Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα

Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 

Αρχική » Βήμα  

Οδηγός ασφαλούς χρήσης κινητών τηλεφώνων για γονείς και κηδεμόνες ανηλίκων παιδιών

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Νέος οδηγός ασφάλειας για γονείς και κηδεμόνες: «Εκπαιδευτικά μονοπάτια για τη χρήση των κινητών τηλεφώνων»

Γραμμένος σε απλή γλώσσα, ο οδηγός «Εκπαιδευτικά μονοπάτια για τη χρήση των κινητών τηλεφώνων» παρουσιάζει προτάσεις προσέγγισης επτά συχνών περιστατικών αναφορικά με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων, που θα βοηθήσουν τους γονείς και τους κηδεμόνες ανήλικων παιδιών να στρέψουν τα παιδιά τους σε μια πιο υπεύθυνη συμπεριφορά σε σχέση με το κινητό τηλέφωνο.

Κάθε περίπτωση περιγράφει:

- ένα σύντομο περιστατικό που περιλαμβάνει ένα γονέα και έναν ανήλικο σε μια συγκεκριμένη περίπτωση χρήσης του κινητού τηλεφώνου. Κάθε περιστατικό αναδεικνύει συγκεκριμένες ανάγκες, κίνητρα και συναισθήματα που κρύβονται πίσω από τη χρήση του κιμητού τηλεφώνου από τους ανηλίκους.
- μια ερμηνεία της περίπτωσης που περιγράφει το περιστατικό, με έμφαση στο ρόλο που διαδραματίζουν τα άτομα που εμπλέκονται, τη δυναμική των σχέσεων και τα προβλήματα που ενδεχομένως προκύπτουν.  
- μια πρόταση προσέγγισης του περιστατικού αναδεικνύοντας τρόπους με τους οποίους ένας γονέας μπορεί να αντιμετωπίσει μια αντίστοιχη κατάσταση από εκπαιδευτικής άποψης, και που αποκαλούμε «εκπαιδευτικό μονοπάτι».

Ο οδηγός απευθύνεται στους γονείς και τους κηδεμόνες ανηλίκων που:
- επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τους λόγους που τα παιδιά τους ασχολούνται τόσες πολλές ώρες με τα κινητά τους τηλέφωνα, καθώς και το ρόλο που παίζει η  τεχνολογία στη ζωή τους. 
- δεν είναι αρκετά εξοικειωμένοι με τα κινητά τηλέφωνα και ειδικά με τα «έξυπνα» τηλέφωνα (smartphones) όσο τα παιδιά τους και περιορίζουν το γονικό τους ρόλο στο να απαγορεύουν ή να περιορίζουν τη χρήση αυτής της τεχνολογίας. 
- γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, αλλά υπερεκτιμούν το επίπεδο ωριμότητας και επίγνωσης των παιδιών τους, με αποτέλεσμα να παραμελούν την ανάγκη των παιδιών για καθοδήγηση.
- θεωρούν ότι οι νέες τεχνολογίες είναι πιθανώς βλαβερές για τα παιδιά τους και πηγή προβλημάτων που στη δική τους εφηβεία ήταν λιγότερο συχνά, όπως η απομόνωση και η εξάρτηση.

Οι προτάσεις που παρουσιάζονται στον οδηγό απορρέουν από τις εμπειρίες του Saferinternet.gr, και τις οποίες ο καθένας καλείται να ερμηνεύσει βάσει των δικών του βιωμάτων, και να τις προσαρμόσει αναλόγως, δημιουργώντας το δικό του «εκπαιδευτικό μονοπάτι» που θα ακολουθήσει για τα παιδιά του. Ένας προτεινόμενος τρόπος αξιοποίησης των «εκπαιδευτικών μονοπατιών» είναι η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών με άλλους γονείς, ή η αντιμετώπισή τους ως «ιδέες» που χρήζουν του στοχασμού μας και που θα μας βοηθήσουν να προβληματιστούμε με θετικό τρόπο στην καθοδήγηση των παιδιών μας.

O οδηγός είναι αναρτημένος στη διεύθυνση http://saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15

Αθήνα, 2 Ιουλίου 2014 

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Δράση Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης Saferinternet.gr


Διαδώστε το άρθρο



 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter



Αρχική » Βήμα
Επιστολή επιτυχόντων ΑΣΕΠ 1Γ/2022 ΔΕ
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΑΣΕΠ 1Γ/2022
Συνεχίζεται ο αποκλεισμός των ατόμων με αναπηρία από το «Τουρισμός για όλους»
ΕΣΑΜΕΑ
Πως αμείβεται η 25η Μαρτίου
ΓΣΕΕ
Άδεια για την άσκηση εκλογικού δικαιώματος στις εκλογές της 25ης Ιουνίου
ΓΣΕΕ
Οδηγός Εργασιακών Δικαιωμάτων
ΓΣΕΕ
Απάντηση στις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Επιδοτούμενα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης για άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση
ΕΣΑΜΕΑ