Ειδησεογραφικό Δίκτυο :: Εκπαίδευση Εργασία Επιχειρηματικότητα

Forum | Mobile | SiteMap | RSS | Διαφήμιση | Επικοινωνία 

Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση RSS Κατηγορίας

Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης

Diorismos.gr
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης

σχόλια | A+ A-    Αποστολή Εκτύπωση

Το υπουργείο παιδείας με την απόφαση του 172877/Δ3/17-10-2016 (ΦΕΚ 3561/Β/4-11-2016, ΑΔΑ:7ΘΖ74653ΠΣ-15Γ) αποφασίζει τη Διαδικασία Σχεδιασμού, Υλοποίησης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων Συνεκπαίδευσης ως ακολούθως:

Στόχοι των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης είναι :
- Η προώθηση της ένταξης και των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση.
- Η ανάπτυξη των γνωστικών, μαθησιακών, ψυχοσυναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Η ευαισθητοποίηση των μαθητών των σχολείων γενικής και ειδικής εκπαίδευσης σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η καλλιέργεια σεβασμού στη διαφορετικότητα.
- Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ενσυναίσθησης στους μαθητές αμφότερων των σχολικών πλαισίων.
Στους τύπους των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης συμπεριλαμβάνονται :
- Η διοργάνωση δράσεων οργανωμένου παιχνιδιού, αθλοπαιδιών, καλλιτεχνικών και λοιπών δραστηριοτήτων που αποσκοπούν, αφενός, στην καλλιέργεια στάσεων αποδοχής της διαφορετικότητας και, αφετέρου, στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.
- Η διεξαγωγή κοινών προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων) και προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας καθώς και η σύμπραξη σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα (Erasmus+, eTwinning κ.ά.), με στόχο: α) την καλλιέργεια και ενδυνάμωση κοινωνικών, γλωσσικών, επικοινωνιακών, διαπροσωπικών και κινητικών δεξιοτήτων, β) τη βελτίωση του αυτοσυναισθήματος και γ) την αύξηση της επιθυμίας και του ενδιαφέροντος για μάθηση.
- Η διεξαγωγή προγραμμάτων ένταξης και συμμετοχής μαθητών ΣΜΕΑΕ σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα τάξεων σχολείων γενικής εκπαίδευσης με στόχους γνωστικής ανάπτυξης και καλλιέργειας των ακαδημαϊκών τους δεξιοτήτων.
- Η αλληλεπίδραση προγραμμάτων για την πραξιακή μάθηση και ο συνδυασμός διαφορετικών μαθησιακών προτύπων, όπως, για παράδειγμα, η συνδιδασκαλία ενός μαθήματος όπου το θεωρητικό μέρος παρουσιάζεται στο γενικό σχολείο και το εργαστηριακό μέρος εφαρμόζεται στο εργαστήριο της ΣΜΕΑΕ.

Στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να υλοποιούνται προγράμματα συνεκπαίδευσης με συστεγαζόμενες ή μη σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης. Οι προτάσεις για την υλοποίηση των ανωτέρω προγραμμάτων μπορεί να προέρχονται από τις ΣΜΕΑΕ, από τις σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης, από τις ΕΔΕΑΥ και από τα οικεία ΚΕΔΔΥ καθώς και από τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους. Σε κάθε περίπτωση για την έγκριση και την υλοποίηση των εν λόγω προγραμμάτων ακολουθούνται οι παρακάτω διαδικασίες:

1. Ο Σύλλογος Διδασκόντων της ΣΜΕΑΕ ή του σχολείου γενικής εκπαίδευσης, κατόπιν εισήγησης του Διευθυντή ή μελών του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου ή της ΕΔΕΑΥ ή του οικείου ΚΕΔΔΥ ή του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου επιλέγει και προτείνει, προς την αντίστοιχη σχολική μονάδα: α) πρόγραμμα ένταξης και συμμετοχής ορισμένων μαθητών σε συγκεκριμένα διδακτικά αντικείμενα ή/και σχολικές δράσεις ή β) πρόγραμμα συνεργασίας τάξεων ή τμημάτων των σχολικών μονάδων ή γ) πρόγραμμα συνεργασίας του συνόλου των τάξεων των σχολικών μονάδων. Στην περίπτωση ένταξης μαθητή/τριας σε πρόγραμμα συνεκπαίδευσης που περιλαμβάνει τη συμμετοχή του/της σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα τάξεων σχολείων γενικής εκπαίδευσης, με σταθερή συχνότητα, απαιτείται εκ των προτέρων η σύμφωνη γνώμη των γονέων του/της μαθητή/τριας.

Στο σχετικό πρακτικό της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων, κατ’ αντιστοιχία με τον τύπο της σχολικής μονάδας (ΣΜΕΑΕ ή σχολική μονάδα γενικής εκπαίδευσης), συμπεριλαμβάνονται τα κάτωθι:
α) Οι μαθητές/τριες ή τα τμήματα που προτείνεται να ενταχθούν στο πρόγραμμα συνεκπαίδευσης.
β) Η/οι τάξη/εις, οι ώρες, τα μαθήματα ή οι δραστηριότητες στις οποίες προτείνεται να συμμετάσχουν οι μαθητές/τριες.
γ) Οι στόχοι, η χρονική διάρκεια, τα στάδια υλοποίησης, οι μέθοδοι, τα μέσα και ο τρόπος αξιολόγησης του προγράμματος.
δ) Ο τρόπος μετακίνησης των μαθητών και των εκπαιδευτικών, εφόσον πρόκειται για μη συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες.
ε) Τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων των σχολικών μονάδων που θα εμπλακούν :
i) Στον σχεδιασμό του προγράμματος,
ii) Στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας των δύο σχολείων (εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών, γονέων)
iii) Στην υλοποίηση του προγράμματος
iv) Στην παρακολούθηση και στην αξιολόγηση του προγράμματος Το πρακτικό της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων αποστέλλεται στη σχολική μονάδα στην οποία προτείνεται η συνεργασία.

Διαβάστε την ΥΑ ΕΔΩ



 


Diorismos Social
Diorismos.gr στο Facebook Diorismos on Facebook Diorismos.gr στο Twitter Diorismos.gr on Twitter




Αρχική » Ειδήσεις » Εκπαίδευση
Πρόγραμμα διμερών μορφωτικών ανταλλαγών Ελλάδος με άλλες χώρες
Πρόγραμμα υποτροφιών DUO-Korea 2024
Πρόσβαση στα μουσικά τμήματα των υποψηφίων Ελλήνων του εξωτερικού
Εγκύκλιος για τη διαδικασία καταχώρισης στην ειδική εφαρμογή stop-bullying.gov.gr
Προσωρινοί πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό
Εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές ΣΤ Δημοτικού & Γ Γυμνασίου σε εθνικό επίπεδο
Τροποποίηση κατάταξης σχολών, τμημάτων και κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία