίου, επικυρωμένο ιδιωτικό συμφωνητικό ανά περίπτωση) απ’ όπου να προκύπτει σε ποιους έχει ανατεθεί η επιμέλεια των ανήλικων τέκνων. Στις περιπτώσεις που υπάρχουν σπουδάζοντα τέκνα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία (άρθρο 6 παρ 1-3 του Ν.3454/2006) συνυποβάλλονται τα αντίστοιχα δικαιολογητικά με μεταφόρτωση (upload).
Στις υπόλοιπες περιπτώσεις (β, γ, δ, ε και στ) των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να υπαχθούν στην κατηγορία των κατά προτεραιότητα αποσπάσεων οι εκπαιδευτικοί μεταφορτώνουν τα σχετικά δικαιολογητικά στην αίτηση απόσπασης και ο έλεγχος από τις ΔΠΕ/ΔΔΕ θα γίνει βάσει των δικαιολογητικών αυτών και του φακέλου που τηρείται για κάθε εκπαιδευτικό και δεν θα διαβιβαστούν στα Τμήματα Α΄ Κινητικότητας Εκπ/κού Προσ/κού Π.Ε. ή Β΄ Κινητικότητας Εκπ/κού Προσ/κού Δ.Ε. της Διεύθυνσης Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, πλην των αιτήσεων που αφορούν σε αμφισβητούμενες περιπτώσεις υπαγωγής σε κατά προτεραιότητα απόσπαση.

Ε. ΛΟΙΠΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
1. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών με Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) σε Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ)
Οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση απόσπασης για ΚΕΔΔΥ, ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ, σχολικές μονάδες Κωφών / Τυφλών και ΕΕΕΕΚ για το σχολικό ή διδακτικό έτος 2019-2020, καλούνται να υποβάλουν την αίτησή τους εντός των προθεσμιών που ορίζονται.
Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), σύμφωνα του άρθρου 48 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159), έχουν εκπαιδευτικοί των παρακάτω περιπτώσεων:
Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ανήκουν σε όλους τους προβλεπόμενους από τις ισχύουσες διατάξεις κλάδους γενικής εκπαίδευσης, με εξειδίκευση στην ΕΑΕ. Η εξειδίκευση στην ΕΑΕ αποδεικνύεται με:
α) Διδακτορικό Δίπλωμα στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή
β) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή
γ) Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής, ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή
δ) Πτυχίο Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής με τουλάχιστον πενταετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στην ΕΑΕ.
ε) Ειδικά για τον κλάδο ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής, πέραν των ανωτέρω, η εξειδίκευση στην ΕΑΕ αποδεικνύεται επιπροσθέτως με πτυχίο ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα στην ΕΑΕ ή την Ειδική Φυσική Αγωγή ή την Ειδική Φυσική Αγωγή-Θεραπευτική Γυμναστική ή την Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή ή την Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή ή την Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 21 του ν. 3699/2008, όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει με την παρ. 3 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016 οι εκπαιδευτικοί , που πληρούν μία από τις ανωτέρω προϋποθέσεις ένταξης στην ειδική αγωγή μπορεί να αποσπώνται σε θέσεις των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. εφόσον συμπληρώσουν τριετή διδακτική προϋπηρεσία σε ΣΜΕΑΕ, ΤΕ, προγράμματα πρώιμης παρέμβασης , προγράμματα παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την αριθμ. 30611/Ε1/23-02-2017 διευκρινιστική εγκύκλιο με θέμα Διευκρινίσεις σχετικά με την υποβολή αιτήσεων μετάθεσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην απαιτούμενη τριετή διδακτική προϋπηρεσία για δυνατότητα μετάθεσης σε ΚΕΔΔΥ, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 21 του ν.3699/2008, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 48 του Ν. 4415/2016 (Α΄ 159), προσμετράται για τη συμπλήρωση του χρόνου αυτού και υπηρεσία σε ΚΕΔΔΥ.
Επίσης, στην απαιτούμενη τριετή διδακτική υπηρεσία ή προϋπηρεσία για δομές ΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 και 2 του άρθρου 21 του ν.3699/2008, όπως αντικαταστάθηκαν με την παρ. 3 του άρθρου 48 του Ν. 4415/2016 (Α΄ 159) αντίστοιχα, προσμετράται για τη συμπλήρωση του χρόνου αυτού και προϋπηρεσία που έχει παρασχεθεί σε δομές ΕΑΕ πριν το διορισμό των εκπαιδευτικών στην Εκπαίδευση.
Η διαδικασία υποβολής της αίτησης απόσπασης περιγράφεται παραπάνω, ενώ για τα κριτήρια μοριοδότησης εφαρμόζονται τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση όπως ορίζεται στο άρθρο 28 παρ. 2α του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193Α/17-09-2013) και τα οποία περιγράφονται παραπάνω.
Κατά την υποβολή της αίτησης απόσπασης, οι εκπαιδευτικοί δύνανται να επιλέξουν μέχρι και πέντε (5) προτιμήσεις για κάθε ένα τύπο απόσπασης σε ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ, ΚΕΣΥ, Σχολεία Κωφών - Τυφλών.

