Diorismos.gr
Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 
Αρχική » Καριέρα » ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ » Δελτία Τύπου
Ημερομηνία: 18/06/2017

ΕΛΜΕ ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ

Διαδικασία αξιολόγησης διευθυντών

A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση   

Το 4ο μνημόνιο είναι πλέον γεγονός. Η λεηλασία των λαϊκών κατακτήσεων λαμβάνει πρωτόγνωρες διαστάσεις. Οι θυσίες που καλούμαστε να υποστούμε δεν έχουν τέλος. Έχουν, όμως, ένα σκοπό, την ανάκαμψη της κερδοφορίας του κεφαλαίου, την επιστροφή στην κανονικότητα για τους επιχειρηματικούς ομίλους, τον εθνικό στόχο της καπιταλιστικής ανάκαμψης. Την αποπληρωμή του κρατικού χρέους, με ρύθμιση ή χωρίς ρύθμιση. Ενός χρέους που δεν το δημιουργήσαμε εμείς, αλλά το πληρώνουμε εμείς, το πληρώνει ο λαός με τον ιδρώτα και με το αίμα του. Την επιστροφή στις αγορές, λες και δεν ζούμε κάτω από τη στυγνή εξουσία τους.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για την παιδεία συνιστούν χρονοδιάγραμμα εξειδίκευσης - εφαρμογής του 4ου μνημονίου σε βάθος τριετίας για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ικανοποιώντας βασικές απαιτήσεις - οδηγίες των δυνάμεων του κεφαλαίου, εγχώριου και ξένου. Η διατύπωση του ίδιου του κυβερνητικού σχεδίου για … ουσιαστικό διάλογο με τους Θεσμούς… τα λέει όλα!

Προετοιμάζεται το έδαφος για την πολυαναμενόμενη έκθεση του ΟΟΣΑ η οποία θα επικεντρώνεται στα θέματα της αξιολόγησης, της αποκέντρωσης και της αυτονομίας των σχολικών μονάδων και γενικότερα του εκπαιδευτικού συστήματος, δηλαδή στην ύψωση νέων και ακόμα ισχυρότερων ταξικών φραγμών στη μόρφωση.

Το μνημόνιο για την παιδεία περιλαμβάνει πλήθος αντιλαϊκών χτυπημάτων. Στην προσχολική αγωγή, η κυβερνητική δέσμευση επέκτασης της υποχρεωτικότητας της προσχολικής αγωγής με την παράλληλη ανάληψη από το κράτος των ευθυνών του για να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες υποδομές, το προσωπικό, μετατρέπεται σε εκτίμηση της ενδεχόμενης ανάγκης επέκτασης της προσχολικής αγωγής. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η μείωση των μαθητών ανά τμήμα συνδέεται επισήμως με νέες συγχωνεύσεις!

Για τα Γυμνάσια περιγράφονται αλλαγές που έχουν ήδη γίνει από φέτος με τη μείωση ωρών διδασκαλίας και εξετάσεων, ενώ η ενισχυτική διδασκαλία θα προβλέπεται μετά το τέλος των προαγωγικών εξετάσεων μόνο για τους μαθητές που δεν συγκέντρωσαν προσβάσιμο βαθμό σε ένα ή περισσότερα μαθήματα κι όχι από την αρχή της χρονιάς για όλους τους μαθητές που έχουν ανάγκη επιπλέον βοήθειας ως ένα μέτρο ανακούφισης των οικογενειών που δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά σε φροντιστήρια. Για το Νέο Λύκειο, στο όνομα του εξορθολογισμού του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οδηγούμαστε στην πλήρη φροντιστηριοποίηση, τη δημιουργία ενός διετούς εξεταστικού Γολγοθά, με το
περιτύλιγμα μάλιστα της κατάργησης (!) των εξετάσεων. Αυτό είναι το νόημα της αναβάθμισης στην οποία στοχεύει η κυβέρνηση. Στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, η μαθητεία επεκτείνεται με όρους ανακύκλωσης της ανεργίας. Εξασφαλίζονται φτηνά εργατικά χέρια για την εργοδοσία, εργαζόμενοι αναλώσιμοι, χωρίς δικαιώματα.

