Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα

Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 

Αρχική » Καριέρα » ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ - ΝΠΙΔ » Δελτία Τύπου
Ημερομηνία: 10/06/2016

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΕΩΛΟΓΩΝ

Σχεδιαζόμενη αναδιάρθρωση στη Δευτεροβάθμια και το μάθημα Γεωλογίας και Γεωγραφίας

A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση   

Με έκπληξη παρακολουθούμε τις πληροφορίες που διαρρέουν στον τύπο και φέρουν το μάθημα της Γεωλογίας-Γεωγραφίας ως υποψήφιο για...ψαλίδισμα, στο πλαίσιο του «νέου προγράμματος» για τα γυμνάσια της χώρας. Φαίνεται λοιπόν ότι συζητείται η μείωση ωρών διδασκαλίας του μαθήματος άμεσα ή έμμεσα μέσω εναλλαγής.
Έτσι «περισσεύει» ένα μάθημα των φυσικών επιστημών που διδάσκεται μόνο τέσσερις (4) ώρες στη μέση εκπαίδευση, δύο (2) ώρες στην Α΄ Γυμνασίου και δύο (2) ώρες στη Β΄ Γυμνασίου ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα φυσικών επιστημών (φυσική, χημεία, βιολογία) διδάσκονται και στις δυο βαθμίδες Γυμνασίου-Λυκείου συνολικά 36 ώρες!!

Έτσι «περισσεύει» το μοναδικό μάθημα που παρέχει στους μαθητές γνώση σχετικά με τη σεισμική δράση και την αντιμετώπιση των σεισμικών κινδύνων, την ηφαιστειότητα, τη γεωθερμική ενέργεια, τον ορυκτό πλούτο (μοχλό για την ανάπτυξη της χώρας), τους υδατικούς πόρους και την διαχείριση – προστασία τους, τους γεωλογικούς κινδύνους – φυσικές καταστροφές (κατολισθήσεις, πλημμύρες, ξηρασία, κλιματική αλλαγή) και τα μέτρα πρόληψης – προστασίας, τη γεωλογική δομή και τη γεωλογική ιστορία της χώρας και την ανάδειξη και διατήρηση των γεωτόπων - μνημείων της φύσης.

Βέβαια το Υπ. Παιδείας, όχι μόνο τώρα αλλά σταδιακά τα τελευταία χρόνια, έχει φροντίσει ώστε τα παραπάνω θέματα ζωτικής σημασίας να προσεγγίζονται τελείως επιφανειακά. Το μάθημα διδάσκεται, με τη μέθοδο της Β΄ ανάθεσης από πέντε (5) διαφορετικές ειδικότητες λίγο ή καθόλου σχετικές και μόνο κατά ποσοστό 29%, από τους αρμόδιους επιστήμονες, δηλαδή τους γεωλόγους ή γεωγράφους ΠΕ04.05.
Αντί λοιπόν με αφορμή την εκπαιδευτική αυτή μεταρρύθμιση να αναβαθμισθεί η γεωλογία σε σχέση με το υπάρχον ελλιπές πρόγραμμα σπουδών, πληροφορούμαστε την ενδεχόμενη συρρίκνωση που πρακτικά θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση της!

Είναι προφανές ότι το Υπ. Παιδείας, χωρίς να έχει στα χέρια του καμία μελέτη και αγνοώντας τα αντίστοιχα πορίσματα των αρμόδιων επιστημονικών και παιδαγωγικών φορέων, προχωρά σε μια διαδικασία επιλογής των μαθημάτων που θα υποβιβασθούν, με την επερχόμενη μείωση των ωρών διδασκαλίας, με μοναδικό στόχο τη μείωση του κόστους (μείωση αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό), ενώ οι επί μέρους ρυθμίσεις μάλλον στηρίζονται σε μικρο-συντεχνιακές εξυπηρετήσεις. Διαδικασία που στερείται οποιαδήποτε εμπεριστατωμένης αιτιολόγησης αλλά προκύπτει από παρεμβάσεις συντεχνιακών συμφερόντων και «παγιωμένων εξουσιών» οργάνων
και κλάδων που έχουν αποκτήσει επιρροή, και καθορίζουν τις αποφάσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ο χαρακτηρισμός του μαθήματος Γεωλογίας – Γεωγραφίας ως «ήσσονος σημασίας» θα οδηγήσει σε ένα ακόμη μονόωρο μάθημα σε ένα πολυπληθές και κατακερματισμένο σύνολο ειδικοτήτων και αντικειμένων και θα έχει πέρα από κάθε αμφιβολία αντιπαιδαγωγικά αποτελέσματα, σύμφωνα και με τα πορίσματα της επιτροπής εθνικού διαλόγου για την παιδεία, ενώ θα διαταράξει την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων με τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών που θα προκύψουν.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων, εκπροσωπώντας το σύνολο των Γεωλόγων της χώρας και ειδικότερα τους Γεωλόγους εκπαιδευτικούς (ΠΕ04.05) και επικαλούμενος της αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της ισονομίας καλεί το Υπ. Παιδείας: Να μην προχωρήσει σε μειώσεις διδακτικών ωρών, ούτε στο μάθημα Γεωλογίας-Γεωγραφίας αλλά ούτε και σε κανένα άλλο μάθημα αναγνωρίζοντας την παιδαγωγική τους αξία αλλά και στο πλαίσιο της ισότιμης αντιμετώπισής τους! Να αντιμετωπιστεί η επιστήμη της γεωλογίας ως αναπόσπαστο τμήμα των φυσικών επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία) και το μάθημα Γεωλογία-Γεωγραφία στο ίδιο πλαίσιο με τα υπόλοιπα μαθήματα φυσικών επιστημών, όσον αφορά τη σημασία της διδασκαλίας του και τη διατήρησή του ως εξεταζόμενου. Οποιοδήποτε αλλαγή (πρόγραμμα σπουδών, σχολικά εγχειρίδια, αναθέσεις, ομαδοποιήσεις κ.α.) που αφορά τα μαθήματα των φυσικών επιστημών να γίνει κατόπιν συνεννόησης και με τη σύμφωνη γνώμη όλων των εκπροσώπων των επιστημονικών φορέων του κλάδου ΠΕ04. Κάθε μάθημα πρέπει να διδάσκεται από τους αρμόδιους επιστήμονες και να περιορισθεί η κατάχρηση της Β΄ ανάθεσης σε παραπλήσιες έως και άσχετες ειδικότητες.

Είμαστε στη διάθεσή σας για περισσότερες πληροφορίες και αν κριθεί απαραίτητο και για συνάντηση μαζί σας για ανταλλαγή απόψεων σχετικά με το θέμα της παρούσας επιστολής.


Διαδώστε το άρθρο


 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter



Αρχική » Καριέρα » ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ - ΝΠΙΔ » Δελτία Τύπου
Συνθήκες γαλέρας για εργαζόμενους στη φύλαξη κρατικής επιχείρησης
Ο.Ε.Χ.Β.Ε.
Νομοσχέδιο «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ
Το ΤΕΕ διαφωνεί με την εξίσωση των αποφοίτων των Κολεγίων με τους διπλωματούχους μηχανικούς
ΤΕΕ
Καθορισμός προσόντων ανά κλάδο και ειδικότητα, κριτηρίων, μοριοδότησης και διαδικασίας πρόσληψης του προσωπικού από την ΑΕΜΥ ΑΕ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
Το ΤΕΕ στηρίζει τις κατεδαφίσεις αυθαιρέτων και την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