Για Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν μόνο όσοι ανήκουν στον κλάδο ΠΕ 70 με προσόντα στην Ειδική Αγωγή, οι οποίοι δύνανται να επιλέξουν μέχρι και 5 ΕΕΕΕΚ.
Οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας εφόσον επιθυμούν να αποσπαστούν για τις ανάγκες των ΕΕΕΚ θα δηλώσουν τα αντίστοιχα ΠΥΣΔΕ ΣΜΕΑΕ.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η αίτηση που θα υποβληθεί για ΚΕΣΥ, ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ, Σχολεία Κωφών - Τυφλών και ΕΕΕΕΚ δεν θα εξετάζεται στην περίπτωση που ικανοποιηθεί τυχόν αίτηση για απόσπαση σε υπηρεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Επίσης, εφόσον ικανοποιηθεί αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικών σε ΚΕΣΥ, ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ, δεν θα εξετάζονται αιτήσεις απόσπασης που έχουν υποβληθεί για Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Εκκλησιαστικά σχολεία ή από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.
Οι αποσπάσεις σε ΚΕΣΥ προηγούνται εκείνων σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης για ΚΕΣΥ, ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ οι εκπαιδευτικοί που δεν διαθέτουν κανένα από τα παραπάνω προσόντα.
Ως προς τα κωλύματα απόσπασης ισχύουν τα αναφερόμενα παραπάνω.
Οι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν τα δικαιολογητικά σύμφωνα με τα προαναφερόμενα.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης στην Ειδική Αγωγή για το σχολικό έτος 2017-2018 ή 2018-2019 δεν θα υποβάλλουν εκ νέου τα δικαιολογητικά που αφορούν στα κριτήρια ένταξης στην ΕΑΕ.
Στα ΚΕΣΥ δικαίωμα απόσπασης έχουν οι εκπαιδευτικοί των ακόλουθων κλάδων με εξειδίκευση στην ΕΑΕ και με τουλάχιστον επταετή (7) διδακτική υπηρεσία από την οποία τρία (3) τουλάχιστον έτη σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΣΥ (άρθρο 9 του Ν. 4547/2018): ΠΕ60 - Νηπιαγωγών ΠΕ70- Δασκάλων ΠΕ02 - Φιλολόγων ΠΕ03 - Μαθηματικών ΠΕ11 - Καθηγητών Φυσικής Αγωγής.
Για τους εκπαιδευτικούς που αιτούνται την κατά προτεραιότητα απόσπασή τους ισχύουν τα αναγραφόμενα παραπάνω.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
1. Με τη διαδικασία των αποσπάσεων εξετάζονται οι παρακάτω τύποι αιτήσεων:
i. Των ενδιαφερομένων που επιθυμούν απόσπαση από σχολείο Γενικής εκπαίδευσης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕΣΥ. ή Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. της ίδιας περιοχής μετάθεσης.
ii. Των ενδιαφερομένων που επιθυμούν απόσπαση από σχολείο Γενικής εκπαίδευσης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕΣΥ. ή Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. άλλης περιοχής μετάθεσης.
iii.Των ενδιαφερομένων που επιθυμούν απόσπαση από ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΣΥ ή ΕΕΕΕΚ ενός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΣΥ ή ΕΕΕΕΚ άλλου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.