Όλα τα παραπάνω δρομολογούνται σε συνθήκες ασφυκτικής υποχρηματοδότησης της παιδείας, με τον δημοσιονομικό κόφτη έτοιμο, σε περίπτωση που δεν υλοποιηθούν οι στόχοι για τα ματωμένα πρωτογενή πλεονάσματα. Η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει τις σχεδιαζόμενες αλλαγές με δεδομένο το καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας και περιπλάνησης των συναδέλφων αναπληρωτών, αλλά και των μονίμων, μέσα σε ένα δυστοπικό εργασιακό μεσαίωνα όπου ήδη κάθε χρόνο μετράμε τις απολύσεις σε χιλιάδες.
Με το νόμο για την επιλογή των διευθυντών, ο οποίος βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 - Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 - Αρβανιτόπουλου), μπαίνει ήδη στην πρώτη του φάση το σχέδιο για την επαναφορά της αξιολόγησης. Το Σεπτέμβρη του 2017 σχεδιάζουν να βάλουν σε εφαρμογή και το υπόλοιπο κομμάτι της αξιολόγησης.
Ο εν λόγω νόμος αποτελεί εξειδικευμένη, στο χώρο της εκπαίδευσης, εφαρμογή του νόμου Βερναρδάκη για την αξιολόγηση των προϊσταμένων από τους υφισταμένους, αφού ήδη το 3ο μνημόνιο προβλέπει ότι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση πρέπει να συνάδει με την αξιολόγηση σε όλο το δημόσιο τομέα. Οι ερωτήσεις αποτίμησης της προσωπικότητας των υποψήφιων διευθυντών από τους Συλλόγους ουσιαστικά εισάγουν τους δείκτες του ΠΔ 152/2013, για την ατομική αξιολόγηση. Πρόκειται για την ολική επαναφορά του παλιού καθεστώτος, που επιβλήθηκε επί των ημερών της Διαμαντοπούλου, προσαρμοσμένο στις σημερινές απαιτήσεις του 3ετούς σχεδίου για την εκπαίδευση που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας πριν
λίγες μέρες. Επαναφέρει την περιβόητη συνέντευξη, στοχεύοντας να εδραιώσει πλήρως το δικό της πελατειακό διοικητικό μηχανισμό όπως όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Για μια ακόμα φορά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έδειξε τις πραγματικές της διαθέσεις απέναντι στους χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Απέδειξε έμπρακτα πως τους θεωρεί απολύτως αναλώσιμους αφαιρώντας τους ακόμα και το δικαίωμα λόγου από τη συγκεκριμένη διαδικασία! Για πρώτη φορά συγκροτείται ένα σώμα , διαφορετικό από το Σύλλογο Διδασκόντων. Εξαιρούνται έτσι οι ελαστικά εργαζόμενοι (αναπληρωτές, ΑΜΩ) στα πλαίσια του συνολικού αποκλεισμού των συμβασιούχων σε όλο το
δημόσιο τομέα.

Ο νόμος πατάει γερά επάνω σε ένα νομοθετικό πλαίσιο που προσαρμόζει και το σχολείο στις ανάγκες τις αγοράς. Βαδίζει σταθερά στης ράγες των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Αυτή η πολιτική είναι που καθορίζει τελικά το χαρακτήρα του σχολείου άρα και το ρόλο των διευθυντών. Ακόμα περισσότερο, ο τρόπος με τον οποίο αποφασίστηκε να γίνει η επιλογή των διευθυντών είναι απόλυτα εναρμονισμένος με το ρόλο που καλούνται να έχουν: του διευθυντή - μάνατζερ της σχολικής μονάδας, ο οποίος θα υλοποιεί το αντιδραστκό πλαίσιο στην εκπαίδευση στη σχολική μονάδα. Ο διευθυντής θα κληθεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της αυτονομίας και της αυτοαξιολόγησής της, αφού θα ελέγχει και
θα ελέγχεται για την υλοποίηση των στόχων του σχολείου, μέσα σε ένα πλαίσιο αιματηρής δημοσιονομικής πολιτικής, αδιοριστίας, ελαστικής εργασίας και συντηρητικών αναδιαρθρώσεων.
Δυναμώνουμε τον αγώνα απέναντι στη αντιλαϊκή πολιτική.

Απέναντι στο νέο Μνημόνιο για την Παιδεία.
Απέναντι στην αξιολόγηση - κρατικό έλεγχο που στόχο έχει την προσαρμογή και του σχολείου στις ανάγκες αναπαραγωγής του βαρβάρου εκμεταλλευτικού συστήματος.
Το σωματείο μας μπαίνει μπροστά στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.
- Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο, να μην συντάξουν πρακτικά, να μην συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν, στα πλαίσια της αποχής από
κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.
- Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα απόφαση αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και συνδικαλιστικής κάλυψης των σωματείων και των συναδέλφων. Αν η Ομοσπονδία
εννοεί πραγματικά πως υπερασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εκπαιδευτικών οφείλει να πάρει θέση άμεσα ενεργοποιώντας σε αγωνιστική κατεύθυνση
όλες τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Διδασκόντων.
- Καλούμε τους αιρετούς του κλάδου να μη γίνουν αξιολογητές, να βάλουν παύλα (-) στη συνέντευξη, να παρευρίσκονται στη διαδικασία από τη σκοπιά της καλύτερης αποκάλυψης- ελέγχου - καταγγελίας.

Διαδώστε το άρθρο


ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής E-Learning
 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter



Αρχική » Καριέρα » ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ » Δελτία Τύπου
Ολοκληρώθηκε η προανακριτική διαδικασία για την υπόθεση του Homeschooling που ανέδειξε η ΟΙΕΛΕ
ΟΙΕΛΕ
Πρόσκληση 9 ατόμων για φοίτηση στη σχολή εθνικής άμυνας
ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
Για τη λειτουργία αγγλόφωνων προγραμμάτων σπουδών στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια
ΠΟΣΔΕΠ
Ομολογία ήττας και απόλυτος πολιτικός ξεπεσμός το έγγραφο του υπουργείου παιδείας
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δεκάδες ΕΛΜΕ μπαίνουν μπροστά στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