[quote="paularwen"]Μπηκα στο forum διοριστεων ειδικών διατάξεων Νόμου 2643/1998 (πολυτεκνοι, αναπηροι πολεμου, ΑΜΕΑ) και η τελευταια τους δημοσιευση ειναι αυτή:
Κατόπιν ερώτησης για το θέμα των διορισμών μας σε έναν φίλο μου δικηγόρο Βόλου, ονόματι Λ.Τ., αυτός μου έγραψε τα εξής που κρίνω χρήσιμο να παραθέσω για να κατατοπιστούν και να καθησυχαστούν όλοι όσοι είμαστε στο φόρουμ και μοιραζόμαστε τις ίδιες ανησυχίες.
...Για να μην ανησυχείς, να σου αναλύσω τί συμβαίνει: Αφού η επιλογή σου έγινε με βάση το νόμο του 1998 και την ειδική διαδικασία που προβλέπει αυτός, ο διορισμός σου ΔΕΝ θα επηρεαστεί από τους μεταγενέστερους νόμους που είδαμε οι οποίοι επιβάλλουν περιορισμούς στις προσλήψεις. Γιατί, θα πείς. Διότι υπάρχει η συνταγματική αρχή της μη αναδρομικότητας των νόμων (άρθρ.77 παρ.2 Συντ.). Τί σημαίνει αυτή; Ότι οι νόμοι έχουν κατά κανόνα ισχύ για το μέλλον, και δεν αρχίζουν να παράγουν αποτελέσματα αναδρομικά, δηλ. σε προγενέστερο χρόνο της δημοσίευσής τους. Κατ'εξαίρεση αυτή η θεμελιώδης αρχή "σπάει" κυρίως για λόγους γενικότερου κοινωνικού ή δημοσίου συμφέροντος. Π.χ.στην περίπτωση του τσουνάμι στην Ιαπωνία, όπου ξαφνικά δημιουργήθηκε τεράστιο πρόβλημα στέγασης των σεισμοπαθών. Ο νομοθέτης, μπροστά στην ανάγκη αυτή, είναι σε θέση να αποφασίσει, ότι οι υφιστάμενες μισθώσεις μεγάλων κατοικιών λύονται ή περιορίζονται σε λίγα δωμάτια και στα δωμάτια που με αυτόν τον τρόπο δεν είναι πλέον αντικείμενο της μίσθωσης, θα στεγαστούν σεισμοπαθείς οικογένειες. Η συγκεκριμένη περίσταση, ενόψει του οξύτατου στεγαστικού προβλήματος χιλιάδων ανθρώπων θα επέβαλλε τον περιορισμό των ατομικών δικαιωμάτων στην περιουσία και στην ιδιωτική ζωή για χάρη εξυπηρέτησης ενός ακραίου δημοσίου συμφέροντος.
Επομένως η ισχύς των νόμων δεν είναι αναδρομική, με κάποιες εξαιρέσεις. Κατανοητόν; Σε κάθε περίπτωση όμως, ο νεότερος νόμος δεν μπορεί να καταλύσει συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα των πολιτών που έχουν γεννηθεί με βάση παλαιότερο νομοθέτημα, και στα οποία δικαιώματα αυτοί έχουν βασίσει την κοινωνική ή οικονομική ζωή τους, όπως φερ'ειπείν της ισότητας ή, εν προκειμένω, της εργασίας λόγω της τοποθέτησης σε κάποια υπηρεσία. Από αυτή την παραδοχή -κατά την γνώμη μου η οποία βασίζεται τόσο στη νομική όσο και στη λογική και θα αποδειχθεί στην πράξη- συνάγεται ότι ο νόμος του 2010, δηλ. η αναλογία 1/5, δεν θα ισχύσει στους επιτυχόντες της προκήρυξης ΟΑΕΔ του 2008 (μες στους οποίους είσαι). Κατά ορθή και νομικά ασφαλέστερη εκδοχή, θα πρέπει να εφαρμοστεί το δίκαιο που ίσχυε τη στιγμή της δημοσίευσης της προκήρυξης (2008), δηλ. μόνο ο Ν.2643/98. Τυχόν προσπάθεια του κράτους να εντάξει την κατηγορία σας στην αναλογία 1 προς 5 και να μη σας διορίσει σύμφωνα με τις διατάξεις του 2643/98: α) θα δημιουργήσει ανασφάλεια δικαίου, άρα ανισότητα γιατί θα ανατραπεί το δικαιώμά σας (όλων των ενδιαφερομένων) για εργασία με βάση -το τονίζω- ειδικές διατάξεις, οι οποίες είναι προγενέστερο δίκαιο που έχει θεσπιστεί για κοινωνικούς λόγους και στο οποίο έχετε δικαιολογημένη εμπιστοσύνη, γιατί αλλιώς δεν θα έκανε κανείς αίτηση, β) θα έλθει σε πλήρη αντίθεση με την αρχή της αναγκαιότητας και καταλληλότητας των νέων μέτρων. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για θέσεις εργασίας που έπρεπε ήδη να έχουν καλυφθεί εδώ και χρόνια από προστατευόμενα άτομα!
Συμπερασματικά και για να μην κουράζω με νομικές αναλύσεις, πιστεύω ότι ο διορισμός των προστατευόμενων του Ν.2643/98 θα είναι άμεσος, επειδή χαρακτηρίζονται εκ του νόμου ως υποχρεωτικές προσλήψεις και επειδή τίθεται βασικό θέμα αντισυνταγματικότητας της αναδρομικής εφαρμογής σε αυτούς του 1 προς 5, όπως εξήγησα παραπάνω. Η αντισυνταγματικότητα μπορεί να αναγνωριστεί και δικαστικά κατόπιν προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια.
...Σε κάθε περίπτωση να θυμάσαι ότι δικαιούστε διορισμό, εκτός της αναλογίας του 1 προς 5, διότι η μοριοδότηση και η τοποθέτησή σας εγιναν ΠΡΙΝ την έναρξη ισχύος των ΔΝΤ-νόμων, γεγονός που καθιστά την αναδρομική εφαρμογή τους ασύμφορη άρα απαράδεκτη!
link:(
http://www.diorismos.gr/forum/viewtopic ... start=1155)
Μήπως και εμάς δεν πρέπει να μας πιάσει η αναλογια 1 προς 5?[/quote]