2. Με την αίτηση συνυποβάλλονται:
αα) Τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν ότι οι αιτούντες έχουν τα κατά το νόμο προσόντα σύμφωνα με την παρ 2 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016. Σε περίπτωση ξένων τίτλων σπουδών, συνυποβάλλεται υποχρεωτικά η επίσημη μετάφρασή τους (πτυχίου και αναλυτικής βαθμολογίας), καθώς και σχετική ισοτιμία από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
ββ) Για τους διδακτορικούς τίτλους, θα συνυποβάλλεται περίληψη του περιεχομένου της διδακτορικής διατριβής ενώ για τους μεταπτυχιακούς τίτλους, θα αποστέλλεται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών από το οποίο προκύπτει ότι, τουλάχιστον το 50% του συνόλου των μαθημάτων που παρακολούθησε ο εκπαιδευτικός, είναι μαθήματα Ειδικής Αγωγής με βάση τον τίτλο και το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος καθώς και περίληψη της μεταπτυχιακής διατριβής που εκπονήθηκε.
γγ) Για τη διαπίστωση διδακτικής προϋπηρεσίας σε δομές ΕΑΕ, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα καταχωρούν, με ευθύνη τους, σε ξεχωριστό πεδίο στην ηλεκτρονική αίτηση κάθε εκπαιδευτικού το συνολικό χρόνο διδακτικής εμπειρίας σε δομές ΕΑΕ κατόπιν ελέγχου του προσωπικού φακέλου. Σημειώνεται ότι, η διδακτική εμπειρία στα ΚΕΣΥ, σύμφωνα με τον Ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102τΑ΄) και την υπ’ αριθμ. πρωτ. 211076/ΓΔ4/6-12-2018 (ΦΕΚ 5614τΒ΄) ΥΑ Ενιαίος κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες του προσωπικού τους λογίζεται έως τις 20 Ιουλίου.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ως διδακτική εμπειρία στην Ε.Α.Ε. υπολογίζεται η υπηρεσία των υποψηφίων σε Κ.Δ.Α.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή ΚΕΣΥ, σε αυτοτελείς Σ.Μ.Ε.Α.Ε., Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., σε Τμήματα Ένταξης, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, σε προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, όπως προβλέπεται από το άρθρο 56 παρ. 3γ του ν. 3966/2011 ή σε εκπαιδευτικές δομές Ε.Α.Ε. όπως αυτές ορίζονται με τις διατάξεις της περίπτωσης γ) της παραγράφου 4, του άρθρου 6, του ν.3699/2008, εφόσον η διδακτική υπηρεσία σε αυτές αποδεικνύεται από σχετικά έγγραφα.
3. Οι αποσπάσεις σε ΚΕΣΥ αφορούν σε σχολικό και όχι σε διδακτικό έτος.
4. Πιστοποιημένη γνώση ΕΝΓ και γραφής Braille
Οι εκπαιδευτικοί που αιτούνται απόσπαση σε ΣΜΕΑΕ κωφών ή τυφλών, πρέπει, πέραν των προσόντων ΕΑΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 7 του Ν. 3699/2008 (Α’ 199), όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 9 του άρθρου 28 του Ν. 4186/2013, να διαθέτουν πιστοποιημένη γνώση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας των Κωφών ή της Γραφής Braille των τυφλών αντίστοιχα. Στην περίπτωση αυτή υποχρεούνται να συνυποβάλουν σχετικό πιστοποιητικό στο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ απόσπασης, με τη διαδικασία που προαναφέρθηκε.
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 28 του ν.4186/2013, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4452/2017 (Α’ 17), αρμόδιος φορέας πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Ε.Ν.Γ) και της γραφής Braille είναι ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ). Ωστόσο, μέχρι τη συγκρότηση της ανωτέρω επιτροπής, η επάρκεια γνώσης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της γραφής Braille θα πιστοποιείται με βεβαιώσεις:

Α) για την Ε.Ν.Γ. από:
1) την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και
2) το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας Αγωγής Κωφών του Πανεπιστημίου Πατρών
Β) για τη γραφή Braille από:
1) την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών
2) το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών
3) το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με βεβαίωση που θα πιστοποιείται η επιτυχής παρακολούθηση του μαθήματος Εργαστήριο γραφής και ανάγνωσης στον κώδικα Braille
4) από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με κατεύθυνση Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, με τις οποίες πιστοποιείται η επιτυχής παρακολούθηση του μαθήματος Εργαστήριο Εκμάθησης της Braille.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν θα γίνονται δεκτές βεβαιώσεις παρακολούθησης από τις οποίες δεν αποδεικνύεται η πιστοποιημένη γνώση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και της γραφής Braille κατά τα ανωτέρω.

Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ

Διαδώστε το άρθρο


ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής E-Learning
 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter



Αρχική » Καριέρα » ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ » Δελτία Τύπου
Υποτροφίες για προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΚΥΠΡΟΥ
Απάντηση του υπουργείου παιδείας για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Για την αναγραφή του θρησκεύματος στα απολυτήρια των μαθητών
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η ΚΥΑ για την είσπραξη του 7% από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας καθηγητών ΑΕΙ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Είσοδος εκπαιδευτικών στα πρατήρια του στρατού
ΟΛΜΕ