Diorismos.gr
Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 
Αρχική » Καριέρα » ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ » Δελτία Τύπου
Ημερομηνία: 08/01/2019

ΠΟΣΔΕΠ

Απόφαση για τη δυνατότητα εξέλιξης των μελών ΕΕΠ και ΕΔΙΠ των Πανεπιστημίων

A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση   
Απόφαση
Για τη δυνατότητα εξέλιξης των μελών ΕΕΠ και ΕΔΙΠ των Πανεπιστημίων
Η ΠΟΣΔΕΠ έχει πάγια θέση ότι η εκλογή για την ένταξη σε μια βαθμίδα ΔΕΠ θα πρέπει να είναι ανοιχτή διαδικασία, να γίνεται με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια και κυρίως να γίνεται αξιοκρατικά. Έχει επίσης κάνει και συγκεκριμένη πρόταση για τον τρόπο συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων. Επιπλέον, η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί ότι οι εξελίξεις των μελών ΔΕΠ πρέπει να γίνονται με κλειστές διαδικασίες .
Αυτή την περίοδο, η κυβέρνηση έχει δημιουργήσει μια πολυνομία (και) στο θέμα αυτό, ειδικότερα με τις πολλαπλές και δαιδαλώδεις ρυθμίσεις για την ένταξη του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ στις αντίστοιχες βαθμίδες των μελών ΔΕΠ. Εμμέσως, έχει επαναφέρει, επιλεκτικά για τις περιπτώσεις των συγχωνεύσεων, και τη βαθμίδα του Λέκτορα προκειμένου να εντάξει το χαμηλόβαθμο διδακτικό προσωπικό των ΤΕΙ, ακόμη και όσους δεν έχουν διδακτορικό!!

Με αυτά τα δεδομένα, η Κυβέρνηση υποβαθμίζει ανεπίτρεπτα τόσο τη βαθμίδα των Λεκτόρων των Πανεπιστημίων, για την οποία η ΠΟΣΔΕΠ έχει συγκεκριμένες προτάσεις και με την αφορμή της κατάθεσης του νέου σχεδίου νόμου τις επαναφέρει. Αδικεί, επίσης, και την κατηγορία των ΕΕΠ και ΕΔΙΠ των Πανεπιστημίων που έχουν διδακτορικά διπλώματα καθώς πολλοί από αυτούς έχουν σημαντικά ακαδημαϊκά προσόντα και πολύ καλά βιογραφικά (σε πολλές περιπτώσεις σαφώς καλύτερα από αυτά των καθηγητών εφαρμογών των ΤΕΙ). Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν ενδείξεις ότι η Κυβέρνηση σκοπεύει να φέρει ρυθμίσεις και γι’ αυτές τις κατηγορίες για απλή ένταξη τους στις βαθμίδες του ΔΕΠ, κάτι που θα είναι επίσης λάθος.

Με αυτά τα δεδομένα, η πρόταση της ΠΟΣΔΕΠ για το θέμα αυτό είναι η εξής:
• Να θεσμοθετηθεί ξανά η βαθμίδα του Λέκτορα ως εισαγωγική βαθμίδα των μελών ΔΕΠ, πρόταση που αποτελεί πάγια θέση της ΠΟΣΔΕΠ.
• Να δοθεί η δυνατότητα ένταξης των μονίμων Λεκτόρων στην βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή μετά από κρίση βασισμένη στα προσόντα που απαιτούνται, καθώς και η δυνατότητα μονιμοποίησης στους υπηρετούντες Λέκτορες για λόγους ίσης μεταχείρισης με τους εντασσόμενους στην βαθμίδα από τα ΤΕΙ, σύμφωνα με τις διατυπωθείσες προτάσεις της ΠΟΣΔΕΠ.

• Να δοθεί η δυνατότητα εκλογής στή βαθμίδα του Λέκτορα στα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ που έχουν τα προσόντα, μετά από αίτηση τους και με δεδομένο ότι δεν απαιτείται νέο κονδύλιο για τη θέση, μέσα από μια διαδικασία ουσιαστικής ακαδημαϊκής κρίσης (και όχι ένταξης) από εκλεκτορικά σώματα που θα συγκροτούνται με τις ίδιες διαδικασίες που συγκροτούνται για εκλογή μέλους ΔΕΠ, μετά από έγκριση και δυνατότητα τροποποίησης των γνωστικών αντικειμένων από τη Γενική Συνέλευση του τμήματος. Με τη διαδικασία αυτή αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ένα ιδιαίτερα δυναμικό και δημιουργικό στοιχείο των πανεπιστημίων με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα, το οποίο ήδη χρησιμοποιείται ευρέως για να καλύπτει τις ελλείψεις σε θέσεις ΔΕΠ, ενώ παράλληλα αισθάνεται αδικημένο με τις ρυθμίσεις ένταξης διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ στα πανεπιστήμια.
• Να προκηρυχθούν θέσεις μελών ΕΕΠ και ΕΔΙΠ ως απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία των πανεπιστημίων.

Διαδώστε το άρθρο


ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής E-Learning
 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter



Αρχική » Καριέρα » ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ » Δελτία Τύπου
Διευκρινίσεις σχετικά με την κατάσταση της φοιτητικής εστίας Β ΦΕΠΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ανοιχτή συζήτηση του υπουργού παιδείας με μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς του Α Λυκείου Γλυφάδας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Να σταματήσουν οιδιώξεις διευθυντών για την πυρασφάλεια των σχολείων
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΕ
Πολύ κακό για το τίποτα το σχέδιο κ. Γαβρόγλου για τις πανελλαδικές εξετάσεις
ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Δίκη Σαμαρά κατά ΟΙΕΛΕ
ΟΙΕΛΕ